[Back-Up] overstap Tape => DVD-R

Pagina: 1
Acties:

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Heb hier een server staan, met een HP Dat streamer erin. Nu mot ik 1 file terug halen die iemand 'per ongeluk' heeft verwijdert. Nu is die drive opzoek naar een bestandje van 3 kb, en is al 3 uur bezig, en heeft nog nix gevonden. Tijd is geld, en m'n geduld is ook bijna op >:)

Nu lijkt het me slimmer om het oude back-up systeem te gaan vervangen door DVD-Rewritable. Back-Up'en zal veel sneller gaan, en terug zetten is gewoon kwestie van zoeken op de DVD, en sleur & pleur.

Voordelen DVD t/o Tape:
- Snelheid
- Makkelijker zoeken

Nadelen :
- Geen scheduled-burnen (neem ik aan)

Aangezien ik NADA verstand heb van DVD en dus ook niet van DVD-fikkers, gaarne wat ervaringen over DVD-rewriters en of het goed inzetbaar is als back-up systeem.

De data die ge-back-up't moet worden zorgen we altijd dat het minimaal is, omdat het een oud ding is. Dus vervanging is zo-wie-zo nodig. Wat is beter? Tape of DVD-rw ?

Ey!! Macarena \o/

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
--==[ schop ]==--

Ey!! Macarena \o/

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:10
Ik denk dat je beter een nieuwe tapestreamer kan halen (bijv. een OnStream), dan kun je namelijk nogsteeds scheduled backuppen, het is heel snel (voor een tapestreamer enorm snel!) en een HEEEEEEEEL stuk goedkoper (je wil niet weten wat 1 DVD-Rtje kost....)