[JAVA]index bepalen

Pagina: 1
Acties:

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:40

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Is er een command waarmee ik kan zeggen welk nummer het laatste is bij de index?

Ik moet een lijst vullen met gegevens, er zitten er al wat in, maar er moeten er nog bij. Die nieuwe komen vanuit een andere lijst en moeten via een druk naar die andere lijst..

nog meer info: Er zijn 3 klassen aangemaakt; de superclass, en daaronder 2 klassen. nu staan in lijst1 gegevens van klass1 (onder de superklasse) en in tabel2 moeten, na de druk, de nieuwe gegevens komen.

Ik ben volgens mij niet helemaal duidelijk maar dat hoor ik dan wel

edit:

de loop moet groter gemaakt, vandaar dat getal

Verwijderd

Als ik het goed begrijp het je een vaste array van bijvoorbeeld een length van 100 en die is bv tot de 50 gevuld en nu wil je weten hoe je erachter komt dat ie tot de 50 is gevuld?

In dat geval kun je beter gebruik maken van een Vector of linked list. Deze zijn altijd zolang als je ze vult en kun je uit blijven breiden. Maar ik weet dus niet of je dit bedoeld.

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
kan ook in een loop checken op null denk ik (tenminste, als het om objecten gaat)

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:40

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
nee niet helemaal... ik zal de opdracht (het is voor school ja uitleggen).

Ik heb 2 lijsten, een met trailers, en een met films. Ik moet als ik op een knop druk van die trailer een film maken (hij gaat de bios in). Hiervoor heb je drie klassen;
1. superklass film, met de gemeenschappelijke dingen
2. subclass trailer, met dingen als aantal weken voordat in premiere
3. subclass hoofdfilm, met speelduur en aantal weken.

Nu wordt een lijst gemaakt en gevuld door middel van een loop. Die loop, daar staat hoeveel objecten er zijn in totaal. (die objecten worden in de applet zelf gemaakt omdat er geen db is). Maar die loop moet groter worden als er meer objecten in een lijst komen. maar hoe krijg ik die objecten van die trailer in die lijst

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Wat is een lijst? Hoe kan een loop groter of kleiner worden?

Verder lijkt me dat je hier gewoon al je Films in een grote array stopt of als je wil kunnen variëren in een Vector (wat ook een array is in feite) en op elke positie een Trailer dan wel een HoofdFilm plaatst. Gaat een Trailer in premiere, dan vervang je de Trailer op die lokatie door een HoofdFilm met dezelfde eigenschappen.

Als je per sé twee lijsten wil maken, maar het totale aantal Films is toch al bekend, dan kun je natuurlijk wel twee arrays maken van de maximale grootte en de ongebruikte elementen naar null initialiseren, maar dat is al gezegd.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

je moet zelf ff een functie maken die een array gaat doorzoeken op de 1e null. (want dat wil jij namelijk). Maar hou er rekening mee dat je met die array vast komt te zitten op een max aantal elementen. Die functie schrijven is een goeie vinger oefening voor je :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Wat moet je trouwens met twee threads over hetzelfde onderwerp?
Pagina: 1