Toon posts:

[Flash] Layers probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1.Als je met Flash een Motion Tween hebt gemaakt met een Graphic in een layer, is het dan nog mogelijk om in diezelfde layer een andere Graphic te MT-en :?
Want als ik dit doe gaat het nooit goed namelijk.. Iemand een oplossing hiervoor?

2. Wat is het verschil tussen een Graphic en een Movie Clip?

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

1. Nee je kan maar 1 tween per layer gebruiken

2. grafic is statisch en een movie clip kan allerlei symbols bevatten die samen tot een animatie verbouwd zijn

• Yo-han

Yo-han

nope.

1. oplossing= meerdere layers gebruiken of 2 movie clips in 1 layer zetten met daarin een tween. :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 14:19 schreef dayoman het volgende:
1. Nee je kan maar 1 tween per layer gebruiken

2. grafic is statisch en een movie clip kan allerlei symbols bevatten die samen tot een animatie verbouwd zijn
wat je zegt over 1 is toch niet waar :? Je kan wel meer tweens in een layer doen d8 ik ...

2.maar wanneer gebruik je graphics en wanneer movie clips :?

• Yo-han

Yo-han

nope.

1. nee meerdere tweens gaan niet in 1 layer omdat flash rekent van de eerste naar de laatste kkeyframe... ;)
En dan krijg je dus hele rare effecten (en waarom niet meerdere layers aanmaken, werkt beter ook vind ik zelf)

2. een grafic kan een foto zijn of een getekend plaatje en is statisch.

een movie clip is zeg maar een klein soort swf bestandje waarin je met grafic's en button's een filmpje kan maken. wanneer je dan bijv. een grote site gaat bouwen kan je het zo maken dat wanneer je op een knop 'home' drukt er een animatie begint (movieclip) die bestaad uit 1 keyframe. Want dat is waar het uit eindelijk op neer komt.

Je stopt alle layers en tweens in 1 bestandje, de movieclip, en die plaats je in je interface of animatie :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

For the record... :) Je kan wel meerdere tweens in een layer, maar nimmer tegelijk.

Dus je kan een tween van frame 1 tot 100 en dan op frame 101 een nieuwe laten beginnen.

|{ brrr }] |

• Yo-han

Yo-han

nope.

tja als je het zo bekijkt........ |:(

maar volgens mij bedoelde hij meerdere in layer tegelijk..... (hoop ik nu :) )

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 15:44 schreef Yellow het volgende:
For the record... :) Je kan wel meerdere tweens in een layer, maar nimmer tegelijk.

Dus je kan een tween van frame 1 tot 100 en dan op frame 101 een nieuwe laten beginnen.
Volgens mij moet ik Dayoman gelijk geven, althans ik weet precies wat hij bedoelt. Namelijk je kan niet 2 verschillende symbolen in een zelfde layer motion tweenen.

Wel 1 symbool, 2 of meer keer motion tweenen in een zelfde layer zoals Yellow zegt. ;)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik wist wel dat ie' dat niet bedoelde, maar omdat iedereen zei, no f*cking' way no f*cukin' how gaf ik een obscuur voorbeeld waarbij het wel kan... :)

|{ brrr }] |

Pagina: 1