Toon posts:

Bios Resetten van Asus A7V266-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de topic-titel reeds staat heb ik een vraag over de bios reset op de Asus A7V266-E. Zijn er andere tweakers die dit al gedaan hebben met hetzelfde moederbord en bij wie het geslaagd dan wel mislukt is.

Ik heb mijn bios namelijk al gereset met als gevolg dat elke keer dat ik de stroom van mijn pc af haal de bios weer opnieuw gereset is. Daarbij ben ik niet de enige want een vriend van mij had hetzelfde met de Asus.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 14 maart 2002 16:28 schreef Reaper_One het volgende:
Zoals in de topic-titel reeds staat heb ik een vraag over de bios reset op de Asus A7V266-E. Zijn er andere tweakers die dit al gedaan hebben met hetzelfde moederbord en bij wie het geslaagd dan wel mislukt is.

Ik heb mijn bios namelijk al gereset met als gevolg dat elke keer dat ik de stroom van mijn pc af haal de bios weer opnieuw gereset is. Daarbij ben ik niet de enige want een vriend van mij had hetzelfde met de Asus.
heb zelf een A7V266 zonder E dus. Maar hoe heb je gereset? Als je dit gedaan hebt door de batterij eruit te halen zit ie nu wel goed dan? De batterij wordt pas aangesproken als de stekker uit de pc gaat. Of heb je het jumpertje laten staan op de wisstand?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik deed het volgende:

Ik nam een jumper, zette em even over de wisplek heen. Vervolgens haal ik em er weer af en de bios is inderdaad gereset. Ik start em opnieuw, niks aan de hand de bios werd niet opnieuw gereset. Toen ik em echter een keer uitzetten (ook stroom eraf) en toen herstartte gaf hij de melding: nieuwe CPU geinstalleerd, wat hij ook doet als je em reset.

Verwijderd

Juper wel weer goed terug gestoken?!, Jumper moet er vaak niet helemal AF, maar een pinnetje omgestoken worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 16:41 schreef Flipke het volgende:
Juper wel weer goed terug gestoken?!, Jumper moet er vaak niet helemal AF, maar een pinnetje omgestoken worden.
Ik weet niet of het bij alle MoBo's zo is, maar bij die Asus reset je door een jumper er op te zetten niet door een eraf te halen

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik heb hetzelfde probleem, en mijn ASUS is opgestuurd ter reparatie.

De feiten:
-Ik zette mijn pc uit
-Ik haalde de stroom eraf (schakelaar achterop voeding)
-Ik sloot de jumper kort (wel de goeie natuurlijk! En precies zoals het in het boekje staat)
-Ik haal de batterij eruit
-Ik stop de batterij terug
-Ik haal de jumper eraf

En daarnaa deed 'ie gek.

Dato DUO synth voor twee

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Ik weet het, ik schop een oud topic omhoog, maar ik heb exact hetzelfde probleem als hier, en als in de tientallen andere topics die je via de search kan vinden...

Oftewel ik heb het bios op de verkeerde manier gereset en als de spanning van het mobo is afgeweest kan je het hele bios opnieuw instellen :r

Nou is me wel duidelijk geworden uit alle topics hierover dat meer mensen hier last van hebben, maar wat ik niet heb kunnen vinden, is of er ook een andere oplossing is dan het bord vervangen -> zelf repareren dus...

Ik heb al gekeken naar eventuele doorgebrande chipjes e.d. maar alles ziet er volgens mij goed uit. Dus als er iemand is die weet of het gerepareerd kan worden, hoor ik het graag! Ook als het niet kan, dan weet ik dat in ieder geva :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

DiMension schreef op 14 maart 2002 @ 21:30:
Ik heb hetzelfde probleem, en mijn ASUS is opgestuurd ter reparatie.

De feiten:
-Ik zette mijn pc uit
-Ik haalde de stroom eraf (schakelaar achterop voeding)
-Ik sloot de jumper kort (wel de goeie natuurlijk! En precies zoals het in het boekje staat)
-Ik haal de batterij eruit
-Ik stop de batterij terug
-Ik haal de jumper eraf

En daarnaa deed 'ie gek.
Altijd de stekker eruithalen! Schakelaar uit is NIET genoeg :)
Misschien een tip voor de volgende keer ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zal ermee moeten leren leven dus..

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

hantheman.tk schreef op 25 maart 2004 @ 16:21:
Ik zal ermee moeten leren leven dus..
Heb je mijn post gelezen?
Zet de pc uit,
TREK DE STEKKER ERUIT dus niet alleen de schakelaar uitzetten!
Haal de batterij eruit.. wacht een 20 tal seconden.
Meet ondertussen de batterij met een multimeter. Misschien is die leeg ;)
batterij terug, sterkker erin.
Bios instellen en gaan met die banaan :)
En controller of je jumper niet verkeerd staat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door FastBunny op 25-03-2004 16:53 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Ik geloof dat jij niet helemaal goed hebt gelezen.. ;)
Je reageerde ook niet op een post van mij, maar van DiMension..

Ik had ook misschien moeten melden dat er rook onder de batterij vandaan kwam...
Verder heeft dit mobo een iets ander systeem mbt tot resetten, nl. ipv een jumper verplaatsen van pin 1-2 naar 2-3, heb je hier maar 2 pins en moet je daar een jumper op zetten. het lullige hierbij is dat je de batterij er absoluut uit moet halen, anders gaat het dus fout... |:(
Maar ik zal eens proberen of je tips helpen, niet geschoten is altijd mis :Y)

En de batterij ligt het niet aan, heb drie verschillende geprobeerd..

• DisparateX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 00:19
Ik heb ook een Asus A7V266-E in operatie gehad met hetzelfde probleem.
Nadat ik de reset jumper had gezet heb ik de PC aan gezet. Dit was fout. Er is kortsluiting onstaan naar de batterij en sindsdien is de bios gereset als de spanning van het moederbord af is gehaald.
Asus heeft destijds een verkeerde instructie in de handleiding gezet wat ik later op diverse review sites heb gelezen. :X

• Haan

Haan

dotnetter

Ja, dat heb ik ook gelezen. Maar is er nou een oplossing voor of niet?

Pagina: 1