Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Dat kan je dan blijkbaar al. In Java, php, perl, C, C++, python, C#, etc kan het allemaal ook.
ja oke, maar met java is het volgens mij niet mogelijk om een database te benaderen zodner server, maar dat weet ik dus allemaal niet zeker. En het moet allemaal vanuit een browser geladen worden. Dus neit een stand-alone programmaatje.Op donderdag 14 maart 2002 15:37 schreef ACM het volgende:
Dan maak je het toch in VB?
Dat kan je dan blijkbaar al. In Java, php, perl, C, C++, python, C#, etc kan het allemaal ook.
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
maarjah.. het kan natuurlijk niet zo zijn, dat als iemand dat proggie kopieert, hij eerst een webserver moet gaan installen alvorens hij het proggie kan draaien.
Ohhh.. dit wist ik nog nietOp donderdag 14 maart 2002 15:41 schreef Dizzle het volgende:
[..]
ja oke, maar met java is het volgens mij niet mogelijk om een database te benaderen zodner server, maar dat weet ik dus allemaal niet zeker. En het moet allemaal vanuit een browser geladen worden. Dus neit een stand-alone programmaatje.
Je zou ook een webstart applicatie kunnen gebruiken. Dan zet je de jars op je server en als je dan op het mooie webstart icoontje druk, worden automatisch de jars gedownload en de applicatie gestart
Rustacean
die hoef ik echt neit te vragen of ze eerst ff een webserver willen installen
maar eens ff uitzoeken wat er allemaal mogelijk is dan. Maar ik denk laat ik hier eens ff vragen..
database is trouwens niet perse verplicht. Tekstfiles wegschrijven en inladen naar de pc kan ook. Maar dan zit je ook weer met beveiligingen e.d. die in java bijvoorbeeld ingebouwd zitten.
Ik weet iig dat het met javascript niet mogelijk is om txt-bestanden weg te schrijven naar de pc. (virus gevoelig enzo).
ps: met java heb je geen last van security als het een application is. Dan is het net zo`n programma als de rest ook. En met webstart kan je jars voorzien van een signature die alleen jij kan maken en daaraan moet (eenmalig) goedkeuring gegeven worden en dan heb je ook alle rechten.
ik zou als ik jouw was het gewoon in vb doen omdat je daar al wat ervaring mee hebt. Java is niet een taal die je zo even leert
Het is meer dat ik me afvraag of het mogelijk is, en met welke taal, dan kan ik me daarna lekker weer es op een nieuw taaltje storten. Zo heel veel haast heeft dat proggie toch niet.
-edit-
misschien toch java proberen dan. Dat is iig os-independant. dan heb je alleen de browser niet meer...
volgens mij wil ik toch weer teveel
En als je niet wilt werken met een database-server en wel gegevens wilt opslaan, kijk dan eens of je het misschien met XML kan doen. Dat is niet moeilijk te implementeren en is uitermate geschikt om gegevens in op te slaan. Het ligt er maar net aan wat voor gegevens je wil opslaan en wat je ermee wil doenOp donderdag 14 maart 2002 15:58 schreef Dizzle het volgende:
gemiddeld. qua ASP geavanceerd.. maar ik heb al een tijdje niet echt meer geprogged.
Het is meer dat ik me afvraag of het mogelijk is, en met welke taal, dan kan ik me daarna lekker weer es op een nieuw taaltje storten. Zo heel veel haast heeft dat proggie toch niet.
-edit-
misschien toch java proberen dan. Dat is iig os-independant. dan heb je alleen de browser niet meer...
volgens mij wil ik toch weer teveel
hmm klinkt interessant. XML is ook weer een lekkere moderne taal dusOp donderdag 14 maart 2002 16:10 schreef MisterData het volgende:
[..]
En als je niet wilt werken met een database-server en wel gegevens wilt opslaan, kijk dan eens of je het misschien met XML kan doen. Dat is niet moeilijk te implementeren en is uitermate geschikt om gegevens in op te slaan. Het ligt er maar net aan wat voor gegevens je wil opslaan en wat je ermee wil doenIk weet zeker dat je op GoT zat topics (en lange replies van mbravenboer
) over XML kan vinden
Het zijn alleen simpele korte teksten die ik wil opslaan (adresgegevens en een kleine beschrijving)
Verwijderd
Delphi kan ook prima een standalone app draaien, sterker nog, ik meen dat het daar zelfs voor bedoeld was.
Zelfde geldt voor Visual Basic en Java.
Verwijderd
UITERAARD! Delphi alleen met Data Controls (en bijv. ODBC) werkt net zo goed.Op donderdag 14 maart 2002 16:19 schreef ACM het volgende:
Waarom moet iedereen toch steeds praten over web-oplossingen?
Delphi kan ook prima een standalone app draaien, sterker nog, ik meen dat het daar zelfs voor bedoeld was.
Zelfde geldt voor Visual Basic en Java.
XML is geen prog taal, maar daarin kan je makkelijk gegevens bewaren. En je kan er tussen allerlei talen eenvoudig zaken mee uitwisselen.Op donderdag 14 maart 2002 16:16 schreef Dizzle het volgende:
[..]
hmm klinkt interessant. XML is ook weer een lekkere moderne taal dus
Het zijn alleen simpele korte teksten die ik wil opslaan (adresgegevens en een kleine beschrijving)
Verwijderd
Maar ok, al het alleen gaat om een paar adres gegevens en je hoewft het *niet* uit te wisselen met andere bronnen, dan kun je net zo goed een array van records gebruiken. Scheelt je weer verdiepen in hoe XML nou precies werkt...Op donderdag 14 maart 2002 16:22 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
XML is geen prog taal, maar daarin kan je makkelijk gegevens bewaren. En je kan er tussen allerlei talen eenvoudig zaken mee uitwisselen.
Het is gewoon een mooie elegante oplossing. Wat ook nog eens makkelijk te exporteren is naar het online web (mocht dat in de toekomst nog es gebeuren).
XML =Op donderdag 14 maart 2002 16:24 schreef Aegis het volgende:
[..]
Maar ok, al het alleen gaat om een paar adres gegevens en je hoewft het *niet* uit te wisselen met andere bronnen, dan kun je net zo goed een array van records gebruiken. Scheelt je weer verdiepen in hoe XML nou precies werkt...

En wat nou als je de oplossing eronder dan in VB of delphi schrijft?Op donderdag 14 maart 2002 16:59 schreef Dizzle het volgende:
waarom browser based, omdat elke noob wel ongeveer weet hoe een browser werkt. Ten tweede is een browser os-onafhankelijk wat ook een groot voordeel is.
Maakt dus niks uit, imho kan je beter een echt standalone app maken als het zo simpel te bedienen moet zijn dan dat je met een browser werkt.
Tuurlijk kan het, maar waarom zou je?
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo vreselijk elegant, de exporteerbaarheid geldt ook maar ten dele...Het is gewoon een mooie elegante oplossing. Wat ook nog eens makkelijk te exporteren is naar het online web (mocht dat in de toekomst nog es gebeuren).
Verwijderd