In ons netwerk op kantoor hebben we een Linux-computer die fungeert als router (is allemaal ingesteld door een of ander bedrijf/nurd/goeroe). Nu hebben we in datzelfde netwerk een computer erbij gezet, die een website gaat hosten. Nou moet de linux-router zo worden ingesteld dat poort 80 doorgerouterd wordt naar die machine.
Ik had op Linux.com en met de search hier al gevonden dat ik iets met het commando "route add" moet doen. Maar in de docs daarvan vind ik niks over het op basis van poort doorrouteren
Wie kan mij vertellen welk commando ik moet gebruiken om dit te regelen ?
Om het nog wat te verduidelijken hier nog even een "plaatje" :
Hmm als je al die docs erover ziet ben ik toch maar blij met mijn hardware router
Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort of in de NOS, als het hier niet hoort move het dan maar
Ik had op Linux.com en met de search hier al gevonden dat ik iets met het commando "route add" moet doen. Maar in de docs daarvan vind ik niks over het op basis van poort doorrouteren
Om het nog wat te verduidelijken hier nog even een "plaatje" :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| +--------------+ +-----------+ +-----+ +---------+
|Alcatel modem |----| linux bak |----| Hub |---| pc's |
+--------------+ +-----------+ +-----+ +---------+
|
|
+-----------+
| webserver |
+-----------+ |
Hmm als je al die docs erover ziet ben ik toch maar blij met mijn hardware router
Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort of in de NOS, als het hier niet hoort move het dan maar