Toon posts:

Asus tvout probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het forum gezien dat ik niet de enigste ben met het probleem, maar geen van de gelezen oplossingen werkt bij mij.

Ik heb 2 verschillende tv's geprobeerd, een draagbare en mijn gewone tv. Verschillende drivers, asus (verschillende versies) en detonator, ik heb de schermresoluties veranderd naar 640x480 en 800x600. Ook heb heb ik programmatje tvcc2000 geprobeerd. Niks werkt, ik wordt er een beetje moedeloos van.
Op het tablad display blijft de tv sectie grijs, ik kan dus niets aanvinken.

Heeft iemand een oplossing??????

Ik wil zo graag divxjes bekijken op mijn gewone tv.....

Verwijderd

Ik heb in zaandam in een kleine elektrozaak een speciale kabel laten maken.
Boekje mee en 2 dagen later kon ik mijn kabel komen ophalen kosten voor 11 meter kabel fl.28 maar het werkte als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Das nou 'het probleem' ik denk een goede kabel te hebben, een kant is scart de andere kant 3x tullip stekker, 2 voor audio en 1 voor video. Deze kabel is geleverd bij een schotelantenne en decoder en verbindt normaal gesproken de decoder met de tv/video. Is de kabel die je moet gebruiken anders dan deze, m.a.w. heb ik de goeie of moet je een heel speciale kabel hebben (weerstand ofzo)?

Verwijderd

yep zo'n kabel is het maar misschien zijn de aansluitingen anders (ik bedoel dus binnen in de stekkertjes) Ik heb de kabel zelf niet meer want die is met mijn kaart meegegaan want ik had er niet veel aan, gebruikte hem haast nooit, dus kan er niks over vertellen helaas maar ik denk dat je het beste naar zo'n zaak kan gaan met je kabel en hem laat nakijken.
Veel succes.

Verwijderd

het lijkt mij wat anders te zijn. Het lijkt mij sterk dat de driver (je kunt bij de tv opties niks wijzigen) kijkt of er wel een goede kabel aan zit.
Tevens is het zo dat de kabel de "goede kant" op moet zijn, omfat scart aparte pennen heeft voor in- en uitgaand beeld. Als jou kabel dus gemaakt is om het beeld vanuit de scart aansluiting aan te leveren naar de tulp stekkers toe, dan is de kabel verkeerd.
De duurdere kabels hebben op de scart stekker een knopje zitten om de IN/OUT instelling te wijzigen.

Hier is een voorbeeld van zo'n kabel (let op de pijlen bij de foto, dit duid erop dat deze kabel beide kanten op kan via schakelaar op de scart connector):
[img]'http://image01.conrad.nl/pix/350/G1/350338G1.JPG'[/img]

Deze is te bestellen bij Conrad onder bestelnummer: 350338-89 en kost Fl 24,95

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga morgen (over een paar uur) eens naar de videoboer met mijn boekje en de tekening want mischien is mijn kabel wel niet goed, tenminste als ik de laatste reply bekijk.
Jullie horen het wel
(Conrad accepteert trouwens geen bestellingen onder de FL35,-)

Verwijderd

Ik heb dus monitoren waar ik direct tulp in kan duwen, maar ik krijg maar geen beeld met mijn Asus AGP 3400TNT

Verwijderd

Topicstarter
Nou, kabeltje gekocht a 17,95 aangesloten en het werkt, zowel in als out. Alleen ..... het beeld is zwart-wit. Wat nu??????

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Zwart wit?
Gebruik je de s-video plug of tulp? Indien tulp, staat de jumper op de kaart op Pal en heb je in de drivers voor Pal gekozen?

Verwijderd

Topicstarter
Thank U, Thank U, Thank u, het probleem zat hem inderdaad in de aansluiting, ik gebruikte de s-vhs aansluiting blijkbaar kan mijn tvtje dat niet aan, In de Tullip uitgang werkt alles perfect nu.
Waar forums al niet goed voor zijn, iedereen bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Als de optie grijs blijft op het tabblad dan zit het in de driver, lijkt mij.
Ik heb een Asus V3400TNT/TV/16Mb, zelf werk met de driver van de cd en dan werkt TV out wel.
Als ik nieuwere drivers download dan werkt de Tv out nog wel, maar dual view niet meer niet meer en dat vind ik nou juist zo handig.
Omdat geen gamer ben en tevrden ben over het beeld heb ik ook geen behoefte aan een nieuwere driver.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik heb ook een v3400TNT gehad en bij de nieuwere drivers werkte de tv out wel prima. Na versie 2.25 kon je alleen geen dual view meer gebruiken. Met de nieuwste NVidia drivers moet je ook met die oude v3400 de tv-out aan de praat kunnen krijgen.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

ik heb ook een grijs onklikbaar vakje onder de instellingen, maar de tvout doet het wel! alleen niet perfect,zie mijn thread.

aAarGhh

Pagina: 1