Toon posts:

Leven op de maan ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer zullen wij als mens ons op de maan gaan vestigen ? of tenminste ik ga ervanuit dat dit gaat gebeuren aangezien er sporen zijn dat er water(*sporen van water??) is/was.
Ik denk toch dat de komende 30 jaar erg spannend worden qua ontdekkingen over de maan.

Dus zou het mogelijk zijn om de maan weer een atmosfeer te |geven| door een of ander iets ? zou toch mogelijk moeten zijn ?

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-01 21:15

Ligone

Moeha!

Op donderdag 14 maart 2002 15:50 schreef SeNz het volgende:
Wanneer zullen wij als mens ons op de maan gaan vestigen ? of tenminste ik ga ervanuit dat dit gaat gebeuren aangezien er sporen zijn dat er water(*sporen van water??) is/was.
Ik denk toch dat de komende 30 jaar erg spannend worden qua ontdekkingen over de maan.

Dus zou het mogelijk zijn om de maan weer een atmosfeer te |geven| door een of ander iets ? zou toch mogelijk moeten zijn ?
Sporen van water? ik dacht dat dat op mars zo was :?

Verwijderd

Topicstarter
Dacht toch echt dat het ook zo op de maan was ? |:( Meren en alles of zit ik nou heeeeeelemaal fout te denken ?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Leven op de maan? Weet je wel hoe anders het daar zal zijn?
Ons gevoel van zwaartekracht is daar heel anders om iets te noemen (perfecte plaats voor vrouwen, daar wegen ze 3x minder)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:55 schreef Ligone het volgende:

[..]

waarschijnlijke op bijde planeten.:)
Er zijn zelfs al ontwerpen om Mars Te Coloniseren (alleen het proces om er voor te zorgen dat je zou kunnen ademen met alleen een speciaal masker zou 100 jaar duren )
Ik denk dat De maan alleen gebruikt gaat worden voor resoucen en (zonne en H3)Energie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 16:03 schreef Chevy454 het volgende:
Ons gevoel van zwaartekracht is daar heel anders om iets te noemen (perfecte plaats voor vrouwen, daar wegen ze 3x minder)
Heb je meteen een hele andere kijk op dingen zoals atletiek toch, maar weer even on-topic.

Het zou toch mogelijk moeten zijn over een tijd dat je op zomervakantie gaat naar de maan om het maar even zo te zeggen. Of zit ik hier echt gewoon te dromen ?

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:50 schreef SeNz het volgende:

Meen je dat nou? |:(

Kort en goed: Nooit, nope, ik niet, nee en nee.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

frytzzz schreef:
Meen je dat nou? |:(

Kort en goed: Nooit, nope, ik niet, nee en nee.
Waaraan ik zou willen toevoegen: nee, absoluut niet, gaat niet gebeuren, te weinig zwaartekracht. ;)

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:55 schreef Ligone het volgende:

Het is in ieder geval op de maan ook zo. Er schijnt bij sommige kraters in de buurt van de polen water te zitten. Maar het probleem is waarschijnlijk de te kleine hoeveelheid water en het feit dat de zon aan de polen van de maan zeer laag staat. Hierdoor komen de zonnestralen niet onderin de kraters terecht en is het water bevroren
edit:
(hmm, dat is het 's nachts sowieso al)
.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 16:46 schreef Cadmium het volgende:
Het is in ieder geval op de maan ook zo. Er schijnt een soort van meer ergens in het midden van de maan te zitten. Maar het probleem is waarschijnlijk de te kleine hoeveelheid water en het feit dat het zich in de kern bevindt.
Niet het enige probleem in elk geval :P

Verwijderd

[maan]
Ik denk dat de mensheid in de nabije toekomst (lees 50 jaar) niet op de maan zal gaan 'wonen'. Waarschijnlijk zullen ze het wel als lanceerplatform kunnen gebruiken. Er is immers heel weinig zwaartekracht en als er water ligt dan kun je daar mooi brandstof van maken.
Maar echt leven op de maan zie ik nog niet zo zitten. In het begin lijkt het me wel leuk, maar na een jaar of zo wordt het toch wel vreselijk saai.
[/maan]

[mars]
Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is een atmosfeer te creeeren op mars. Maar door de lage zwaartekracht zal het een erg ijle atmosfeer worden. Misschien moet je mensen dan wel zo genetisch manipuleren dat ze daar adem kunnen halen. Maar dat is een andere discussie :)
[/mars]

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 16:03 schreef Chevy454 het volgende:
Dan zullen ze nog toenemen in volume! Nee, laat maar!

On-topic: Nee, er is helemaal geen leven op de maan. En van water op de polen het ik nog niets gehoord.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:13 schreef TweakFreaker het volgende:

[..]

Dan zullen ze nog toenemen in volume! Nee, laat maar!

On-topic: Nee, er is helemaal geen leven op de maan. En van water op de polen het ik nog niets gehoord.
Over dat water: in verschillende kraters bij de polen zijn (semi?)ondergrondse ijskappen ontdekt. Dat meende ik tenminste gelezen te hebben, zeker een jaar geleden.

Over kolonisatie: niet reeël, het brengt namelijk geen geld op en kost kapitalen. Ontginning van de maan is reeëler, maar zie ik er voorlopig nog niet van komen. De kosten om de maan te ontginnen zijn vooralsnog veel te hoog om er aan te beginnen. Daarbij is ruimtevaart 'uit' bij de beleidsbepalers.

Verwijderd

Op mars schijnen sporen geweest te zijn van vroegere rivieren (x persconferentie van nasa gezien), dus het zou best kunnen dat daar water ligt. Misschien is dat nog wel een aantrekkeliijke planeet, oppervlakte van mars is even groot als aarde min oceanen.. Alleen een atmosfeer nog, ik had gehoord dat als ze zwart poeder (opwarming v het eventuele water op mars) zouden strooien dat er binnen zoveel tijd (100 jaar d8 ik, maar zal weer meer zijn) een redelijke atmosfeer zijn..

Verwijderd

Waarschijnlijk is er water geweest op mars. Maar dat is nu waarschijnlijk verdampt en weggelekt naar de ruimte omdat mars zo'n geringe zwaartekracht heeft.

Verwijderd

Om zuurstof te krijgen op Mars zou je algen moeten zetten in het water (na smelting), die zetten CO2 om in zuurstof.

Verwijderd

Dat er zich water op de maan zou bevinden is niets nieuws. De satelliet Clementine, die in 1994 meer dan twee maanden rond de maan cirkelde, heeft dat bewezen. Ze wilden er achter komen of er net zoals op Mercurius grote ijsvelden in kraters bij de noord- en zuidpool liggen. Met behulp van een truuk konden ze hier achter komen.
Toen Clementine zich in een rechte lijn bevond tussen de beschaduwde maankraters op de zuidpool en het ontvangststation op aarde werden de communicatiesignalen van de satelliet op de maan gericht. Het ontvangststation ontving de reflectie, waardoor het communicatiesignaal als radar kon worden gebruikt. Op de bodem van sommige kraters bevonden zich plekken die veel sterker reflecteerden. Na een jarenlang en zeer gedegen onderzoek werd in december 1996 bekendgemaakt dat het reflecties van waterijs waren!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:38 schreef Cadmium het volgende:
Dat er zich water op de maan zou bevinden is niets nieuws. De satelliet Clementine, die in 1994 meer dan twee maanden rond de maan cirkelde, heeft dat bewezen. Ze wilden er achter komen of er net zoals op Mercurius grote ijsvelden in kraters bij de noord- en zuidpool liggen. Met behulp van een truuk konden ze hier achter komen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat dergelijke claims later weer ontzenuwd worden, maar niet voordat de NASA er z'n budget voor de komende paar jaar mee heeft veilig gesteld. (Zie de 'bacteriesporen' op Mars)

Verwijderd

Toen Clementine zich in een rechte lijn bevond tussen de beschaduwde maankraters op de zuidpool en het ontvangststation op aarde werden de communicatiesignalen van de satelliet op de maan gericht. Het ontvangststation ontving de reflectie, waardoor het communicatiesignaal als radar kon worden gebruikt. Op de bodem van sommige kraters bevonden zich plekken die veel sterker reflecteerden. Na een jarenlang en zeer gedegen onderzoek werd in december 1996 bekendgemaakt dat het reflecties van waterijs waren!
Joepie! Schaatsen op de Maan! :) Kan je meteen een dertigvoudige spin maken in de lucht...

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:19 schreef Reino het volgende:
Op mars schijnen sporen geweest te zijn van vroegere rivieren (x persconferentie van nasa gezien), dus het zou best kunnen dat daar water ligt. Misschien is dat nog wel een aantrekkeliijke planeet, oppervlakte van mars is even groot als aarde min oceanen.. Alleen een atmosfeer nog, ik had gehoord dat als ze zwart poeder (opwarming v het eventuele water op mars) zouden strooien dat er binnen zoveel tijd (100 jaar d8 ik, maar zal weer meer zijn) een redelijke atmosfeer zijn..
Ik had een soort gelijk iets gelezen maar dan werd er gebruik gemaakt van broeikas gassen.
Over kolonisatie: niet reeël, het brengt namelijk geen geld op en kost kapitalen. Ontginning van de maan is reeëler, maar zie ik er voorlopig nog niet van komen. De kosten om de maan te ontginnen zijn vooralsnog veel te hoog om er aan te beginnen. Daarbij is ruimtevaart 'uit' bij de beleidsbepalers.
Er is een Bedrijf dat serieus bezig is met het opzetten van een maan ontginning project (lunar corp volgens mij).
De maan kan namelijk goed worden gebruikt om er H3 vandaan te halen. Het is ook een ideale plaats om Zonnecollectors neer te zetten en de energie naar aarde te sturen (Door middel van Microgolven). Verder zijn er veel metalen op de maan.
Ideal dus voor een onderneming. Enigste probleem is dat er 150 miljard nodig is en waar haal je dat vandaan???

Verwijderd

Er waren toch plannen om een soort 'lift' naar de maan te bouwen?

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:37 schreef TweakFreaker het volgende:
Om zuurstof te krijgen op Mars zou je algen moeten zetten in het water (na smelting), die zetten CO2 om in zuurstof.
planten ook.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:42 schreef TweakFreaker het volgende:

[..]

Joepie! Schaatsen op de Maan! :) Kan je meteen een dertigvoudige spin maken in de lucht...
no way. Ijs moet smelten om te kunnen schaatsen he.
Ijs van rond 260 graden smeltniet als je er met je schaats over rijd.
Pagina: 1