[JS] link in ander domein activeren

Pagina: 1
Acties:

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24
ik ben bezig met het maken van een emulator voor een presentatie.
Nou moet dat kreng het volgende kunnen doen: een externe site laten zien en deze kunnen besturen.
Dan moet je denken aan: kunnen scrollen en links activeren door op knopjes te klikken.

Dat laten zien lukt goed door een PHP-include te doen zodat het lijkt alsof ie van hetzelfde domein komt als de emulator (dit om een scroller te kunnen gebruiken).

Nu wil ik de links kunnen activeren; die links maken gebruik van de 'acceskey' property en daar zit um de vraag:
kun je die accesskey's aanroepen met gebruikmaking van javascript?

Zoja, weet iemand de javascript-property voor accesskey? die kan ik nl niet vinden ;(

www.jurgroessen.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Dit kan niet. Je kunt met js geen pagina's van een ander domein besturen. Ik heb het geprobeerd met een zelf geschreven scrollbar, en die gaf een foutmelding als ik een externe pagina wilde scrollen.

• Hangloozz
Op donderdag 14 maart 2002 15:53 schreef Yogho het volgende:
Dit kan niet. Je kunt met js geen pagina's van een ander domein besturen. Ik heb het geprobeerd met een zelf geschreven scrollbar, en die gaf een foutmelding als ik een externe pagina wilde scrollen.
sorry, maar dat werkt al dus daar gaat het nu niet over :) :P

dus let op: scrollen werkt al in de pagina van het andere domein!!

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 14 maart 2002 15:43 schreef Hangloozz het volgende:
Zoja, weet iemand de javascript-property voor accesskey? die kan ik nl niet vinden ;(
foei, http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/properties/accesskey.asp

object.accessKey = 'b'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Je kan toch ook clicks emuleren?

• Hangloozz
Op donderdag 14 maart 2002 16:23 schreef RM-rf het volgende:

foei, http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/properties/accesskey.asp

object.accessKey = 'b'
ohw, nou ik heb aardig ge-Googled, maar ik kon geen property vinden.
Alleen maar 'u kunt acceskey ook gebruiken om bladiebla'.

Maar tis dus ook nog weer es MSIE only :(
Net nu ik een keer uitga van Mozilla als presentatiebrowser...nou ja dan maar switchen naar IE.

anyways: thnx RM-rf.
Op donderdag 14 maart 2002 16:33 schreef McVirusS het volgende:
Je kan toch ook clicks emuleren?
op zich wel, maar aangezien die accesskey's voorhanden zijn is dat wel een voor de hand liggender oplossing.

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 14 maart 2002 16:34 schreef Hangloozz het volgende:
ohw, nou ik heb aardig ge-Googled, maar ik kon geen property vinden.
Alleen maar 'u kunt acceskey ook gebruiken om bladiebla'.
* Hangloozz zet nu http://msdn.microsoft.com/library/ in zn bookmarks zodat hij de volgende keer bij vragen over properties die verwijzen naar HTMl-elementen de uitstekende reference van MS kan toepassen :)
stuk prettiger dan devedge imho
Maar tis dus ook nog weer es MSIE only :(
Net nu ik een keer uitga van Mozilla als presentatiebrowser...nou ja dan maar switchen naar IE.
nee hoor, onderaan de pagina staat de standard-related informatie, en daar vind je gelijk dat accesskey onderdeel uitmaakt van de dhtml4.01-dtd.
bij properietaire properties staat er heel net dat er 'no related standard-information available' is; heel logisch, immers als msie het toepast is het toch de standaard ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz
Op donderdag 14 maart 2002 16:41 schreef RM-rf het volgende:

* Hangloozz zet nu http://msdn.microsoft.com/library/ in zn bookmarks zodat hij de volgende keer bij vragen over properties die verwijzen naar HTMl-elementen de uitstekende reference van MS kan toepassen :)
stuk prettiger dan devedge imho
nou weet je, ik vindt dat die hele microsoft zooi vaak niet of nauwelijks te bereiken is (veel timeouts) en daarnaast vrdwaal je 9 van de 10 keer hopeloos.
kortgezegd: ik vindt het een k*t site ;)
Op donderdag 14 maart 2002 16:41 schreef RM-rf het volgende:
bij properietaire properties staat er heel net dat er 'no related standard-information available' is; heel logisch, immers als msie het toepast is het toch de standaard ;)
:D mja zo kun je het wel zien ja.

Nou heb ik nog wat rondgezocht maar de references die ik tegenkwam gingen uit van IE-only en NN- 'not supported'...
Zullen wel verouderde references zijn dan.

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1