Toon posts:

Quake III Arena server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg (en alle andere basic abbo's) 16 kb upload in mei, ik wil dan voor de gein een quake 3 server bouwen, maar met hoeveel man kan je dan op je server hebben met een redelijke ping?

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
1 ?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 10:13
een stuk of 5 moet net haalbaar zijn met Q3

Verwijderd

Dat word Trail and error maar ik denk dat 2 al erg druk word :)

Verwijderd

16 kb upload, das best nog om te :r Ik heb ook Mxstream basic maar daarmee kun je echt niet een snelle server hosten.

• Eindbaas
  • Laatst online: 04-11 10:13
het is belangrijk niet teveel packetupdates als client van de server te verlangen

Verwijderd

3 tot 4 ongeveer max., maar t gaat niet echt om je upload snelheid btw..

Verwijderd

Topicstarter
En dan had ik nog een vraag, ik doe het maar in 1 topic is overzichtelijker.Maar ik deel internet met ics en ik had ergens gelezen op een site dat je dan via een cliënt kan quaken door in de snelkoppeling een ip adres te zetten, weet iemand hier meer van?

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

?? Ik weet best veel van quake maar hier begrijp ik geen hol van wat bedoel je in godsnaam.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:19 schreef Muppet het volgende:
?? Ik weet best veel van quake maar hier begrijp ik geen hol van wat bedoel je in godsnaam.
Nou met ics heeft de server als ip 192.168.0.1 en als cliënt 192.168.0.*, maar als je als cliënt wil quaken ga je via de server het internet op en ik had ergens gelezen dat het je het ip adres van de server in de snelkoppeling van quake moest zetten op je cliënt pc, maar ik weet niet meer precies wat je in de snelkoppeling moet zetten.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
http://www.thephhortress.com/support/ics_config.htm

bedoel je dit?

Ik draai al half jaar een quake3 server op chello kabel met 16kb/s upload. Er kunnen zonder problemen 3 mensen tegelijk in en 4 wil ook nog wel lukken. Alleen zodra je zelf wat gaat downloaden valt er niet meer te quaken voor anderen.

quake3 instagib: fadhq.com

Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Topicstarter
Juist dat bedoel ik. Thanks

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-10 21:13

Copyman

Dode muis

Een server met basic runnen is nix. Vind ik althans. Ik ga wel eens 1on1 op de server van een clanmaat spelen. Die heeft ook basic, daar heb ik dan een ping van 70/80 maar als er 2 connecten zit je al gauw op een ping van 100. Ik zal dus niet gauw naar een persoonlijke server gaan. Of je moet nogal een persoonlijke server hebben van iemand die in 1 van de Selwerd flats/UT Twente etc. woont. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 20:37

Behind_You

Kijk altijd achter je

Heb het een keer bijgehouden hoeveel data verkeer er was tussen mij en een kwaak server.

Het was iets van max 10 kb/s download en max 5 kb/s upload.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 14 maart 2002 15:04 schreef Tw^st3D het volgende:
maar t gaat niet echt om je upload snelheid btw..
Niet? Waarom kunnen mensen met @home dan geen goeie server opzetten met hun 400 kb/s download? Of ligt het ook niet aan de download? |:(

De upload van de server bepaalt volgens mij dus echt wel de ping.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 17:58 schreef Behind_You het volgende:
Heb het een keer bijgehouden hoeveel data verkeer er was tussen mij en een kwaak server.

Het was iets van max 10 kb/s download en max 5 kb/s upload.
Dus ik kan dan maximaal 4 spelers hebben, als ik het zo goed begrijp.

Verwijderd

4 max ongeveer ja...

't ligt aan de upload meestal, omdat die over het algemeen langzamer is dan je download ;)

Verwijderd

3/4 is wel de max anders stijgen de pings wel over de 100 en das laggie
Pagina: 1