if broken it is, fix it you should
ff in je dos prompt set typen en dan krijg je een lijst met variabelen en daar staat classpath als het goed is ook bij
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
rechtermuisknop "Deze computer" --> eigenschappen, tabblad "advanced" , en dan knop environment variables, je CLASS_PATH staat in het onderste lijstje, na aanpassingen
hierin wel rebooten
hierin wel rebooten
Je hoeft niet te rebooten (onder 2k in ieder geval niet). Alleen je dosprompt dichtgooien en een nieuwe openen. En een CLASSPATH (dus zonder underscore) die wordt niet automagisch aan je systeem variables toegevoegd (weer onder 2k). Die zul je zelf moeten aanmaken.
In het begin kan het wel makkelijk zijn om een bat file te maken waar het volgende in staat:
[bat]
JAVA_HOME = c:/jdk1.4
CLASSPATH = %CLASSPATH%;c:/jars/bla.jar;c:/jars/bla2.jar
of als je alleen je eigen jars wilt goedkeuren (is in het begin heel verhelderend).
CLASSPATH = c:/jars/bla.jar;c:/jars/bla2.jar
%JAVA_HOME%/bin/java -classpath %CLASSPATH% com.blaat.Main
[/bat]
In het begin kan het wel makkelijk zijn om een bat file te maken waar het volgende in staat:
[bat]
JAVA_HOME = c:/jdk1.4
CLASSPATH = %CLASSPATH%;c:/jars/bla.jar;c:/jars/bla2.jar
of als je alleen je eigen jars wilt goedkeuren (is in het begin heel verhelderend).
CLASSPATH = c:/jars/bla.jar;c:/jars/bla2.jar
%JAVA_HOME%/bin/java -classpath %CLASSPATH% com.blaat.Main
[/bat]
bij w2k nietOp donderdag 14 maart 2002 17:02 schreef rwb het volgende:
ff in je dos prompt set typen en dan krijg je een lijst met variabelen en daar staat classpath als het goed is ook bij
Misschien lijst te groot? Probeer andersOp donderdag 14 maart 2002 18:07 schreef elgringo het volgende:
[..]
bij w2k niet
set CLASSPATH
Als je niks ziet dan heb je deze uberhaupt niet geset ...
dus dan set CLASSPATH=jepath
goed, dat heb ik nu werkend maar ik heb een programma bestaande uit meerdere objecten (en dus .java bestanden)
als ik 1 file compile kan deze de andere niet vinden en andersom.
Hoe los ik dit op?
als ik 1 file compile kan deze de andere niet vinden en andersom.
Hoe los ik dit op?
Pagina: 1