Is het verstandig om schotjes/plaatjes in je systeemkast te plaatsen, zodat je de lucht kan geleiden als jullie snappen wat ik bedoel? Want er zit zeg maar links onder in mijn kast helemaal niks. Was zo maar een idee, maar zou graag een reactie hier op krijgen.
als het de airflow positief helpt dan zou je het wel kunne doen.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
En het is toch ook zo dat als er minder ruimte in je kast is, dat de lucht er sneller door heen gestuurd word toch? En dat dan de temp daalt?
Yepzz, ik heb een "spoilertje" op de bodem van mijn case staan.
Zodat de luchtstroom van de front intake netjes langs mijn videokaart omhoog geleid wordt.
Het scheelde toch weer een graadje of twee op het geheel.
Zodat de luchtstroom van de front intake netjes langs mijn videokaart omhoog geleid wordt.
Het scheelde toch weer een graadje of twee op het geheel.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
Yup is zinnig. Beste als je de aangezogen koele lucht niet eerst 'verdund' met de lauwe lucht van de rest van de kast, maar zo direct mogelijk naar de te koelen onderdelen leidt.
Opzich produceren de cd-rom en dvd speler toch nauwelijk warmte of niet? Dus dan zou daar ook geen koude lucht langs moeten gaan toch? Dus zou je die ook kunnen afschermen. En dat scheelt natuurlijk weer dubbel als je snapt wat ik bedoel.
Verwijderd
DVD kan aardig warm worden, was namenlijk een groot probleem in laptops.Op donderdag 14 maart 2002 18:28 schreef da_dionysos het volgende:
Opzich produceren de cd-rom en dvd speler toch nauwelijk warmte of niet? Dus dan zou daar ook geen koude lucht langs moeten gaan toch? Dus zou je die ook kunnen afschermen. En dat scheelt natuurlijk weer dubbel als je snapt wat ik bedoel.
Yup, heb er nu een 'spoiler' in gemaakt, het scheelt toch weer 1,5 graad Celcius (CPU temp).
.
En om nog ff terug te komen op de warmte die een dvd speler af geeft, normaal gesproken heeft een thuisgebruiker zeg maar geen extra koeling in zijn pc, en daar blijft hij ook wel draaien. Dus zou het opzich toch geen kwaad moeten kunnen als ik die niet meer zou coolen?
(het is trouwens ook erg grappig om te zien dat je temp vreselijk snel daalt als je alle deuren in je huis open zet, zodat je een vreselijk harde 'airflow' in je huis krijgt. was gewoon ff om te testen.)
En om nog ff terug te komen op de warmte die een dvd speler af geeft, normaal gesproken heeft een thuisgebruiker zeg maar geen extra koeling in zijn pc, en daar blijft hij ook wel draaien. Dus zou het opzich toch geen kwaad moeten kunnen als ik die niet meer zou coolen?
(het is trouwens ook erg grappig om te zien dat je temp vreselijk snel daalt als je alle deuren in je huis open zet, zodat je een vreselijk harde 'airflow' in je huis krijgt. was gewoon ff om te testen.)
Maar wat vinden jullie van mijn bovenstaande stelling? Zit er iets in of zeg je van dat gaat helemaal nergens over.
wereld idee ga dat zeker eens proberen
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Maak eens een tekening, van hou je het precies wil gaan doen, en hoe je airflow op het moment is :)_
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Goed idee om lucht van de kabels af te laten lopen... maar ben je dan niet bang dat je onderdelen isoleert van koele lucht!!
Ik denk het niet. Een computer van een 'normale' gebruiker, die gewoon een standaard systeem heeft, zonder extra cool grappen, zou bij die mensen de temp niet hetzelfde zijn als bij mij in mijn afgeschermde deel? Het bovenste deel van mijn kast is nu afgeschermd, daar zit mijn cdrw en mijn dvd speler. En zo komt stijgende warme lucht ook niet bij die apparaten, omdat die lucht er onder nog mijn systeemkast verlaat. Het zou misschien wel een idee zijn om in die afgesloten ruimte nog een extra enermaxje te plaatsen. Maar het lijkt mij niet echt noodzakelijk.
Comments?
Comments?
Verwijderd
Deze jongen heeft hele dikke stukken piepschuim op maat gesneden, zodanig dat het mijn 2 lege 5.25" bays en mijn 2 lege 3.5" opvult. Geen idee of het scheelt, maar het staat wel stoer. Het ging mij eigenlijk alleen maar om geluidsisolatie!
Waarschijnlijkt werkt het het beste als je de spoiler vloeiend naar je CPU/videokaart laat lopen... maar of dat ook merkbaar is...
D'r waren een jaar of wat geleden ook can die dingen die moest je in je kast bouwen op de bodem en die zogen dan lucht aan van voren en spuwden het aan de bovenkant weer uit, 2CoolPC ofzo (weet niet of ze nog bestaan)
D'r waren een jaar of wat geleden ook can die dingen die moest je in je kast bouwen op de bodem en die zogen dan lucht aan van voren en spuwden het aan de bovenkant weer uit, 2CoolPC ofzo (weet niet of ze nog bestaan)
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Wat zou hier goed materiaal voor zijn? Moet dan iets hebben wat goed te buigen is en vervolgens in die vorm blijft staan. Zou ook wel handig zijn als het een beetje redelijk te bewerken is. Iemand een idee? Wil het toch gaan proberen. En waarschijnlijk ga ik dan bovenin mijn kast, op het 'dak' zeg maar, een extra fan plaatsen.
Zal zometeen ff een tekening maken.
Zal zometeen ff een tekening maken.
Hier onder het idee wat ik in gedachten heb. Hoop dat het duidelijk genoeg is. Zal ff uitleg geven bij de cijfers:
1. hier komt lucht naar binnen
2. komt lucht naar binnen (gaat langs mijn twee hd's)
3. hier gaat lucht er weer uit
4. hier gaat lucht er weer uit
5. waarschijnlijk ga ik hier nog een extra fan plaatsen
6. hier zit ook nog een fan, in de deur, deze blaast lucht richting mijn video kaart
Je moet er natuurlijk wel bij denken dat die 'spoilers' niet zo recht gaan worden als ik ze getekend heb, dat kreeg ik in Photoshop zo snel niet voor elkaar.
[img][url="http://www.f1-movies.com/personal/chieftec/chieftec_dragon.jpg"]http://www.f1-movies.com/personal/chieftech/chieftech_dragon.jpg[/url][/img]
Lijkt het nog wat?? Als ik het voor elkaar heb, dan zal ik mijn collega wel even vragen of ik zijn digi camera mag lenen
1. hier komt lucht naar binnen
2. komt lucht naar binnen (gaat langs mijn twee hd's)
3. hier gaat lucht er weer uit
4. hier gaat lucht er weer uit
5. waarschijnlijk ga ik hier nog een extra fan plaatsen
6. hier zit ook nog een fan, in de deur, deze blaast lucht richting mijn video kaart
Je moet er natuurlijk wel bij denken dat die 'spoilers' niet zo recht gaan worden als ik ze getekend heb, dat kreeg ik in Photoshop zo snel niet voor elkaar.
[img][url="http://www.f1-movies.com/personal/chieftec/chieftec_dragon.jpg"]http://www.f1-movies.com/personal/chieftech/chieftech_dragon.jpg[/url][/img]
Lijkt het nog wat?? Als ik het voor elkaar heb, dan zal ik mijn collega wel even vragen of ik zijn digi camera mag lenen
Ik heb het zo gedaan....
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Pagina: 1