Toon posts:

Computer zonder CD-rom via netwerk installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude computer op de kop weten te tikken zonder cd rom speler. Deze wil ik inrichten als server, voor 2 andere computers.
Nu wil ik eerst win2000 op deze computer zetten. Ik wil dus VIA het netwerk, win2000 op deze computer instaleren.
Ik heb al gezocht in oude topics maar ik kom er niet uit. Ook heb ik heb wat dingen geprobeert via www.bootdisk.com, maar het lukt gewoon niet.
Heeft iemand hiervoor tips. Om te beginnen, wat voor programma kan je het best kan gebruiken om het netwerk in DOS op gang te brengen en hoe dan verder.

Verwijderd

Je zou op een andere pc windows 2000 kunnen installeren en daar een image van maken (Norton Ghost) en dan een floppy
maken die het netwerk opbouwt (is een optie)

Op die oude pc, die flop van norton erin en dan die image
op de oude pc zetten

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 14 maart 2002 13:39 schreef macg het volgende:
[..] het lukt gewoon niet. Heeft iemand hiervoor tips [..]
Tip: omschrijf duidelijk wat er wel en wat er niet werkt.
"het lukt niet" kan 9182341987823541925 oorzaken hebben en je zou niet willen dat ik die allemaal ging opnoemen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:48
gebruik de oude WX/laplink of windows-Dos-client (dacht netbui protocol), dos client staat op de meeste oude windows cd's in een subdir en je logt in op windows networks en kan 8.3 files kopieren. i386 directory over zetten op je box (die msdos installed is).

veilig is volgens mij om files=127 op oude computers te zetten en te checken of 2Gb limits en je bios (nwe hd?) wel allemaal compatible zijn. Heb VEEL errors gehad met oude boxen en nwe HD's.

mt

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Of je bouwt er tijdelijk een CD-ROM drive in.

He who controls the Spice, controls the Universe.