videokaart doet vreemd (pixelafstand)

Pagina: 1
Acties:

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-08 09:55
misschien kan iemand mij helpen, ik heb namelijk het volgende probleem:

sinds een week doet mijn videokaart (of monitor raar)
op een dag startte ik win2000 op en toen vond ik het beeld erg vreemd, aan beide kanten van het beeld was ca. 1 cm weggevallen.
toen heb ik dus handmatig op mijn monitor dit terug gezet.
echter nu klopt de pixelafstand niet meer, links van mijn monitor staat de tekst erg dicht op elkaar terwijl in het midden van mijn beeldscherm de tekst wel gewoon staat.

nu heb ik ook win98se draaien, deze heb ik opgestart, en je raad het al! het zelfde probleem :( :(

ik heb zelf het vermoeden dat het aan de aansturing van de videokaart ligt. (hardwarematig)

ps. ik heb verder alles qua drivers (un)installen al geprobeerd, ook al refreshrate veranderd...

• jw
kick up

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Gooi er eens een andere videokaart in, als deze wel werkt zal je videokaart wel mol zijn en kan je hem gaan ruilen.

Verwijderd

of monitor op andere pc testen

Verwijderd

je monitor kan ook gefikt zijn..heb ik ook een keer gehad met een 15"..zat nog garantie op en toen kreeg ik gratis een 17" :) maar probeer de monitor eens op een andere pc aan te sluiten !

/edit

verdorie moet toch eens sneller op verstuur douwen

/edit

• jw
dat laatste denk ik niet, ik heb sinds 1 jaar een Samsung 19" monitor, verder doet hij het perfect. lijkt mij niet.

ik zal ff testen waaraan het ligt.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zet je refres eens omhoog, lost hier het probleem iedere keer op :P

Verwijderd

welke videokaart is het eigenlijk ?

• jw
nu weet ik het echt niet meer, ik heb het volgende gedaan:

- win2k opnieuw geinstalleerd, resultaat: niets
- monitor op pa's pc, resultaat: goed beeld
- andere monitor op mijn pc, resultaat: goed beeld

ps. ik heb een asus v3800 (tnt2,32mb)

Verwijderd

check je kabel eens? als ie lekker opgebost zit (netjes op rol) dan kun je wel storing krijgen ik heb een vervyveryverylllooonnnggg videokabel aan één van m'n monitoren hangen en ik had daar ook last mee. spoel afrollen en klaar is kees.

• jw
nee daar kan het niet aan liggen.

ik heb mijn monitor eens op een andere (lagere) refreshrate gezet (85 -> 75) toen had hij geen vervorming meer.
waar kan dit nu aan liggen dan?

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Ik weet niet welke resolutie je gebruikt, maar op de resolutie die je gebruikt kun je misschien geen 85Herz draaien... check even het boekje van je monitor.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• jw
ik heb ca. 1 jaar op 1280x1024 @ 85Hz. gedraaid, zonder problemen. nu ineens geeft hij problemen.
nu ik hem op 1280x1024 @ 75Hz. heb draaien doet hij het wel goed. ik snap het niet :?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

-ET-

Phone Home

als hij het volgens de specificaties moet kunnen (1280*1024@85hz) dan zou ik toch maar eens gaan claimen voor je garantie.
Pagina: 1