Verwijderd
Daar was ik al bang voor...
Tweedehans zijn ze moeilijk te krijgen of nog steeds veel te duur
Kheb zo'n 4500 tto 5500 gulden.. daar moet je toch wel een inspiron voor kunnen kopen vind ik!
Verwijderd
Ze hebben behoorlijk goede aanbiedingen op servers en high-end workstations.
Zou wel lekker zijn
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Het enige wat ik dan er heb is een cd-rw en 128mb meer dan de meest kale inspiron!
Ik zou dan eigenlijk die 1.2ghz mobile proc willen hebben maar dan zit je meteen 880,- verder, laat staan een grotere harde schijf!
We rekenen in euro's tegenwoordig
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Je betaalt ook voor kwaliteit. Anders moet je gewoon op zoek naar een ander merk.
Alle is alleen zo duur van dell:'( zelfs garantie bijkopen kost meer dan 500 piek!)
misschien wordt hij iets goedkoper nu die 8200 serie uit is:?
Dell is kwaliteit. Je kan ook voor 800/900 gulden 3 jaar garantie nemen waabij je ook verzekerd bent voor val en waterschadeOp donderdag 14 maart 2002 15:35 schreef -A3AAN- het volgende:
Tjah... misschien moet ik hem dan maar gewoon gaan kopen.
Alle is alleen zo duur van dell:'( zelfs garantie bijkopen kost meer dan 500 piek!)
misschien wordt hij iets goedkoper nu die 8200 serie uit is:?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Maar ja, de iets goedkopere types schelen meteen een slok op een borrel.
Wat wil je ermee gaan doen dan?
Verwijderd
Het is makkelijker om gewoon alles in euro's te vermelden. De website van dell geeft ook alles weer in euro's. Beetje onzin om die dan om te rekenen en vervolgens hier te posten.
Bespaar jezelf de moeite.
PS: Standaard altijd voor 128mb geheugen kiezen bij het samenstellen van een notebook bij Dell. Extra geheugen moet je niet daar kopen dat is veel te duur! Zoek in de pricewatch even naar "so-dimm" geheugen, dat is het type geheugen wat in je notebook past. Ik zou zeker voor 3 jaar garantie gaan. Kost wel berg 250 euro, maar als je notebook na het eerste jaar kapot gaat kost het je waarschijnlijk nog veel meer om het te laten repareren. Succes!
Een "kale" Inspiron kost 2259.81 EUR
128mb geheugen kost 108 euro meer
en een cd-writer ipv van een dvd-speler kost 40 euro meer.
Verzekeren kost 250 € meer voor 3 jaar! (daar zit vast geen val en waterschade in)
Voor 2435€ heb ik dus de dell van mijn dromen zonder extra's!
Die verzekering is wel errug goed van hun. maar wel 250 eurootjes meer!
Tis wel errug duur dus allemaal
Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ergens anders het geheugen kopen. Slim.Op donderdag 14 maart 2002 16:16 schreef -A3AAN- het volgende:
Mocht ik het doen (waarschijnlijk wel) houdt die batterij het een b'tje lang uit of is een 2de batterij aan te raden?
ps: thanks Dweezerroy voor de tip!
De batterijen doen het over het algemeen redelijk lang, maar als je hem echt onderweg wil gebruiken (en dus niet alleen meenemen en ergens anders gebruiken dus) danis een 2de accu geen overbodige luxe denk ik.
Compaq,Toshiba,Sony zijn ook niet verkeerd.
Kennis heeft een Acer Travelmate 621 bij Vobis gehaald voor 2199euro, mooi compact ding: 256mb ram, 15inch sxga scherm,30gb hd, 1ghz mobile p3,firewire poort, 2jaar garantie.
maar ik blijf liever bij een dell , je betaalt wel wat meer maar dan heb je ook wel wat
Verder wil ik ook nog eens kwaliteit.
Ik heb zelf geen notebook kunnen vinden die dit allemaal verpakt in 1 pakket op de dell inspiron na.
(jaja.. ik weet het de gericom 1st supersonic heeft ook een goede videokaart maar dat ding is dus niet in nederland te verkrijgen!)
Of je komt niet genoeg op internet of....DELL heeft dus echt wel resellers. Je zal ze denk ik niet zo gauw tegenkomen in nederland maar ze zijn er wel. Helemaal in buitnlandse steden..Op donderdag 14 maart 2002 14:53 schreef pandorax het volgende:
dell heeft geen resellers. Verkoop is alleen via dell, dus via de website. (of je moet 2e hands kopen natuurlijk)
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
Degene die een Harman Kardon speaker+subwooferset 695 hebben kunnen mijn verhaal beamen: Ze klinken behoorlijk goed!!!!!!!!!!!!! Echt de juiste lage tonen laat ie onvervormd horen. Niet op zijn volluidst zetten natuurlijk.
De grote minpunt van DELL is dat je de moederborden niet kunt overclocken. Heel jammer is dat hoor. MAAR waarom je bij DELL een systeem zou kunnen kopenis simpelweg: De on site next business day garantie is werkelijk voortreffelijk. Oke je moet wel weten hoe je een probleem moet vermelden. Simpel: niet doorzeuren of teveel miauwen want anders komen er geen muizen op de weg. Dus iets kapot? Zeg het gewoon en laat dat goed merken en je krijgt echt een vervangende toe!
Echt een hele goede garantie hebben ze daar. Ik zal maar niet zeggen wat ik nieuw heb gekregen.
En ik vind persoonlijk de oude kast van de Dimension 81000 gaver dan de 8200 alleen de 8200 gaat mooier openen (als een vlinder of een Apple G4). mijn systeem hardware is behoorlijk na een jaar op vooruit gegaan (rara ra hoe kan da?) en is gloedje nieuw met de allernieuwste spullen voorzien zonder dat ik extra heb betaald.
ik_puf_op_je@yahoo.com
Ik wil een laptop hoor! geen desktop!
Maar euh... waar zijn die resellers dan ??? (die in Nederland)
Maarehh, kan je niet nog 1 maandje wachten met het kopen van die laptop, heb je weer wat meer geld, en hoef je dus ook niet zo te besparen.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Maarre als ik geld had zou ik voor die laptop met P4 gaan van Dell met die garantie van 3 jaar. Wel effe vragen of die processor up te graden is. Als dat zo is moet je het doen als je het geld ervoor hebt. En wat about www.marktplaats.nl?? Wil je geen garantie? Ga dan naar www.marktplaats.nl! Daar zie je gauw wat smullende laptoppies voorbijkomen, zoals een Notebook van Apple. Hoe die heet weet ik niet want ik kom in de war met 2 namen maar het gaat om die duurdere versie.
En kijk naar de nieuw lijn van Compaq, ook heel erg mooi om te zien. Maar die DELL Pentium 4 is wel erg duur moet ik zeggen voor wat je krijgt. Want die grafische kaart de geforce 4 go drukt de prijs wel heel erg tever omhoog.
De rest zit maar 500 euro onder de normale verkoopprijs en dan koop ik hem liever nieuw!
Ik denk dat ik voor die inspiron 8100 ga want de winst op een p4 is marginaal (ze hadden er aleen test mee gedaan).
Kdenk dat het nog wel ff sparen wordt voor die extra garantie...
Verwijderd
Ook zit je bij de 4100 standaard met 128mb sdram en bij de 8100 is dat 256mb.
Als laatste heeft de 8100 standaard de geforce2 32mb terwijl de 4100 het met een 16mb ati moet doen(niet dat dat een slechte kaart is oid).
Ik zou het dus wel weten nu je die 8100 nog kan bestellen. Zeker doen!! Duurt 2 weken voor je hem uberhaupt thuis bezorgd krijgt door Dell. Als je dan ook nog tegen die bezorgkerel zegt dat hij hem op het postkantoor moet leggen kan je nog eens 3 weken extra sparen en daarna afhalen bij het postkantoor.
Nadeel in dit geval is dat je Dell eerst moet betalen voordat ze je order in produktie nemen. Misschien wil je ma het ff voorschieten
Suit yourself
PS: om even terug te komen op de openingsvraag
Hij wordt dit weekend uit produktie genomen!
Ik kan hem alleen nog maar vandaag bestellen!
YO!!!
Dell verschilt (naar mijn mening) van Compaq, HP, Packard Hell (sorry) omdat ze in principe "standaard" componenten gebruiken en geen zelf engineerde moederborden, apart geheugen, etc. in hun kasten stoppen.
Nadeel is inderdaad dat overklokken bijna nooit gaat, echter stabiliteit van Dell systemen is zeer goed: ik heb bijv bijna 2 jaar met de Dell factory installed Win98se config gedaan (en ik de- en installeer een hoop games en progs)
Dell laptops zijn gewoon goed en vooral de Latitudes zijn top of the bill. En meestal goedkoper dan andere A merk laptops. Moet je natuurlijk niet gaan vergelijken met Lidl laptops e.d.