Ik heb een hoofdmovieclip, met daarin een button, met daarin een movieclip.
De instance name van button = "button"
Dn instance name van de movieclip = "button_tween"
Button_tween bestaat uit 20 frames met in frame 1 een stop, en in frame 10 een stop.
Nou wil in in de hoofdmovie dat als ik met de muis over de button ga, dat "button_tween" gaat afspelen, en als ik er met de muis af ga, dat hij dan gaat spelem vanaf frame 11. Nu is dat het probleem niet, als ik de movieclip in de hoofdmovie staat kan ik hem aanspreken met "_root.button_tween" maar nu hij in de button zie, kan ik hem niet aanspreken met"_root.button.button_tween"
deze code heb ik nu:
Dat werkt niet? hoe bereik ik button_tween nou binnen de button
Ik weet wel dat ik die button binnen een andere movieclip kan zetten en dan alleen het hitvlak van de button kan defineren. En dan op een andere layer "button_tween" zetten, en dan kan ik wel deze code gebruiken.
Maar is er geen mogelijkheid om de movieclip direct binnen de button aan te spreken???
Ik heb al gezocht, maar nog niks concreets kunnen vinden.
De instance name van button = "button"
Dn instance name van de movieclip = "button_tween"
Button_tween bestaat uit 20 frames met in frame 1 een stop, en in frame 10 een stop.
Nou wil in in de hoofdmovie dat als ik met de muis over de button ga, dat "button_tween" gaat afspelen, en als ik er met de muis af ga, dat hij dan gaat spelem vanaf frame 11. Nu is dat het probleem niet, als ik de movieclip in de hoofdmovie staat kan ik hem aanspreken met "_root.button_tween" maar nu hij in de button zie, kan ik hem niet aanspreken met"_root.button.button_tween"
deze code heb ik nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| on (rollOver) {
tellTarget (this.button_tween) {
play();
}
}
on (rollOut) {
gotoAndPlay(11);
}
} |
Dat werkt niet? hoe bereik ik button_tween nou binnen de button
Ik weet wel dat ik die button binnen een andere movieclip kan zetten en dan alleen het hitvlak van de button kan defineren. En dan op een andere layer "button_tween" zetten, en dan kan ik wel deze code gebruiken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| on (rollOver) {
play();
}
}
on (rollOut) {
gotoAndPlay(11);
}
} |
Maar is er geen mogelijkheid om de movieclip direct binnen de button aan te spreken???
Ik heb al gezocht, maar nog niks concreets kunnen vinden.