Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
/EDIT
Ik zal ff voor je zoeken
moet je niet onder je post zetten, meer informatie hierover staat in de FAQsgrtn VyRuZ
er staat een win2k advanced server
de werkstation zijn allemaal win2000 en 1 windows XP machine.
/edit
tja, moeilijk te zeggen in welke taal het staat
het zijn normale cmd bestandjes.
er staat alleen nog maar een drivemapping in:
voorbeeldjuh:
net use q: \\pcnaam\sharenaam
misschien weten jullie het welke taal dat is?
Workstation specs
Server specs
Batch file ???Op donderdag 14 maart 2002 12:43 schreef vassago het volgende:
En in welke "taal" is het inlogscript geschreven?
Misschien ook wel handig om te weten...|:(
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Lijkt me sterk, maar in dat geval.Op donderdag 14 maart 2002 12:46 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Batch file ???
Printerdriver lokaal installeren op LTP 1.
In loginscript
"net use lpt1: \\server\printer"
doe maar eens:
1
| net/? |
op je dos prompt, dan zie je dat je bv met:
1
| net use |
Netwerkverbindingen kunt maken naar schijven.
Good luck
K*t tiepvout
Is dit ook een batchfileOp donderdag 14 maart 2002 12:46 schreef bas_konings het volgende:
[..]
Batch file ???
Nee.... dat noemen ze nou VB
Edit:
Zou jij toch moeten weten:[quote]
Geb. datum: 16 februari 1984
Beroep: Systeem- Netwerkbeheerder
[/quote]
Je bent al Systeem- Netwerkbeheerder tenslotte
Op donderdag 14 maart 2002 12:52 schreef Praeth het volgende:
[..]
Alweer iets geleerd
Ik ben nog in opleiding, maar ik werk al wel als het bovenstaande (als 2de Systeem- Netwerkbeheerder dan heGeb. datum: 16 februari 1984
Beroep: Systeem- Netwerkbeheerder
Zijn er verschillende types printer?
Als alles W2k of XP is kan je ook WSH gebruiken, met als taaltje VBscript, dat geeft je een stuk meer controle dan batch files.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
maar zoiets zoek je ??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Option Explicit
On error resume next
Dim oNetwork
Set oNetwork = CreateObject ("Wscript.Network")
' Map Network Drives
oNetwork.MapNetworkDrive "??", "UNC"
' Map NetworkPrinter
oNetwork.AddWindowsPrinterConnection "UNC"
' and make Default
oNetwork.SetDefaultPrinter "UNC" |
There is no art to find the minds construction in the face
Kijk eens naar KIX daar kan je werkelijk alles mee. Je kunt zelfs in het logonscript printers aanmaken en verwijderen. Of wil je alleen de lokale lpt1: poort maar rederecten naar een printer? (in dat geval gebruik je NET USE. (type maar eens in een dos-boxje "NET USE /?" in.Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
beter laat gereageerd dan niet, toch?
Eeeuh. VBScriptOp donderdag 14 maart 2002 12:52 schreef Praeth het volgende:
[..]
Edit:
Zou jij toch moeten weten:
[..]
Je bent al Systeem- Netwerkbeheerder tenslotte
Dat zou je als netwerkbeheerder moeten weten
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
vbs is toch vbscriptOp donderdag 14 maart 2002 12:56 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Eeeuh. VBScript
Kix is ouderwets en met vbs kan je veel meer.Op donderdag 14 maart 2002 12:55 schreef mboogie2 het volgende:
Quote uit de FAQ:
[..]
Kijk eens naar KIX daar kan je werkelijk alles mee. Je kunt zelfs in het logonscript printers aanmaken en verwijderen. Of wil je alleen de lokale lpt1: poort maar rederecten naar een printer? (in dat geval gebruik je NET USE. (type maar eens in een dos-boxje "NET USE /?" in.
en dat over de faq werd al in de 1e reply gezegd. Dus dat hoef je niet te blijven zeggen.
Op donderdag 14 maart 2002 12:56 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Eeeuh. VBScript
Op donderdag 14 maart 2002 12:57 schreef Muppet het volgende:
[..]
vbs is toch vbscript
Nou vooruit staat ook een Smiley achter hoor sjaakOp donderdag 14 maart 2002 12:59 schreef F_J_K het volgende:
[..]
Jij stond nog niet in beeld toen ik op post reply drukte. Ik reageerde dan ook op de reactie van Praeth.
net use usb1 \\pcnaam\printernaam
of heb ik het fout?
als ik het goed begrijp is het regeltje voor het script van een printer die op de ltp zit dus:
net use ltp1 \\pcnaam\printernaam
klopt dit?
Workstation specs
Server specs
met vbs gaat het om de share naam. Zou ik eerder geruiken dan een batch bestandje of kix.Op donderdag 14 maart 2002 13:00 schreef vyruz het volgende:
het is dus de bedoeling dat alle printers, er zijn er 2, worden weergegeven op elk werkstation. ik merk alleen dat 1 printer op de usb zit. word het script dan:
net use usb1 \\pcnaam\printernaam
of heb ik het fout?
als ik het goed begrijp is het regeltje voor het script van een printer die op de ltp zit dus:
net use ltp1 \\pcnaam\printernaam
klopt dit?
Ik was ook niet helenmaal serieus tegen jou of Praeth hoorOp donderdag 14 maart 2002 13:00 schreef Muppet het volgende:
[..]
Nou vooruit staat ook een Smiley achter hoor sjaak
Maar goed, back on topic. vyruz: ga gewoon voor WSH. Wat je nodig hebt staan in het linkje van RAJH en de code van Muppet.
ja alleen het probleem is ik kan geen vb, en kan wel een batch of cmd bestandje schrijven...Op donderdag 14 maart 2002 13:01 schreef Muppet het volgende:
[..]
met vbs gaat het om de share naam. Zou ik eerder geruiken dan een batch bestandje of kix.
dus als het kan wil ik het liefst een batch bestandje schrijven.
Workstation specs
Server specs
Ik zou zeggen: ga het leren. Het is heel simpel en je hebt er een hoop aan. Er zijn een hoop websites te vinden die het uitleggen, en ook staat er veel in de help.Op donderdag 14 maart 2002 13:03 schreef vyruz het volgende:
[..]
ja alleen het probleem is ik kan geen vb, en kan wel een batch of cmd bestandje schrijven...
dus als het kan wil ik het liefst een batch bestandje schrijven.
Wat MS betreft wordt WSH binnen niet al te lange tijd de enige manier om scripts te draaien onder windows, of in ieder geval de enige comfortabele.
Met een hoop copy pasten kom je er wel denk ik.
Hmm, toen ik mijn reactie poste, stond het onder de topicstarter zijn 2e bericht ook weer Greetz, dus hij had het blijkbaar nog niet begrepen. (inmiddels is het aangepast). Bovendien denk ik dat KIX beter en sneller te leren is dan VBS. en toch krachtiger dan batchfiles.Op donderdag 14 maart 2002 12:57 schreef Muppet het volgende:
Kix is ouderwets en met vbs kan je veel meer.
en dat over de faq werd al in de 1e reply gezegd. Dus dat hoef je niet te blijven zeggen.
Maar dit is natuurlijk slechts mijn mening.
Ik vind dat vbs makkelijker en sneller te leren is, de KIX taal vind ikOp donderdag 14 maart 2002 13:15 schreef mboogie2 het volgende:
[..]
Hmm, toen ik mijn reactie poste, stond het onder de topicstarter zijn 2e bericht ook weer Greetz, dus hij had het blijkbaar nog niet begrepen. (inmiddels is het aangepast). Bovendien denk ik dat KIX beter en sneller te leren is dan VBS. en toch krachtiger dan batchfiles.
Maar dit is natuurlijk slechts mijn mening.
Maar met Kix kun je inmiddels hetzelfde als met vbs, ook COM componenten aanspreken e.d.
de verwijzing is inmiddels goed alleen kan hij de netwerk drive niet vinden.
maar daar weet ik ook al weer een oplossing voor.
iedereen bedankt voor de info!
Workstation specs
Server specs