Toon posts:

refreshrate probleem, niet op te lossen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dear reader,

I have a ASUS gf3ti200 videocard, installed with the original supported drivers version 21.81a, running on a
iiyama vision master Pro 450, ASUS P4T-E mobo, p4 1.7, 512 Rimm mem and a Audigy soundcard.
This all runs under the Windows XP Pro.

In normal desktop use, my screen runs under 100 hertz, np. But when I turn on games it all runs under
60 hertz/fps. I have tried to run porgrams like Powerstrip and nvreffix. Both programs, well known to
bring solutions for this problem does not fix my problem. I tried ohter Nvidia drivers like 23.11 - 23.12 -
27.10 and the newest 27.52b, all doenst help my problem.

Please advice. Local resellers and ASUS Holland can't help me to fix my problem. I contacted the
iijama monitor group Holland and told me that it is the videocard that gives the problem, either driver
or hardware. The past tells me that ohter videoboards allways runned well on my screen from ASUS,
gf2 mx and gf2Ti, both 64 ram.

Thx in advance

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

stel je vraag voortaan in het nederlands...

Hier staat tekst

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

mijn eerste reactie:

TTSS. zet er FF iets meer bij dan alleen de brief die je opgestuurd heb. MAN!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel meer moet ik erbij zetten dan ? Wat wil je weten ?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 14 maart 2002 15:18 schreef Parabellum het volgende:
Hoeveel meer moet ik erbij zetten dan ? Wat wil je weten ?
Graag in NL en wat voor error krijg je bij de bekende refresh rate fix....Je geeft aan wat je wilt, bijvo maximaal of alles 85Hz en dan reboot....Wat gaat er mis :?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
,..

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dit is heel simpel op te lossen, en het is tevens ook de enige manier als je er geen verstand van hebt:

Download powerstrip nog maar een keer, ga dan elke schermresolutie in powerstrip af, selecteer de refreshrate die je wilt hebben, en click dan op het hangslot icoontje. De refreshrate voor die res is nu gelockt, geen enkel ander programma zal het van powerstrip winnen als die de refresh aan wil passen. Het kan dus zijn dat het programma bij het opstarten de refresh op 60Hz zet, maar als je hem hebt gelockt in PS zal PS een seconde later de refresh weer in orde maken.

Wat ook helpt is voor D3D spellen de DX diagnostic tool te draaien, naar het laatste tabblad gaan en daar handmatig een refresh van 100 instellen, dan gaat dat iig altijd goed :+

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1