[WC] Watercooling voor slot1 cpu

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Ik heb een slot1 Celeron 300a MHz MMX en wil deze graag gaan watercoolen zodat ik kan overclocken.
Nou heb ik 2 vragen;
1. Wat ben ik nodig (types)? (okay, een waterblok resevoir en slangen zowiezo, dat weet ik ook. maar andere dingen zoals een spacer(?) of hoort dat niet bij watercooling?)
2. Waar koop ik dit? (url naar desbetreffende product)

Een paar eisen voor het koelblok:
1. Moet van koper zijn, maar dat lijkt me logisch.
2. Het blok moet de hele processor bedekken aan beide kanten.

Ik heb de search al gebruikt maar daar kwam niets nuttigs uit.

edit:
Ik heb een Chieftec Dragon DA-01-BD dus ik zit niet echt met een ruimte gebrek.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Nou..voor overklokken is waterkoeling geen must hoor..Gooi je voltage eens op de max en je FSB op 100Mhz...kijk wat er gebeurt...waarschijnlijk boot hij gewoon op 450Mhz..

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 14 maart 2002 12:19 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Ik heb een slot1 Celeron 300a MHz MMX en wil deze graag gaan watercoolen zodat ik kan overclocken.
Nou heb ik 2 vragen;
1. Wat ben ik nodig (types)? (okay, een waterblok resevoir en slangen zowiezo, dat weet ik ook. maar andere dingen zoals een spacer(?) of hoort dat niet bij watercooling?)
2. Waar koop ik dit? (url naar desbetreffende product)

Een paar eisen voor het koelblok:
1. Moet van koper zijn, maar dat lijkt me logisch.
2. Het blok moet de hele processor bedekken aan beide kanten.

Ik heb de search al gebruikt maar daar kwam niets nuttigs uit.

edit:
Ik heb een Chieftec Dragon DA-01-BD dus ik zit niet echt met een ruimte gebrek.
Kopen doe je bij www.oc-shop.nl of ergens anders. Kijk hier maar: [topic=230704/1/25]

Verder, volgens mij ben je een beetje een NooB op het gebeid van waterkoeling. een blok dat beide kanten van de cpu koelt...... Je hoeft maar 1 kant te koelen, die waar de core zit. Verder Heb je op je celeron geen spacer nodig. Die dingen worden alleen op AMD cpu gebruikt (voor zover ik weet) en dat is omdat de core anders beschadigingen op kan lopen. Imo gebeurt dat alleen bij mensen die onzorgvuldig zijn, maargoed das een ander onderwerp.

Als je in de search niks kon vinden dan zoek je niet goed.

Veel plezier verder met je waterkoeling!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Verder, volgens mij ben je een beetje een NooB op het gebeid van waterkoeling. een blok dat beide kanten van de cpu koelt......
Onzin TD-DMZ, een cpu kan je wel aan twee kanten koelen.
Je moet dan alleen wel al die vervelende pootjes aan de onderkant van je processor wegveilen en dan polijsten met fijn schuurpapier. Tweede blok er op en je processor is super gekoeled 8-)

Verwijderd

gewoon doen wat NoStra zegt

heb zelf ook een celly 300a op 450mhz lopen
door alleen de bus van 66 naar 100mhz te zetten
er hoeft zelf niks te worden gedaan aan de core voltage

je moet wel voor zorgen dat je geheugen op 100mhz kunnen draaien

water koeling is handig voor althlons en p4 want dat zijn heeft hoofden vooral met overclocken

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op donderdag 14 maart 2002 13:00 schreef S3tracer het volgende:

[..]

Onzin TD-DMZ, een cpu kan je wel aan twee kanten koelen.
Je moet dan alleen wel al die vervelende pootjes aan de onderkant van je processor wegveilen en dan polijsten met fijn schuurpapier. Tweede blok er op en je processor is super gekoeled 8-)
????

Ik weet niet of je dit serieus bedoeld ofzo, maar het gaat om een slot cpu en jij hebt het dus over een socket cpu.

Verder heeft het volgens mij geen zin om een slot cpu aan 2 kanten te koelen aangezien maar aan 1 kant de core en eventuele chache enzo zit.

Een socket cpu aan 2 kanten koelen is natuurlijk het zelfde verhaal. Het kan niet eens.

Als de enige echte streetracer daar nog wat tegen in te brengen heeft, dan wil ik graag zijn XP1800+ voorzien van de vijl truuk en dan mijn waterblok er aan de onderkant op monteren om te kijken hoe hij presteert!!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Als de enige echte streetracer daar nog wat tegen in te brengen heeft, dan wil ik graag zijn XP1800+ voorzien van de vijl truuk en dan mijn waterblok er aan de onderkant op monteren om te kijken hoe hij presteert!!!
Presteren doet ie dan niet meer maar hij blijft wel SUPER koel, en daar ging dit draadje toch over? 8-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48

Epsilon

je kan ook een mooie alpha slot1 koeler kopen, en daar een peltier onder doen (80watt). Daar behaal je meer mee als alleen waterkoeling. En die alpha koeler kan de warmte van die pelt met proc makkelijk afvoeren.

de koeler is trouwens ook gewoon bij oc-shop te koop.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 15 maart 2002 13:32 schreef S3tracer het volgende:

[..]

Presteren doet ie dan niet meer maar hij blijft wel SUPER koel, en daar ging dit draadje toch over? 8-)
Presteren doet er ook toe. Aangezien hij wil overklokken.

Verder heeft hij dus een slot processor. Net zoals jou ouwe Pentium II streetracer. Dus GEEN socket, maar een slot cpu.

Pagina: 1