Acer 12/8/32 fikt op 4x

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Ik heb een Acer 12/8/32 brander en 24x compatible cd-r's. Ook in Nero kan ik gewoon de 12x snelheid selecteren. Maar als hij begint met branden duurt het even voordat het ie begint met branden, en fikt ie op 4x ipv 12x (alhoewel er wèl 12x staat aangegeven in het scherm!).

Die 4x haal ik uit de read speed van Nero en de totale tijdsduur om een cd te branden (nu ongeveer 20 minuten).

Ik heb (uiteraard) gezocht en dit gevonden:

[topic=435478]
[topic=420702]

Hieruit maak ik op dat het niet aan de cd-r's of aan Nero zou moeten liggen, maar aan de JustSpeed van de brander. Van de Acer website heb ik de laatste firmware gehaald en geïnstalleerd, dat ging zonder problemen. Toch heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Zou het mogelijk zijn om deze hardwarematige JustSpeed handmatig uit te zetten? Volgens een van bovenstaande topics zou dit moeten kunnen in Nero, maar daar heb ik het niet kunnen vinden.

Het zijn overigens Taiyo Yuden 80m cd-r's, van http://www.cdrwinkel.com (niet de A-quality, maar toch 24x). De Nero versie is 5.5.7.2, maar ik heb het probleem ook in bv. CloneCD dus het lijkt me echt hardwarematig.

Alvast bedankt voor de suggesties :)

EDIT: misschien past dit trouwens beter in HA...

Verwijderd

bij nero 5.5 zit een progie om de snelheid van de brander te chekken... dat moet je even draaien. Dan herkent ie pas de volle snelheid, ik heb dit probleem zelf ook gehad,.. hierna was het opgelost!

Nero doet de snelheid trouwens bij 1 op 1 kopieeren (on the fly enz..) ook langzamer zetten als de rest van je systeem het niet aankan!

• wacko
Ik dacht dat dat was on de leessnelheid van een cd-rom station te testen :? Ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip.

Het trouwens gaat om een gewone data compilatie, dus niet 1:1 copy.

• wacko
Ik ben er nu achter gekomen dat het aan de cd-r's ligt, Philips Silverspeed 24x doen het wel prima. Ik ben nu op zoek naar goedkope cd-r's op spindel die het wel goed doen op mijn brander (zie dit topic).