hp netserver e60 + winnt4 server?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Ik probeer hier een hp netserver e60 van nt4 server te voorzien, maar dat wil niet echt lukken.
ik las al dat er problemen me waren, dus heb ik een bios update gedaan en nieuwe drivers van hp gedownload. als ik nu in de setup echter een extra apparaat wil opgeven voor die scsi controller en ik douw die disk erin, dan ziet hij inprinciepe wel dat er drivers opstaan. maar selecteer je ze, dan zegt hij dat ie ze niet kon installeren. heel vaag.

weet iemand de oplossing/goede driver?

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 08:20
zal ik je eens wat vertellen: het gaat je niet lukken. Heb er al 1.5 uur aan zitten klooien met een berg drivers en updates om ziek van te worden. Gewoon mee kappen, wedden dat er dan volgende week gewoon win2k server op mag? :)

• sharkzor
Op donderdag 14 maart 2002 17:02 schreef BB_ApoC het volgende:
zal ik je eens wat vertellen: het gaat je niet lukken. Heb er al 1.5 uur aan zitten klooien met een berg drivers en updates om ziek van te worden. Gewoon mee kappen, wedden dat er dan volgende week gewoon win2k server op mag? :)
dan ga ik je nu hard uitlaggen. 16:20 ik heb het voorelkaar! prutser, mij lukt t wel :D

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 08:20
oke dan....ik voel me nu een beetje boel stom....maar toch wel benieuwd hoe je het hebt gedaan. Met bios updates voor de bios en het scsi geval toevallig?

• sharkzor
bios update heb ik ook gedaan ja, maar dat loste het in 1e instantie niet op.
heb die 3 installatie diskettes gemaakt en toen daarvanaf geinstalleerd. dan kom je op een gegeven moment bij dat je kan kiezen voor detecteren van schijf controllers of handmatig opgeven. heb dus handmatig gedaan en de driver van de hp website erin geprakt.

koste wel wat moeite. vooral die diskettes maken is vet irri. als je vanaf win98 cd boot word de ramdrive je a: en dat vind winnt setup niet fijn.
op eigen pc gaat ook niet want
a. je moet een fat 16 partitie hebben
b. in win2k gaat ie zeuren dat ie niet kan upgraden ( :? )

heb dus een bootdisk gemaakt met cdrom drivers (waarom hebben ze die dingen niet hier bij ballast?)
en toen setup uitgevoert. ging toen super simpel ;)

• sharkzor
request voor slotje

Verwijderd

Lijkt mij meer het feit dat de mikkiesoft nt4 installatie brak is als het op 3rd party mass storage devices aankomt. Dit probleem is namelijk niet alleen op de e60 maar op bijna alle apparaten waar je de drivers handmatig voor moet opgeven....
Pagina: 1