Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SG] aangesproken door zijn uitspraken..

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/439066
Kemo maakt hier naar mijn mening een discriminerende opmerking

om iemand te beoordelen op z'n seksuele voorkeur

hij besluit er zelfs nog ff over door te gaan

wel een OW waard, want ik voel me aangesproken door zijn uitspraken
Meld dat dan in het vervolg, want dat we dat niet zien/bestraffen is niet een reden om het van jouw kant ook maar goed te keuren. Een OW krijg je hiervoor niet, maar wel een aantekening in je notes...
Hoe kan ik het uitleggen/melden. Terwijl de topic door Havana is gesloten..

Ik vind het trouwens onzin, dat ik niet mijn mening mag ventileren. Iedereen zit meteen te hyperventileren zoals Mcgrath, als ik een keer een uitspraak doe.

Terwijl er zoveel voorgaande topics waren geweest, dat nog beledigder waren. Die bleven gewoon open of geen enkel mod zei er wat van.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 14 maart 2002 14:50 schreef Kemo het volgende:

Hoe kan ik het uitleggen/melden. Terwijl de topic door Havana is gesloten..

Ik vind het trouwens onzin, dat ik niet mijn mening mag ventileren. Iedereen zit meteen te hyperventileren zoals Mcgrath, als ik een keer een uitspraak doe.
JE had gewoon niet zo'n uitspraak moeten doen. MEt zoiets kan je verwachten dat mensen reageren en je kan hopenlijk zelf wel bedenken waarom...
Terwijl er zoveel voorgaande topics waren geweest, dat nog beledigder waren. Die bleven gewoon open of geen enkel mod zei er wat van.
Dus als iemand anders over de rand gaat zonder dat iemand er iets van zegt mag jij het ook ineens doen ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:30 schreef OProg het volgende:

[..]

JE had gewoon niet zo'n uitspraak moeten doen. MEt zoiets kan je verwachten dat mensen reageren en je kan hopenlijk zelf wel bedenken waarom...
[..]

Dus als iemand anders over de rand gaat zonder dat iemand er iets van zegt mag jij het ook ineens doen ?
daar ging het niet om. Ik wilde iets duidelijk maken en voordat ik dat mocht uitleggen was de topic al dicht.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 14 maart 2002 15:35 schreef Kemo het volgende:
daar ging het niet om. Ik wilde iets duidelijk maken en voordat ik dat mocht uitleggen was de topic al dicht.
Met alle respect maar als je op die manier iets duidelijk probeert te maken dan heb je een cursus "Hoe ga ik om met mensen" nodig.
Jouw uitspraken gingen veel te ver en kunnen beledigend overkomen bij sommige mensen.

Met het commentaar dat je kreeg op deze posts deed je niets, sterker nog, je ging gewoon door.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:42 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Met alle respect maar als je op die manier iets duidelijk probeert te maken dan heb je een cursus "Hoe ga ik om met mensen" nodig.
Jouw uitspraken gingen veel te ver en kunnen beledigend overkomen bij sommige mensen.

Met het commentaar dat je kreeg op deze posts deed je niets, sterker nog, je ging gewoon door.
Topic ging snel dicht en de reply waren snel achter elkaar..

Is het de bedoeling dat ik om de seconde moet gaan replyén.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Nee dat je je eens normaal gaat gedragen, zoals iedereen van elk ander hier op het forum verwacht.

Jij bent een van de users die absoluut geen blad voor de mond neemt, maar anderen er wel op aanspreekt als ze ook maar 1mm te ver gaan. Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voor je van alles van anderen gaat verwachten.

[Sorry maar ik moet het toch zeggen]
Het is "het topic" en "de thread" niet "de topic" of "het thread".
Het is "replies" en niet "replys", daarnaast ben ik al redelijk duidelijk volgens mij:

Behandel mensen zoals je zelf behandeld wilt worden, zo moeilijk moet dat niet zijn toch?
Als jij gaat zitten etteren, dan mogen anderen jou dus ook etteren. Als jij je echter netjes gedraagt, dan zullen anderen ook eerder geneigd zijn zich tegenover jou netjes te gedragen.

Als een user bij elk wissewasje gelijk naar SU of LA rent en een "Whehehehee, niet eerlijk :'(" thread opent, sjah dan wordt het helemaal niets. Je kan zelf ook proberen een thread een positieve twist te geven door op een positieve, vriendelijke manier te reageren en de mensen er toch op te wijzen dat wat ze doen niet helemaal netjes is. (Maar misschien is dat teveel gevraagd?)

<hr>Ik gooi deze thread weer open, ik wil hier wel eens over discussieren met mensen die daadwerkelijk iets nuttigs te melden hebben.

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

[open]

Bericht hierboven

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Liever een achterlijke homo als een achterlijke turk zullen we maar denken.

Verwijderd

Raptorix: dan kan aardiger :P

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 19 maart 2002 12:15 schreef raptorix het volgende:
Liever een achterlijke homo als een achterlijke turk zullen we maar denken.
Hej hej, niet generaliseren alsjeblieft.

Homo's en Turken zijn gewoon mensen, net als jij en ik, niks mis mee en zeker niet minder welkom. Maar iedereen heeft zich wel aan een aantal regels te houden en dat is voor sommigen schijnbaar gewoon te moeilijk...

Bericht hierboven

• raptorix
Van mij mag best iemand een uitspraak doen, van mij mag ie in principe roepen dat hij homo's achterlijk vind, mits hij dat normaal beargumenteerd. Echter de heer Kemo is zelf een persoon die nogal snel op zijn teentjes getrapt is, jammer want inhoudelijk ben ik het over het algemeen met hem eens.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Daarom probeer ik dan ook op een normale manier met hem in gesprek te gaan, werkt dat niet: Sjah dan kan de thread als nog wel op slot natuurlijk.

Bericht hierboven

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
Vraag eens bij jezelf af of je graag een achterlijke hetero genoemd wil worden. Het is maar net hoe je het interpreteert. Als je je hier door aangesproken voelt dan ga je er van uit dat alle homo's achterlijk zijn. Maar in dit geval bedoeld hij dat fortuyn achterlijk is. (correct me if im wrong). Maar in dit geval had hij beter achterlijke fortuyn kunnen zeggen. Want ik snap wel dat mensen zich daar aan kunnen ergeren.

http://hawvie.deviantart.com/

• raptorix
Op dinsdag 19 maart 2002 12:25 schreef GoTzilla het volgende:
Vraag eens bij jezelf af of je graag een achterlijke hetero genoemd wil worden.
nee want ik ben geen hetero :o

Maaruhm ik vind zowiezo de verdraagzaamheid op dit forum ver te zoeken, komt meestal ook omdat men slecht beargumenteerd waardoor uitspraken flamerig worden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 19 maart 2002 12:33 schreef raptorix het volgende:
nee want ik ben geen hetero :o
Het scheelt dan ook weer dat ie het tegen Kemo had en niet tegen jou ;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

GoTzilla geeft hetzelfde aan als ik al deed:
Behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden. (Of je nou homo/hetero/bi/alien bent, dat doet er hier niet toe.)

raptorix: Okee, beargumenteren dus, het gemis aan argumentatie maakt het dat uitspraken vaak flamerig overkomen. Is het dan zo moeilijk om te vragen om een onderbouwing?

Bericht hierboven

• bazs2000

bazs2000

Topics over Pim Fortuyn, sexuele geaardheid of het asielzoekers beleid zijn gevoelig voor flames.
In veel gevallen heeft de poster in de eerste instantie niet door dat zijn post bot kan overkomen bij een ander, maar wanneer hij er achter komt dan is het te laat.
Omdat je met text moeilijk emoties kunt overbrengen bij de lezer moet je een post goed beargumenteren, anders is de eerste stap naar een flamewar gezet.

Wat er dus eigenlijk moet gebeuren is dat iedereen word gedwongen een mening te kunnen beargumenteren, zonder dit kan er geen discussie bestaan.
Vaak resteren er nog maar 2 oplossingen voor een verpest draadje en dat zijn:

1. Het topic sluiten (met het gevolg dat er weer een nieuw topic komt dat weer dezelfde kant op gaat)
2. De rotte reakties trashen en een algemene waarschuwing plaatsen (iedereen leest dit en zal wat beter nadenken voordat diegene iets post)

Je kunt dus meerdere kanten op, ik ben zelf een voorstander van de sturende oplossing (2 dus).
Met wat moeite kunnen wij dit met z'n allen bereiken, maar dan moeten wij er wel met zijn allen achter staan.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 19 maart 2002 12:52 schreef bazs2000 het volgende:
Je kunt dus meerdere kanten op, ik ben zelf een voorstander van de sturende oplossing (2 dus).
Met wat moeite kunnen wij dit met z'n allen bereiken, maar dan moeten wij er wel met zijn allen achter staan.
Daar ben ik ook voorstander van. Vaak is de discussie die loopt erg interessant, maar die gaat er dan aan omdat 1 iemand even zijn ei kwijt moet in een flinke flame...

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:30
Het is op zich een goed idee. Je zou er dan over kunnen denken dat de moderators topics sluiten. en de regulars berichten trashen die buiten de regels vliegen, op die manier kunnen discussies gewoon voortduren.

BTW Tegenwoordig lopen er meer discussies over wat wel en niet kan, dan computer related discussies. (Bij wijze van spreken :+)

http://hawvie.deviantart.com/

• bazs2000

bazs2000

Correct, want een flame/troll is een dooddoener voor een topic.
Andere mensen menen dan in hun recht te staan door daar een antwoord op te geven en er is weer een moddergevecht begonnen. :)

Sommige discussies moeten fel van aard zijn, maar op dat soort topics moet extra goed gelet worden aangezien er een grotere 'flame' kans is dan een topic over gebakken eieren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 11:23 schreef Floris het volgende:
Nee dat je je eens normaal gaat gedragen, zoals iedereen van elk ander hier op het forum verwacht.
Nu breekt mijn "turkse" klomp...

Ik probeer gewoon mee te doen, maar als er iets is wat niet door de beugel kan (naar mijn mening), dan zeg ik er ook iets van. Is dat soms verboden? Daar heb je toch SU en LA voor.
Jij bent een van de users die absoluut geen blad voor de mond neemt, maar anderen er wel op aanspreekt als ze ook maar 1mm te ver gaan.
1mm=1km
Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voor je van alles van anderen gaat verwachten.
Ik verwacht niets van anderen. Enige wat ik wil is respect.

En als ik homo's heb beledigd met mijn uitspraak mijn excuses hiervoor. Uiteindelijk verwacht ik hetzelfde terug van ieder ander user en ook jou.

Ik wilde met die uitspraak een discussie forceren wat uiteindelijk gelukt is (gedoogbeleid op Got). Voor mijn reactie kreeg ik meteen een notitie ( en werd tweemaal op een "Whehehehee, niet eerlijk ;( " manier in de SU aangemeld.). en als iemand zoals raptorix iets over (in dit geval) Turken zegt is het opeens "niet doen he!"

Daarom vond ik het een gedoogbeleid op GOT en zei ik er ook iets van.
[Sorry maar ik moet het toch zeggen]
Het is "het topic" en "de thread" niet "de topic" of "het thread".
Het is "replies" en niet "replys", daarnaast ben ik al redelijk duidelijk volgens mij:
Naja dat je geiriteerd bent kan ik begrijpen, maar dat je me hierop gaat aanspreken vind ik dat kinderachtig en best wel triest (lees de FAQ). Verder kan ik niets onzinnigs bedenken om hierop te reageren

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kemo: Je reageert wel, maar gaat zelf absoluut niet in op argumenten, je komt niet met betere ideeen en uiteindelijk heb je dus niets toegevoegd aan deze thread.

Misschien dat je het eerst nog eens door moet lezen ofzo, prima, maar ga alsjeblieft eens inhoudelijk en onderbouwd in op de punten die hier genoemd worden. Daar heb je namelijk iets aan, gewoon maar wat aan de kaak stellen en er verder niets mee doen, resulteerd vaak niet in het gewenste resultaat wel?

[Toevoeging] Je mag me kinderachtig en triest noemen, ik vind het best, maar ik irriteer me werkelijk helemaal wild aan mensen die het wel beter lijken te weten maar vervolgens niet (willen) meedenken over verbeteringen.

En als je taalbeheersing niet echt goed is, dan kan je er soms wel iets over horen. (Er staat in de FAQ niet dat het niet mag, maar dat het niet op prijs wordt gesteld, het wordt overigens ook niet op prijs gesteld dat je express fouten maakt of gewoon je best niet doet op teksten als je het wel goed kunt...)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 13:51 schreef Floris het volgende:
Kemo: Je reageert wel, maar gaat zelf absoluut niet in op argumenten, je komt niet met betere ideeen en uiteindelijk heb je dus niets toegevoegd aan deze thread.

Misschien dat je het eerst nog eens door moet lezen ofzo, prima, maar ga alsjeblieft eens inhoudelijk en onderbouwd in op de punten die hier genoemd worden. Daar heb je namelijk iets aan, gewoon maar wat aan de kaak stellen en er verder niets mee doen, resulteerd vaak niet in het gewenste resultaat wel?
WAT moet ik aan je uitleggen.. WAT wil je van mij horen..

Ik heb het idee, dat je een antwoord uit me probeert te onttrekken.. (tip: lees thread gedoogbeleid op GOT. Daar kun je mijn standpunten + argumentatie lezen.).

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wat wil ik van jou weten? Ik hoef helemaal niks van jou te weten, ik verzoek je alleen vriendelijk om in te gaan op de genoemde punten. Als je dat al in een andere thread hebt gedaan, quote dat dan hier.

Op deze manier (ik val in herhaling) ga je niet in op argumenten en boeg je dus niets toe aan deze thread, een thread die misschien wel een interessante discussie zou kunnen opleveren.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 13:51 schreef Floris het volgende:

[Toevoeging] Je mag me kinderachtig en triest noemen, ik vind het best, maar ik irriteer me werkelijk helemaal wild aan mensen die het wel beter lijken te weten maar vervolgens niet (willen) meedenken over verbeteringen.

En als je taalbeheersing niet echt goed is, dan kan je er soms wel iets over horen. (Er staat in de FAQ niet dat het niet mag, maar dat het niet op prijs wordt gesteld, het wordt overigens ook niet op prijs gesteld dat je express fouten maakt of gewoon je best niet doet op teksten als je het wel goed kunt...)
Ik geef het probleem aan (zie topic: gedoogbeleid op GOT) en hierover wilde ik een discussie starten met eventuele oplossingen.

off
Ik vind het wel laf, dat je in dit topic "mijn taalfouten" naar voren moet halen.

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

hmzz, ik geloof niet dat dit echt ergens heen gaat :)
maar misschien is het voor Kemo een tipje om niet achter iedere uitspraak van een usertje een groot complot tegen de minderheden te zoeken. Wat mensen hier op dit forum zeggen, wil niet zeggen dat ze ook echt zo denken. Vaak zijn het alleen maar uitlatingen om stoer te doen (kijk eens wat ik durf te zeggen, ik ben grappiger dan jij bent), en heeft het niets te maken met hoe ze echt zijn.

Laat gewoon in de thread zelf weten dat je die uitspraak niet vindt kunnen, omdat jij Turk bent en die opmerking beledigend vindt. Ga nou niet voor ieder wissewasje bij schoolmeester Floris klagen. Dat doe je in het gewone leven ook niet, voor alles maar direct naar de meester/baas stappen, je kunt dingen ook best zelf oplossen. Het is funest voor de sfeer hier als iedereen voor alles wat iemand maar beledigend zou vinden meteen naar LA zou stappen. Hell, zeef en ik gaan toch ook niet bij ieder corpsstudenten zijn eikels een klacht indienen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 19 maart 2002 14:03 schreef Kemo het volgende:

[..]

Ik geef het probleem aan (zie topic: gedoogbeleid op GOT) en hierover wilde ik een discussie starten met eventuele oplossingen.

off
Ik vind het wel laf, dat je in dit topic "mijn taalfouten" naar voren moet halen.
Blijf je nou doorgaan op die taalfouten of komt er ook nog een stukje input?

Als we het balletje kaatsen, kan ik er wel eentje terugkaatsen hoor:
Ik vind het vrij laf dat je nog steeds geen inhoudelijke post hebt gemaakt alhier, misschien dat ik de thread dan maar beter kan sluiten...

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 14:07 schreef cutter het volgende:
hmzz, ik geloof niet dat dit echt ergens heen gaat :)
maar misschien is het voor Kemo een tipje om niet achter iedere uitspraak van een usertje een groot complot tegen de minderheden te zoeken. Wat mensen hier op dit forum zeggen, wil niet zeggen dat ze ook echt zo denken. Vaak zijn het alleen maar uitlatingen om stoer te doen (kijk eens wat ik durf te zeggen, ik ben grappiger dan jij bent), en heeft het niets te maken met hoe ze echt zijn.
Laat gewoon in de thread zelf weten dat je die uitspraak niet vindt kunnen, omdat jij Turk bent en die opmerking beledigend vindt. Ga nou niet voor ieder wisse wasje bij schoolmeester Floris klagen. Dat doe je in het gewone leven ook niet, voor alles maar direct naar de meeste/baas stappen, je kunt dingen ook best zelf oplossen. Het is funest voor de sfeer hier als iedereen voor alles wat iemand maar beledigend zou vinden meteen naar LA zou stappen. Hell, zeef en ik gaan toch ook niet bij ieder corpsstudenten zijn eikels een klacht indienen.
Gelijk heb je ..

Persoonlijk vind ik het zonde, dat als iemand iets erover zegt (maakt niets uit wie). Het meteen wordt afgeschilderd "Oh nee he.. weer iemand die discriminatie/racisme gebuikt als reden".

verder kan er een slot op komen. Voor mij is het al duidelijk.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik ga het heel erg ongenuanceerd zeggen Kemo:

Niet alles is een 'conspiracy' tegen jou, de bevolkingsgroep waarin je hoort of waar je affiniteit mee hebt.

Ik vraag meerdere keren om je input, daar kom je niet mee, wat wil je dan in Godesnaam? Dat we zelf maar verzinnen wat jij nou wilt? Moeten we dat ruiken ofzo :?

Geef input of laat dit soort threads achterwege, we schieten hier allemaal niets mee op als je iets probeert op te rakelen, maar zodra het interessant dreigt te worden, afhaakt.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 14:26 schreef Floris het volgende:
Ik ga het heel erg ongenuanceerd zeggen Kemo:

Niet alles is een 'conspiracy' tegen jou, de bevolkingsgroep waarin je hoort of waar je affiniteit mee hebt.

Ik vraag meerdere keren om je input, daar kom je niet mee, wat wil je dan in Godesnaam? Dat we zelf maar verzinnen wat jij nou wilt? Moeten we dat ruiken ofzo :?

Geef input of laat dit soort threads achterwege, we schieten hier allemaal niets mee op als je iets probeert op te rakelen, maar zodra het interessant dreigt te worden, afhaakt.
`

Naja zeg.. heb je het op mij gemunt ofzo? Thread was trouwens al op slot en jij opende het weer.

open de thread "gedoogbeleid op got". Daar zal ik mijn INPUT persoonlijk aan je meededelen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb de thread zelf gesloten en weer geopend om de discussie toch een kans te geven. Ik heb deze thread daarvoor gepakt en niet een andere die toch al uit de hand was gelopen, maar omdat jij nog steeds niet (ik heb het al 5 keer gevraagd ofzo) inhoudelijk ingaat op de gestelde argumenten, gooi ik hem alsnog wel op slot hoor...

Jij je zin?

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.