[JS] document.createRange is te slim :-/

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik ben bezig aan een HTML editortje voor de cms waar ik aan bezig ben. (hier)

nu loop ik tegen een probleem aan:
IE voert allemaal zuigende code in met die execCommand functie
code:
1
2
<strong> ipv <b>
<font> ipv <span> met wat css

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil hier lekker zelf de controle over hebben, dus heb ik m'n eigen functies geschreven.

Nu het probleem: ik gebruik createRange() om een stuk text te selecteren om te editten. maar zodra je die aanroept, gaat ie eerst netjes alle tags afsluiten die er in staan! / waar hij in staat. |:(

Dat wil ik helemaal niet! want dan krijg ik juist weer 200 lege tags achter elkaar.

Is er een synoniem voor createRange() die deze tags niet afsluit? Ik heb al even zitten te zoeken in de MSDN, maar daar kan ik zo niet veel vinden.

Stop uploading passwords to Github!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je er weinig aan doen, en zit je vast aan die "oplossing" van MS..

• SchizoDuckie
grom :(

* SchizoDuckie wacht gespannen op een reactie van Clay...

Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/shout.gifCLAAAAAY!!!!!! plz help :P

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Je hoeft niet specifiek iemand te roepen hoor :{

maare, bolds en italics enzo kan je dat standaard ding nog wel laten doen, maar voor font aanpassingen en classes zul je de range.paste() (check msdn) moeten gebruiken denk ik. dan zet je er gewoon zelf een span omheen met de juiste code. Er zijn flink wat commando's die er standaard inzitten die je eigenlijk niet kan gebruiken Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/frown.gif

Wat ik het ergste vind is dat er van elke link en van elk plaatje een absoluut pad word gemaakt :{ dat wil je nou juist niet, de rest is nog wel makkelijk te omzeilen. absolute links moet je weer moeilijk gaan lopen filteren :(

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Op donderdag 14 maart 2002 20:16 schreef Clay het volgende:
Wat ik het ergste vind is dat er van elke link en van elk plaatje een absoluut pad word gemaakt :{ dat wil je nou juist niet, de rest is nog wel makkelijk te omzeilen. absolute links moet je weer moeilijk gaan lopen filteren :(
Bij het antieke DHTMLedit object, wat MSDN zelf inmiddels lijkt te hebben geschrapt, kun je dat nog lekker voorkomen door een baseUrl (of baseHref, weet niet hoe het heet) op te geven voor het te editen document. Weet niet of het hiermee ook kan?

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• SchizoDuckie
* SchizoDuckie kreeg zojuist brainwave! :)

Ik kan natuurlijk met die createRange() en pasteHTML() functies wat leuke wazige html tags om de selectie heen zetten, en daar dan de positie van opvragen :)

Dan kan ik eindelijk direct de innerHTML van het document editen :)

Pagina: 1