Toon posts:

[HA] Copper Spacer voor AMD XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kamp nu al geruime tijd met een te hoge temperatuur van mijn Athlon XP, dus ik wil er graag een nieuwe koeler op zetten. Maar ik ben bang dat ik de core zal beschadigen bij het demonteren en plaatsen.

De koeler die er nu opzit is er al minstens drie keer af gehaald door het bedrijf waar ik mijn computer heb gekocht. Dit omdat steeds een defect moederbord is vervangen.

Nu heb ik een op internet gevonden dat er koperen of aluminium spacers te krijgen zijn die de druk van de koeler op de processor verdeeld over een groter oppervlak. Dit voorkomt bij het plaatsen van de koeler dat deze minder over de core kan kantelen waardoor de het risico van afbrokelen af neemt.

Kan het kwaad om om deze spacers tussen het koelblok en de processor te plaatsen?
Zijn de spacers dun genoeg om een goed contact tussen de heatsink en de core te gaganderen en dik genoeg om de core te beschermen?

Iemand hier ervaring mee en me een beetje op weg kan helpen?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Spacers zijn er juist om perfect te passen, er kunnen wel minime verschillen zuin, maar daar heb je artic silver ed voor.

Canon Digital Ixus V3

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Spacers zijn juist bedoeld om tussen de CPU en het koelblok geplaatst te worden, ze zijn niet te dik of te dun. je moet wel een spacer halen die voor jouw type CPU bedoeld is. Ik gebruik al geruime tijd een spacer om mijn core te beschermen. Je moet natuurlijk wel even testen of de spacer in orde is. Dit doe je door de koeler incl. spacer te monteren (wel koelprut tussen CPU en koeler), en dan de koeler weer te verwijderen. Als er een mooi vierkantje (vorm van core) koelprut op de koeler te zien is, dan zal de spacer niet te dik zijn. Zijn er lege vlakjes te zien, of helemaal geen koelprut, dan is de spacer te dik.
Er zijn hier trouwens al meer topics over geweest.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ligt aan je koeler.

Mijn neef had zo'n dragon Orb en zo'n spacer, maar die dragon orb heeft dus een kleine inkeping aan de onderkant te grote van de core.

Gevolg geen contact meer tussen core en dragon Orb processor dood :(

Dus het ligt aan de koeler die je gaat halen. Maar volgensmij is het niet echt nodig hoor. Als je maar rustig te werk gaat.

Succes

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 14:26
dan moet je toch de kussentjes er af slopen :S

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zit toch nog een risico aan dat de heatsink de core niet raakt.

Zijn er trouwens veel verschillen tussen spacers? Zijn er betere, mindere goede of misschien van een bepaald merk ofzo? Ik wil er graag zeker van zijn dat ik er een goede erop zet, niet een kromme of een te dikke.
En waar kan je ze het beste bestellen?

Verwijderd

Hallo een spacer is ervoor gemaakt. Wat voor een vragen zijn dat. Als je een fiets koopt zal dat ding wel kunnen rijden heh.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25

talin

ES-MA

gewoon zon dingetje bestellen .

want zo duur zijn ze niet en het is altijd leuk om post te krijgen .
aanrader : http://www.freezinghardware.nl

als je em binnen hebt ff netjes voor gaan zitten .
koeler eraf .
spacer op je cpu koelr erop zetten en kijken of ie mooi aanligt !

dan beetje koelpasta erop en koeler er netjes opzetten .

ik heb em er ook tussen zitten .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1