Toon posts:

SQL vraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier op m'n werk bezig met het opzetten van een intranet. Ik wil ook een database met daarin personeels gegevens van meerdere vestigingen opzetten.
Je kent die dingen wel, foto van de persoon, wat adres gegevens, telefoonnummertjes enz enz.

M'n baas heeft al een SQL database aangemaakt alleen nu zitten we met z'n tweeen elkaar stom aan te kijken want we hebben geen idee hoe dit ding te vullen (ja op database niveau wel), maar we willen een handig invul forum (zoiets al de registratie van Fok! bijv.) waarbij je dus de gegevens kan inkloppen en de foto kan plaatsen.

Verder hebben we ook geen idee hoe je de gegevens uit de database kan oproepen via een webpage.

Heeft iemand hier wat nuttige tips/trucs voor?

Het systeem is Windows 2000 server, Microsoft SQL server 7 en IIS 5. (En ja er zijn betere software gevallen maar daar hebben we geen licentie van dus we moeten het hier mee doen).

Het wordt bekeken vanaf de clients met IE 5.0/5.5/6.0

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Doe een cursus, koop een boek, of nog beter laat het bouwen, kost je minder tijd en minder frustratie.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 14:18 schreef raptorix het volgende:
Doe een cursus, koop een boek, of nog beter laat het bouwen, kost je minder tijd en minder frustratie.
laten bouwen zuigt, wil het zelf ook weten, leren heet dat :)

Cursus duurt te lang, boek kan, maar internet is ook een goeie resource, staat meer op dan in een boek.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 14:11 schreef awraeven het volgende:
...Het systeem is Windows 2000 server, Microsoft SQL server 7 en IIS 5...
ASP zo je in dit geval dan wel bevallen. Ik meen te herkennen dat je nog niet veel ervaring hebt met dit soort werk (maakt niet uit h'r, je leert het vanzelf). ASP is niet echt moeilijk te leren en de errormessages zijn ook zeer makkelijk te begrijpen, je krijgt zelfs een hint wat de fout kan zijn.

Wat nu het makkelijkste is om er mee te beginnen is even op het net te zoeken naar wat ASP developer sites waar meestal een gigantische bak aan sample code kunt vinden, bijvoorbeeld:

http://www.vbsquare.com/internet/aspvb/

Klik even rechts onder op "ADO in ASP". Hier vind je een website waar ASP en de toegang naar een DB op een zeer snelle en goede manier wordt uitgelegd ;)

Succes!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 14:20 schreef awraeven het volgende:
Cursus duurt te lang, boek kan, maar internet is ook een goeie resource, staat meer op dan in een boek.
nou aangezien je er zo zeker van bent weet je het vast ook wel te vinden :D

verzamel eerst alles wat je op wilt slaan.
dan verdeel je dat onder in dingen die bij elkaar horen en die gooi je in aparte tabellen :) (kort door de bocht)

hier
[topic=327241/1/25]
en hier
[topic=397053/1/25]

Vind je genoeg links naar dat soort stuff

• raptorix

[..]

Ik zou zeggen http://asp.pagina.nl daarnaast staan op www.asp101.com wat leuke voorbeeldjes hoe je informatie uit database haalt en hoe je insert.

Zou je wel willen adviseren een normale editor te gebruiken en niet te gaan werken met asp wizards als dreamweaver ultradev.

Maar ik zou zeker een goed boek kopen, Proffesional ASP 3.0 van Wrox is toch wel HET boek wat je moet hebben.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26

[..]

Ok, als je het zo wil doen:
Op Microsoft Developers Network staat alles wat je zoekt!

Suc6! ;)

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ik heb een vraag of dit om een slotje vraagt in SU gezet

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 14:18 schreef raptorix het volgende:
Dit is nou echt het allerbeste antwoord dat ik hier ooit heb gelezen in dit forum... :r :r :r

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Op donderdag 14 maart 2002 14:24 schreef Popi het volgende:

[..]

Dit is nou echt het allerbeste antwoord dat ik hier ooit heb gelezen in dit forum... :r :r :r
Rustig. raptorix heeft namelijk wel gelijk. Het is wel zo'n beetje duidelijk dat de topicstarter er niets van weet, dan is het gewoon het beste om eerst een cursus te doen(of dat nou online is of niet).

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• raptorix
Op donderdag 14 maart 2002 14:24 schreef Popi het volgende:

[..]

Misschien omdat de vraag al 50.000 keer beantwoord is en dat als mensen zoals jou nou eens de faq lezen dit forum een stuk interessanter werd, daarnaast werd er niet eens een vraag gestelt maar een case voorgelegt.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 14:33 schreef raptorix het volgende:

Misschien omdat de vraag al 50.000 keer beantwoord is en dat als mensen zoals jou nou eens de faq lezen dit forum een stuk interessanter werd, daarnaast werd er niet eens een vraag gestelt maar een case voorgelegt.
Ok, dan zeg je niets, je wijst hem daarop of je verwijst hem naar de juiste plek.

Geef nou toe dat je antwoord hem niet helpt? en ik dacht dat we hier zijn om elkaar te helpen...

Verwijderd

Naast asp kan je ook php gebruiken. Met asp heb ik geen ervaring maar php is niet al te moeilijk.

www.phpfreakz.nl is hier een goede site voor. Een formuliertje is redelijk standaard dus...

• raptorix
Op donderdag 14 maart 2002 15:46 schreef Popi het volgende:

[..]

Ok, dan zeg je niets, je wijst hem daarop of je verwijst hem naar de juiste plek.

Geef nou toe dat je antwoord hem niet helpt? en ik dacht dat we hier zijn om elkaar te helpen...
Nogmaals als mensen eens leren de faq te lezen zou dat een hoop onnodige vragen en irritaties voorkomen, als je hier wat vaker zou komen zou je gesnapt hebben waarom ik dit zeg.

Maar als je het zo goed weet heb ik een klein kwisje voor je : noem 3 zaken die niet aan zijn post kloppen.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 15:46 schreef Popi het volgende:

[..]

dat antwoord helpt hem zeker wel. Want de kans is groot dat de topicstarter dacht dat je dit in 10 minuten bouwt. Zo werkt het dus zeker niet.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Offtopic enzo ondertussen.

awraeven: In de P&W faq staat een lijst met sites die vaak tutorials bevatten, als je dan geen boek wilt kopen begin daar es mee.

En voor popi: Graag in het vervolg de kotssmilies weglaten, raptorix heeft gewoon gelijk. Ook al is het wat kortaf.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.