Toon posts:

DDR-ram of RIMM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, nu weet ik het helemaal niet meer....
Laat ik mijn keuze vallen op een Asus P4B266,i845 moederboard met DDR-ram.
Hoor ik hier weer dat je beter een Board kan nemen als de P4T-E ,i850 omdat je dan met RIMM kan werken, wat weer 2X zo snel is als DDR-ram?
Ik weet het niet meer.

Qua prijs is de RIMM-config iets duurder, maar niet te...

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Het rimm is en paar %tjes sneller dan DDR, maar als je gaat overklokken, veeg je dat verschil zo weg. Ik zou lekker DDR nemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

ik zou rimm nemen. Het gewoon sneller en rimm is ontworpen om met de p4 te werken. Als er later beter geoptimaliseerde programma's komen heb je meer aan rimm dan aan ddr en het verschil is nu heel klein.

http://www.xbmcfreak.nl/

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Hier kun je een heel verhaal vinden over het verschil enzo :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

RIMM is veel sneller. Dus als je iets koopt zou ik voor het beste gaan!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Op donderdag 14 maart 2002 16:27 schreef Breepee het volgende:
Het rimm is en paar %tjes sneller dan DDR, maar als je gaat overklokken, veeg je dat verschil zo weg. Ik zou lekker DDR nemen.
Dat slaat dus weer nergens op want een overclock met RIMM @ 2.6 is sneller als een overclock met DDR @ 3ghz

RIMM nemen dus.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

D'r staat ook tegenover dat de RIMM oplossing ruim 100 EUR duurder is. De moederborden zijn prijziger, memory kost ook meer en je krijgt veelal ook minder voor het geld. Niet te vergeten dat DDR hoogstewaarschijnlijk langer mee zal gaan dan RIMM. Wellicht met snelheidsverschillen net als SDRAM gekend heeft. (PC66, PC100 en PC133).

De keuze is niet makkelijk. Maar zelf koop ik wel enigzins prijsbewust met oog op toekomst.

Weet je toch zeker dat je over pak em beet 2 jaar de hele compu de deur uitschopt dan kun je best voor de RIMM oplossing kiezen. Ben je echter iemand die regelmatig diverse componenten als CPU, memory, moederborden vervangt. Dan zou ik de DDR oplossing overwegen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb die test met dat SOYO-Board gelezen en ik denk dat ik toch om ga naar RIMM.
Vooral als het niet zoveel meer kost
228 voor 1 512Mb DDR of 135.00 X 2 voor twee 256Mb reepjes
Pagina: 1