Application enviroment in PHP

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Is het mogelijk om in PHP echte globale variabelen te definieren? Netzoals in ASP met application.blablabla...?

Ik hoorde net dat dit moet kunnen in PHP anders is het een flut scripting taal (Niet mijn of zijn woorden maar daar komt het op neer)

Dit wil ik nu natuurlijk niet accepteren...

Dus ken dit?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Een manier is middels Sessions...

maar ook het plaatsen van de variablen in een aparte file en deze overal includen moet kunnen!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Slagroom
Ja, beetje riegorieuse oplossing... is er geen subtielere oplossing?

Verwijderd

Je kunt een bepaalde module meecompileren zodat je gebruik kunt maken van shared memory, maar erg geweldig is dat ook niet.

• Slagroom
Ik heb het gelezen maar dat is ook niet perfect... niet stabiel...

and the search goes on

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:48
Een database tabel met de variabelenamen en variabelewaarden?

Verwijderd

Standaard zit er in PHP niet zoiets, dat kan ik je verzekeren, ik heb er ook lang naar gezocht, zou het ook graag willen, maar het kan eenvoudig weg niet.

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Ik geloof dat er vanaf PHP 4.x.x een soort global variabale is toegevoegd, $_GLOBAL ofzow, zoek het maar ff op op php.net

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 14 maart 2002 19:51 schreef stylee het volgende:
Ik geloof dat er vanaf PHP 4.x.x een soort global variabale is toegevoegd, $_GLOBAL ofzow, zoek het maar ff op op php.net
Ermmmm dat is zo'n klepel en bel verhaal... >:) >:)

Maar misschien moet je hier eens naar kijken.
http://www.php.net/manual/en/ref.shmop.php

Btw. Zijn application globale variablen niet zo handig als word aangenomen. Echt veel nuttige dingen kan je er naar mijn gevoel niet mee doen.

Ik kan zelf maar een paar handige toepassingen voor noemen. Maar geen dingen die een echt gemis zijn bij PHP.

Je kan met PHP het natuurlijk ook zelf maken.... Het is niet zo heel erg lastig hoor...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij is dat wat anders dan de topicstarter bedoeld.

Als je niet met databases of sessions wilt werken zou ik het toch op/in files gooien. Als je die files vaak moet veranderen zou ik die files in een of andere tempfs/ramfs plaatsen.
Alhoewel een beetje aardige filecaching in het algemeen wel de boel vrij snel maakt.
Pagina: 1