"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2000282709
ATA100
Maxtor 7200rpm 30GB
Via KT133A
Via 4in1 4.37
"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs
kan een boel schelen.
sigh
Verwijderd
Sorry, maar daar ben ik het dus totaal niet mee eens.Op donderdag 14 maart 2002 18:10 schreef BasBono het volgende:
Heb met m'n Maxtor 60 gb 7200 rpm ook maar 15300. Beetje weinig misschien zoals hier te zien. Maar nog nooit het idee gehad dat m'n pc "langzaam" is. Voor de topicstarter: Zolang je er geen last van hebt dan moet je je niet drukmaken.
HDD's zijn al een bottlenek voor je systeem, dus dan moet je er wel voor zorgen dat hij max. draait.
mijne vrijwel identiek dezelfde score.Op donderdag 14 maart 2002 17:50 schreef Nono_home het volgende:
de mijne:
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2000282709
ATA100
Maxtor 7200rpm 30GB
Via KT133A
Via 4in1 4.37
maxtor d740x met iets minder dan 24000 (standaard score 7200rpm)
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Wat een onzin sisoft sandra is een prima programmaOp donderdag 14 maart 2002 18:24 schreef BN het volgende:
Stop allemaal nu toch eens met SiSoft als bench voor je HD te gebruiken! Er zijn betere alternatieven als HD-Tach te vinden (free en vele malen beter)
Mnja, echt rap is het niet voor een ATA100 disk. Hangt het ding ook aan een ATA controller of aan je mobo? Zo ja, hoe oud is je mobo? Indien ie ouder dan 1,5 jaar is kan het wel es zo zijn dat je een ATA33 on boar controller hebt en die laat je disk idd niet harder lopen.Op donderdag 14 maart 2002 14:19 schreef LoW.R1D3R het volgende:
hey peeps , ik heb een maxtor 40 gb 7200 rpm hdd (6L040J2)
en ik denk dat mn hdd te traag is! nu wil ik ff weten of dat ook zo is , daarom heb ik ff een hd benchmark gedraaid met sisoft en het volgende kwam eruit :
benchmark
Kijk ff in zijn sig. zegOp donderdag 14 maart 2002 21:21 schreef DaCootMeister het volgende:
[..]
Mnja, echt rap is het niet voor een ATA100 disk. Hangt het ding ook aan een ATA controller of aan je mobo? Zo ja, hoe oud is je mobo? Indien ie ouder dan 1,5 jaar is kan het wel es zo zijn dat je een ATA33 on boar controller hebt en die laat je disk idd niet harder lopen.
HD Tach is zeker niet free !Op donderdag 14 maart 2002 18:24 schreef BN het volgende:
Stop allemaal nu toch eens met SiSoft als bench voor je HD te gebruiken! Er zijn betere alternatieven als HD-Tach te vinden (free en vele malen beter)
Verwijderd
Mja sorry, maar die HD-benchmark van Sandra is inderdaad niet zoveel soeps. Laat zich teveel beïnvloeden door de inhoud en indeling van de schijf en door het gebruikte besturingssysteem etc. Ik geloof dat die benchmark ook sterk beïnvloed wordt door de mate van gefragmenteerdheid van je schijf. Dus eerst defragmenteren, dan nog een keer benchen.Op donderdag 14 maart 2002 21:11 schreef de-don het volgende:
[..]
Wat een onzin sisoft sandra is een prima programma
Aan je Buffered Read en Write speeds te zien staat UDMA wel aan, anders zouden die volgens mij nooit zo hoog kunnen zijn. Als je toch denkt dat je UDMA niet aanstaat, zet het dan eens expres expliciet uit (op PIO4 dus) en benchmark dan nog eens een keer. Als er dezelfde waarden uitkomen, stond je UDMA normaal dus ook niet aan, daar moet je dan wat aan doen.
Verwijderd
Sommige mensen hebben het showen van sigs uitstaan in hun prefs...Op donderdag 14 maart 2002 21:26 schreef de-don het volgende:
[..]
Kijk ff in zijn sig. zeg
Op donderdag 14 maart 2002 21:40 schreef Lemmeb het volgende:
Mja sorry, maar die HD-benchmark van Sandra is inderdaad niet zoveel soeps. Laat zich teveel beïnvloeden door de inhoud en indeling van de schijf en door het gebruikte besturingssysteem etc. Ik geloof dat die benchmark ook sterk beïnvloed wordt door de mate van gefragmenteerdheid van je schijf. Dus eerst defragmenteren, dan nog een keer benchen.
Daarom juist, is het een prima programma. Het laat zien hoe snel je systeem is. Dus niet hoe snel je systeem kan zijn. Dus is het riëel, en kan je dus aan de slag met die gegevens, omdat je weet dat het sneller kan.Op donderdag 14 maart 2002 21:45 schreef frytzzz het volgende:
Mijn ervaring is ook dat die hd-bench van SiSoft niet betrouwbaar is. Niet consistent, enorme verschillen tussen (lege) partities, enorm (te groot) verschil na defraggen, etc.
edit: je weet toch ook dat als windows vervuild enz. raakt dat je systeem trager wordt en na een schone installatie weer lekker snel is...... Dus is dat toch ook zo als je hdd een zooitje is.
De rest ook niet, Sandra is zo buggy als de pest.Op donderdag 14 maart 2002 21:40 schreef Lemmeb het volgende:
Mja sorry, maar die HD-benchmark van Sandra is inderdaad niet zoveel soeps.
Voorbeeldje:
Volgens Sandra 2002 heb ik:
2 memory-slots (zijn er 3);
1 module van 128MB en 1 van 256MB (zijn er 2 van 256) maar Sandra ziet wel 512MB :?;
Geeft aan 256MB max. installable memory (zit 512MB in, kan tot 3072MB in).
Sandra's tip: You can upgrade your memory because you have one free simm slot *aaargh*
Memory benchmarks zijn ook totaal niet real-life maar puur syntetisch.
Etc.
ik lees hier verschillende reply's wat ik heel vreemd vind.
Sisoft laat idd gewoon zien hoe je pc draait.
En het is idd ook zo dat (meestal) met nieuwe pc's de hdd toch de bottleneck is. Maar wat me trouwens opviel is het dat alleen de D partitie zo traag is , andere partities halen betere score's en zijn ook stiller
Ik heb al gedefragmenteerd zonder verbetering.
Ik weet iig niet wat er aan de hand is!
jullie?
Verwijderd
Je harddisk wordt niet trager door de indeling etc, het kan alleen lijken alsof hij trager wordt als je een slecht benchmark gebruikt. Zoiets als 'fragmentatie' zou geen merkbare invloed moeten hebben op je resultaten, simpel gezegd omdat je resultaten dan geen enkele waarde meer hebben. De HD-benchmark in Sandra is toch zeker geen 'systeem-benchmark'Op donderdag 14 maart 2002 21:51 schreef de-don het volgende:
Daarom juist, is het een prima programma. Het laat zien hoe snel je systeem is. Dus niet hoe snel je systeem kan zijn. Dus is het riëel, en kan je dus aan de slag met die gegevens, omdat je weet dat het sneller kan.
Nooit last meer van (vroeger wel), maarja ik ben tegenwoordig dan ook een echte tweakert die z'n systeem weet te onderhouden.edit: je weet toch ook dat als windows vervuild enz. raakt dat je systeem trager wordt en na een schone installatie weer lekker snel is...... Dus is dat toch ook zo als je hdd een zooitje is.
Verwijderd
Staat je D-partitie toevallig helemaal achteraan? Staat hij toevallig bijna helemaal vol? Dit zijn 2 redenen die alleen of in combinatie voor een dergelijke lage score zouden kunnen zorgen. Maar heb je nog gekeken of (U)DMA aanstaat?Op donderdag 14 maart 2002 22:16 schreef LoW.R1D3R het volgende:
ok guys ik ben er weer (moest werken)
ik lees hier verschillende reply's wat ik heel vreemd vind.
Sisoft laat idd gewoon zien hoe je pc draait.
En het is idd ook zo dat (meestal) met nieuwe pc's de hdd toch de bottleneck is. Maar wat me trouwens opviel is het dat alleen de D partitie zo traag is , andere partities halen betere score's en zijn ook stiller
Ik heb al gedefragmenteerd zonder verbetering.
Ik weet iig niet wat er aan de hand is!
jullie?
C partitie: 26015 (win98SE)
D partitie: 16651 (WinXP)
E partitie: 23203 (Progz)
DMA staat aan
Verwijderd
En nogmaals: is D toevallig je laatste partitie of is hij bijna helemaal vol?
En heb je alledrie de partities onder WinXP getest, of heb je C en E toevallig onder 98SE getest?
Zomaar wat vraagjes die er toe doen...
D zit voor rond de 54 % vol , dus dat valt wel mee
Verwijderd
Heb zo'n vaag vermoeden dat het te maken heeft met de aanwezigheid van het WinXP-systeem op deze partitie (swapfile
k heb 256 MB DDR derin zitten...
en mn virtueel geheugen van mn d partitie staat op 382 min + max...
Ja en Nee.Op donderdag 14 maart 2002 22:19 schreef Lemmeb het volgende:
Je harddisk wordt niet trager door de indeling etc, het kan alleen lijken alsof hij trager wordt als je een slecht benchmark gebruikt. Zoiets als 'fragmentatie' zou geen merkbare invloed moeten hebben op je resultaten, simpel gezegd omdat je resultaten dan geen enkele waarde meer hebben. De HD-benchmark in Sandra is toch zeker geen 'systeem-benchmark'Als je dat wilt hebben, zul je iets anders moeten nemen, Sysmark ofzo.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar het feit dat sandra meet hoe snel je hdd werkt op dat moment, maakt het toch geen slecht programma. Het is maar wat je wilt weten. Ik persoonlijk wil juist wel weten hoe hij op een bepaald moment presteerd, omdat ik dan weet dat ik er dus iets aan moet doen. En dat laat Sandra dus ook zien bij de Topicstarter.
Gewoon uitproberen zou ik zeggen.Op donderdag 14 maart 2002 22:59 schreef LoW.R1D3R het volgende:
kan het niet aan mn virtueel geheugen liggen?
k heb 256 MB DDR derin zitten...
en mn virtueel geheugen van mn d partitie staat op 382 min + max...
Het virtuele geheugen hoeft,lijkt mij, niet zo groot. Want Swapfiles hoeven niet meer 1 1/2 keer zo groot als je geheugen te zijn sinds we allemaal zoveel geheugen hebben.
Dus probeer gewoon kleiner en je merkt het wel. (Je kan het altijd weer terug zetten)
wel NTFS en zo'n 30 % vol.
En met HDTach b.v.?Op vrijdag 15 maart 2002 08:18 schreef obsidian het volgende:
Mijn HD hangt aan een UDMA 133 controller en die trekt 70MB/sec. (Geen raid ofzo) Dus die score van jou is wel wat laag ja.
Er is niet één single E-IDE HDD op de markt die echt 70MB/sec sustained haalt (hooguit uit de cache).
De Sandra score van jou lijkt me heel erg onwaarschijnlijk (zegt ook wel weer wat over de 'betrouwbaarheid' van Sandra).