SCSI cdrom toren doet het niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 18:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik heb hier een cdromtoren aangesloten op deze pc.. heeft win98se als O/S

de scsi kaart zit in een pci slot. als ik de comp aanzet, vind de scsi kaart de cdromtoren (5 cdromspelers). dan zegt ie: SCSI BIOS not installed.

maar ik kan nu wel in een apparte bios ofzo... waar ik de adapter kan kiezen enz..

windows heeft em goed geinstalleerd. ik zie nu ook wat meer cdrom stations in deze computers. op de kaart kan ik niet zien welke scsi kaart is (zit een sticker op de chipset).. maar windows noemt em: Symbios Logic 875XS|D, 2280 x PCI SCSI-adapter

het probleem: als ik dan naar deze computer ga en een cdrom in de toren doet, ziet windows het, maar hij herkent een gewone data cd als een muziek cd. dubbel klik erop doet nix. en als ik openen doe zie ik 1 muziek bestand van 1 kb.. :?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 18:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
en alle cdrom stations hebben dezelfde file: Track01.cda

:?

wat doe ik verkeerd?

btw het is al redelijk oude hardware

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb helaas geen oplossing voor je gehele probleem, maar dit:
de scsi kaart zit in een pci slot. als ik de comp aanzet, vind de scsi kaart de cdromtoren (5 cdromspelers). dan zegt ie: SCSI BIOS not installed.
is normaal. SCSI BIOS heb je alleen bij SCSI-Harddisks (in principe).

Virussen? Scan ze hier!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
SCSI id's goed, termination van de kaart en tower goed?, verder kan ik zo ff niets bedenken wat het probleem kan geven

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25

-ET-

Phone Home

Op donderdag 14 maart 2002 15:31 schreef Frenkpie het volgende:
en alle cdrom stations hebben dezelfde file: Track01.cda

:?

wat doe ik verkeerd?

btw het is al redelijk oude hardware
Dan herkent hij geen data cd's wat voor cd-rom spelers zijn het. allemaal de zelfde?? of een mix van?