Mijn vriend wil graag een klein computertje bouwen en daar heeft hij een Pentium 233MHZ MMX voor uitgekozen, aleen mist er een pinnetje, kan dit geen kwaad en werkt de procesor hierdoor nog?
Ik vrees dat deze proc tot de overledene behoort. 
Je kunt het uitproberen maar de kans op schade aan het mobo is wel groot.
Je kunt het uitproberen maar de kans op schade aan het mobo is wel groot.
Hij heeft het pinnetje nog in het mobo zitten ( Asus P5A geloof ik ). Met het vergrootglas kun je het afgebroken pinnetje wel zien zitten. Dus deze is nu ook kapot? Hij heeft het heel vaak getest..
Het mobo hoeft niet kapot te zijn, maar ik raad het af om deze processor nog verder te gebruiken.
Het zou zonde zijn wanneer er meer schade zou ontstaan dan nodig is.
Probeer voorzichtig het pinnetje uit de socket te vissen en probeer aan een nieuwe processor te komen.
Het zou zonde zijn wanneer er meer schade zou ontstaan dan nodig is.
Probeer voorzichtig het pinnetje uit de socket te vissen en probeer aan een nieuwe processor te komen.
Verwijderd
Proberen om het pinnetje voorzichtig terug te solderen is een optie, alleen wel een beetje riskyOp donderdag 14 maart 2002 15:15 schreef ExiRana het volgende:
Hij heeft het pinnetje nog in het mobo zitten ( Asus P5A geloof ik ). Met het vergrootglas kun je het afgebroken pinnetje wel zien zitten. Dus deze is nu ook kapot? Hij heeft het heel vaak getest..
anders kun je het misschien met speciale geleidende lijm terugplakken...
succes!
Verwijderd
Kwestie van BALEN!!!
Neej wie weet als hij hem derin douwt dat hij het wel doet.... en misschien kun je da pinnetje er wel uithalen door en een stofzuiger boven te houden??
Neej wie weet als hij hem derin douwt dat hij het wel doet.... en misschien kun je da pinnetje er wel uithalen door en een stofzuiger boven te houden??
Mjah, gewoon proberen..
't kan natuurlijk gewoon een van de vele massa-pinnen zijn, en dan heb je wel kans dat de proc nog gewoon werkt..
't kan natuurlijk gewoon een van de vele massa-pinnen zijn, en dan heb je wel kans dat de proc nog gewoon werkt..
JuistOp donderdag 14 maart 2002 15:34 schreef Twynn het volgende:
Mjah, gewoon proberen..
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Het is het pinnetje wat precies bij het plekje zit waar het een beetje bij elkaar komt, hoe ik het anders moet uitleggen weet ik niet.
rofl.. alles komt bij een proc bijelkaar
lekker goed omschreven
probeer het gewoon zou ik zeggen , zolang die ene pin geen kortsluiting veroorzaakt met de rest kan er niets misgaan
probeer het gewoon zou ik zeggen , zolang die ene pin geen kortsluiting veroorzaakt met de rest kan er niets misgaan
Pagina: 1