aansluiting 1cdrom/1brander/1dvd/1 ata 100 disk

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 21:33

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb een asus a7v333 moederbord zonder raid en 2 ide connectoren. Ik heb dus 1cdrom/brander/dvd en een ata100 hdd. Hoe sluit ik die het beste aan, ik heb nu de hdd op prim. mstr / cdrom pr.slv op ide 1 en de dvd (sec.slv.) en brander / sec. mstr ) op ide 2.

Ik heb namelijk het idee dat mijn hdd langzamer is dan voorheen, toen had ik mijn hdd apart aangesloten zonder andere apparaten aan dezelfde kabel.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Op donderdag 14 maart 2002 13:55 schreef phemelrijk het volgende:
Ik heb een asus a7v333 moederbord zonder raid en 2 ide connectoren. Ik heb dus 1cdrom/brander/dvd en een ata100 hdd. Hoe sluit ik die het beste aan, ik heb nu de hdd op prim. mstr / cdrom pr.slv op ide 1 en de dvd (sec.slv.) en brander / sec. mstr ) op ide 2.

Ik heb namelijk het idee dat mijn hdd langzamer is dan voorheen, toen had ik mijn hdd apart aangesloten zonder andere apparaten aan dezelfde kabel.
Beste is HDD op een aparte kabel zonder CDROM of DVD.
Waarom heb je in godsnaam een CDROM een Brander en een DVD?
Zowel een Brander als een DVD kunnen prima om met CDROMs, scheelt weet een plekkie :)

Ik zou iig de snelste drive samen met de hdd hangen aan dezelfde kabel.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
[quote]Op donderdag 14 maart 2002 14:01 schreef Redje het volgende:

[..]

Waarom heb je in godsnaam een CDROM een Brander en een DVD?

Zowel een Brander als een DVD kunnen prima om met CDROMs, scheelt weet een plekkie :)

:) txs, dat was ik al van plan, ik wou de cd rom er uit gooien, maar ja, ik had ze nog liggen en die cd-rom is 50x dus ik dacht, ik probeer het, maar ik merk dat de snelheid lager is, dus ga ik de cdrom verkopen. 32X cdrom moet genoeg zijn.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
Of je koopt een raid kaartje er bij, eentje van highpoint...

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:42 schreef Termi het volgende:
Of je koopt een raid kaartje er bij, eentje van highpoint...
Ja dat kan ook, maar ja het is stom van me dat ik de raid versie niet heb genomen , maar ja, zijn die kaarten duur ?