Toon posts:

[javascript] document.location()?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende maken:

een bestand waarin een actie voldaan wordt in php en vervolgens doorverwezen wordt naar de waarde van een variabele. Klinkt niet duidelijk dus hier een voorbeeld (niet goed uiteraard):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html><head>
<?
// de waarde loc komt uit een form rollen
$loc = "http://www.jahoor.nl";
?>

<script>
function put() {
doucment.location('+ $loc');
}
</script>

</head><body onload="put()">

<?
// hier worden gegevens in een db gestopt
?>

het volgende: het is een hit-counter. de gevens moeten in een db gestopt worden. Dit doet ie in de body.
Hoe maak ik nou dat ie naar de link gaat en de gegevens in een db stopt, zonder dat de mensen eerst deze pagina zien (dus zonder time-out)? Ik wil best een 0-time-out gebruiken, maar stopt ie dan nog wel de gegevens in de db?

Dus voert ie de put() pas uit nadat de hele page geladen is? Sorry trouwens dat er ook php bij zit, wil hem ook wel bij 14 zetten maar wist dat niet zeker ivm js..... :)

het gaat me trouwens ook een beetje om dat document.location want die functie ken ik niet! Weet iemand deze?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Je kunt voor de document.location ook het volgende gebruiken:

window.open ("url.htm", "_top");

En inderdaad, alles wat achter de onload staat word pas gedaan nadat de hele pagina binnengeladen is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Je haalt hier een aantal dingen door elkaar, namelijk PHP en JS.

Je wilt een form posten, een database actie doen en vervolgens doorsturen naar een andere pagina?

Doe dat dan zo:
PHP:
1
<?// blah blah$loc = "http://www.rtfm.nl";// database actiesheader("Location: $loc");?>

Klaar.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pelle heeft al het juiste antwoord gegeven, laat je vooral leiden door zijn opmerking dat je dingen door elkaar haalt, behalve programmeer-talen ook het idee van serverside en clientside.

(gebruik verder liever zijn oplossing met header()-php-functie)
code:
1
2
3
4
5
<script>
function put() {
    doucment.location('+ $loc');
}
</script>

1) spelfouten
2) door elkaar gooien van methods en object-propeties
3) verkeerd toewijzen van variabele: -> '+ $loc'
die plus hoort er niet, in javascript zou je bv 'string1'+'string2' kunnen doen (in php "string1"."string2")
het $-teken wijst op gebruik van een php-waarde, echter het valt buiten de php-tags en wordt dus niet geparsed:
code:
1
    window.location.load('<?php echo $loc ?>');

kan wel

ok je gaf aan dat je even snel dit als pseudo-code had opgezet, echter zulk een mate van slordigheid (3 fouten in 1 regel) wijst op onzorgvuldigheid; en dat is je grootste vijand

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
er er staat een tikfout in?
code:
1
doucment.location('+ $loc');

//

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:29 schreef RM-rf het volgende:
...
ok je gaf aan dat je even snel dit als pseudo-code had opgezet, echter zulk een mate van slordigheid (3 fouten in 1 regel) wijst op onzorgvuldigheid; en dat is je grootste vijand
/me is er in de loop van de tijd achter gekomen dat je beter een hoop onzin in je topic kunt zetten dan helemaal niks.

Als ik alleen 1 simpele vraag stel hier, dan krijg ik te horen 'heb je zelf niks geprobeerd?' of 'zoek maar op google'.

Als je daarintegen hier een hoop onzin neer pleurt, zoals ik dus gedaan heb, krijg je veel nuttigere antwoorden. Eerst krijg je namelijk te horen dat je het helemaal fout hebt, en daarna hapt iedereen er lekker op in met goede voorbeelden.

Lullig? Nee, om deze werkwijze wordt indirect gevraagt door de GoT'ers. Ik geef de mensen graag wat ze willen als ik daar zelf beter van kan worden hoor...

Nb: uiteindelijk heb ik de oplossing kunnen vinden door dit topic. En het verschil tussen JS en PHP? Ik heb zo ondertussen al heeel wat sites gemaakt, dus je mag van me aannemen dat ik de taaltjes aardig beheers. Moet ik overigens wel netjes bij vermelden dat GoT mij aardig geholpen heeft in de loop van de ja(a)r(en).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

crisp

Devver

Pixelated

Op donderdag 14 maart 2002 20:06 schreef ivy het volgende:

[..]

Nb: uiteindelijk heb ik de oplossing kunnen vinden door dit topic. En het verschil tussen JS en PHP? Ik heb zo ondertussen al heeel wat sites gemaakt, dus je mag van me aannemen dat ik de taaltjes aardig beheers. Moet ik overigens wel netjes bij vermelden dat GoT mij aardig geholpen heeft in de loop van de ja(a)r(en).
Als je die taaltjes zo aardig beheerst zou je toch moeten weten dat je beter window.location kan gebruiken in plaats van document.location

Intentionally left blank

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 14 maart 2002 20:06 schreef ivy het volgende:
/me is er in de loop van de tijd achter gekomen dat je beter een hoop onzin in je topic kunt zetten dan helemaal niks.
* Pelle is erachter dat je nóg beter een hoop zinnigs in je topic kunt zetten dan een hoop onzin
Als ik alleen 1 simpele vraag stel hier, dan krijg ik te horen 'heb je zelf niks geprobeerd?' of 'zoek maar op google'.
Dat zie ik nergens in dit topic hoor. Alleen maar mensen die netjes vertellen waar het precies aan schort.
Als je daarintegen hier een hoop onzin neer pleurt, zoals ik dus gedaan heb, krijg je veel nuttigere antwoorden. Eerst krijg je namelijk te horen dat je het helemaal fout hebt, en daarna hapt iedereen er lekker op in met goede voorbeelden.
Dat riekt naar een foute instelling die ten grondslag ligt aan de reden om je topic te openen. Onzin neerzetten, zodat je zeker weet dat je antwoord krijgt op je vraag. Een antwoord dat je inderdaad ook zelf had kunnen zoeken, zoals je zelf al aangaf. Als ik op php.net zoek naar 'redirect' dan zie ik daar onder andere de header-functie in staan.
En jij hebt al veeeeel sites gemaakt, dus jij weet ook dat je bijvoorbeeld een meta-refresh kunt gebruiken, zodat je dat ingewikkelde javascript allemaal niet nodig hebt.
Lullig? Nee, om deze werkwijze wordt indirect gevraagt door de GoT'ers. Ik geef de mensen graag wat ze willen als ik daar zelf beter van kan worden hoor...
Dit is niet wat ik wil hebben hoor.. het mooiste zou zijn dat je je 100% hebt ingezet om je vraag zelf op te lossen. Dat kan ik natuurlijk niet controleren, maar aangezien je het nu zelf toe geeft lees jij nu mijn reactie daarop.
Mij hoor je ook niet zeggen dat je die talen niet beheerst. Ik heb alleen maar gezegd dat je javascript en PHP door elkaar haalt. Je vult in PHP namelijk een variabele, die je vervolgens door Javascript wilt laten gebruiken. En daar ga je de fout in, aangezien je die variabele gewoon zomaar in je JS-code zet, zonder deze door PHP te laten parsen aangezien hij buiten de <? en de ?> in je source staat.

Begrijp me goed, ik wil iedereen helpen, en jou ook, maar ik vind het jammer dat je én zo gepikeerd reageert op inhoudelijk goede reacties, én in je reactie ook nog eens aangeeft dat onzin vertellen voor jou blijkbaar de enige manier is om aan je antwoorden te komen.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op donderdag 14 maart 2002 15:29 schreef RM-rf o.a. het volgende:
[knip]

window.location.load('<?php echo $loc ?>');

kan wel

[knip]
echter zulk een mate van slordigheid (3 fouten in 1 regel) wijst op onzorgvuldigheid; en dat is je grootste vijand
location.load :?
:P >:)

* Annie runs for cover

Today's subliminal thought is:

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 14 maart 2002 22:52 schreef Annie het volgende:

[..]

location.load :?
:P >:)

* Annie runs for cover
location.reload() bestaat
document.layers.load() bestaat (ns4x)

en dus dacht * RM-rf snel dat location.load() de juiste was, dat klopt niet, want eventjes opzoeken doetblijken dat dit window.location.assign() moet zijn

* RM-rf erkend zn fout en moet voor straf drie beurten 'andermans fouten bekritiseren' overslaan, damn...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen en dus ook Pelle,

het is zeer zeker niet mijn bedoeling om hier een dusdanig ernstige discussie te creeren dat dit topic van een slotje voorzien wordt!

Ik was in mijn tweede reactie een beetje te eerlijk misschien, want dat is dus echt wat ik denk.

Zal voortaan niet meer eerlijk zijn. :)
Pagina: 1