Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig bij het samenstellen van een PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een niet zo ervaren tweaker die wel graag een nieuw systeem wil gaan bouwen - heb hier dus hulp bij nodig.
Wat past bij welk onderdeel...

Voorlopig denk ik aan deze kast:
(Alienware) Dragon DX-01BL-D, blauw metallic met deur 6x3œ" - 4x5Œ" - incl. lownoise 340Watt HPC-340-201 + fan in deur, waar dan 4 x Enermax UC-8FAB case fan 80mm in komen te hangen.

Mobo is nog onduidelijk (wil graag 2 HD's RAID installeren).
CPU: voorkeur voor AMD Atholon 1800+
en 512mb DDR ram
HD: graag snel systeem voor RAID - wat heb ik hier allemaal voor nodig?

Gaat dit allemaal? Ik zoek eigenlijk geruisloze kast+fan en dacht dat deze wel zou voldoen - iemand betere optie?
Verder mobo: wat is goede keus?
verder: heb hier nog wat onderdelen (DVD, CD-RW en NIC's welke geen problemen mogen opleveren.

reacties zie ik graag tegemoet! hulp met bouwen misschien ook wel :)
zigginl@yahoo.com

bedankt,

Ben

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 22:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

ziggi,
Allereerst welkom op GoT.
Zonder lullig over te willen komen wil ik je graag vragen om onze FAQ door te lezen.

Daarin staat onderandere dat wij het op prijs stellen als:
-Je eerst zelf wat informatie zoekt alvorens een topic te openen Search
-Als je een topic opent, deze een duidelijke en begijpbare titel geeft.
-Niet je naam zet onder elke post.

Verder kunnen wij moeilijk voor jou bepalen wat een goede PC is. Dit is nogal behoorlijk aan meningen gebonden ipv aan feiten.

Verder wens ik je nog veel plezier op GoT toe :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 21:00
als je een goede raid-controller wilt hebben moet je een AIT kr7a raid nemen die heeft een Highpoint controller ipv een promise die highpoint zijn meestal beter, dit mobotje is alleen wel duur

dot.blaat

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Tja moederbordje. Er zijn veel tweakers erg tevreden over een epox moederbordje (weet zo snel ff niet welke dat is), qua netwerkaartje, pak gewoon zo'n simpel realtekje snel genoeg. En een snelle cdrom en dvd tja kies maar :P. Als cdrw zou ik een snelle plextor pakken. Als harddisks pak je 2 Maxtors 40gb of 80gb in RAID0. Neem liever geen IBM die hebben nogal een hoog uitval gehalte. Ohja en zorg ervoor dat je een RAID controllertje op je moederbord hebt dat is goedkoper en scheeld je weer een pci slot :)

Succes iig :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Op donderdag 14 maart 2002 15:16 schreef Oscar the Grouch het volgende:
ziggi,
Allereerst welkom op GoT.
Zonder lullig over te willen komen wil ik je graag vragen om onze FAQ door te lezen.

Daarin staat onderandere dat wij het op prijs stellen als:
-Je eerst zelf wat informatie zoekt alvorens een topic te openen Search
-Als je een topic opent, deze een duidelijke en begijpbare titel geeft.
-Niet je naam zet onder elke post.

Verder kunnen wij moeilijk voor jou bepalen wat een goede PC is. Dit is nogal behoorlijk aan meningen gebonden ipv aan feiten.

Verder wens ik je nog veel plezier op GoT toe :)
Oscar the Grouch,

mijn complimenten over deze verwelkoming en verduidelijking!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Pagina: 1