Toon posts:

Linux verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een hd waarop linux geïnstalleerd is. Deze hd wil ik nu weer gebruiken voor een alleen windows systeem. Nu kan ik helaas niet de externe partitie (non dos) verwijderen vanuit fdisk, of ik doe iets verkeerd. Weet iemand hoe ik dit wel moet doen?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Even met fdisk of cfdisk onder linux :?

My weblog

Verwijderd

met aefdisk of fdisk de partities verwijderen en de mbr leeg gooien.

aefdisk

Verwijderd

peehoo: moet toch zondermeer kunnen :?
Als n00b installateur van Linux heb ik verschillende keren via fdisk geregeld dat die partitie verwijderd werd :P

Verwijderd

Topicstarter
helaas doet mijn linux het niet meer en ben ik dus op dhr. Gates aangewezen

Verwijderd

Windows 98 bootflop met fdisk.exe erop.

fdisken, alles weg mieteren en dan "fdisk /mbr" en weg is al je data van je hard disk. Herpartitioneren, formatteren en klaar. :)

Verwijderd

Topicstarter
aefdisk /delall perfect! en bedankt, hier was ik naar op zoek

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 14 maart 2002 12:14 schreef Ghoster het volgende:
Windows 98 bootflop met fdisk.exe erop.

fdisken, alles weg mieteren en dan "fdisk /mbr" en weg is al je data van je hard disk. Herpartitioneren, formatteren en klaar. :)
Hij zegt toch in z'n eerste post dat dat niet werkt?

[edit]och, probleem al opgelost :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Sorry, ik heb helaas niet goed gelezen inderdaad. Dan moet er volgens mij wel wat beschadigd zijn of zo. Je maakt tenslotte toch wijzigingen met fdisk in je partitietabel en alleen daar als ik me niet vergis. :?

Stomme troep van Microsoft ook. Volgende keer beter lezen iig. :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Op donderdag 14 maart 2002 12:24 schreef Ghoster het volgende:
Sorry, ik heb helaas niet goed gelezen inderdaad. Dan moet er volgens mij wel wat beschadigd zijn of zo. Je maakt tenslotte toch wijzigingen met fdisk in je partitietabel en alleen daar als ik me niet vergis. :?

Stomme troep van Microsoft ook. Volgende keer beter lezen iig. :)
fdisk van dos /windows is nogal beperkt in het herkennen van fs typen. NTFS verwijderen met een dos fdisk gaat ook niet altijd lekker.
Gelukkig zijn er mensen die een enhanced fdisk hebben gemaakt efdisk.exe www.masterbooter.com en aefdisk zoals hierboven gemeld.
Deze uitgebreidere types van fdisk kennen veel meer soorten fs naast de standaard fat12/16/32 en nondos.
Met efdisk kan je hpfs/linux native etc. partities al maken onder dos.

Verwijderd

fdisk las bij mij ook niet de linuxpartities, maar met een bootschijf van Linux en cfdisk moet je alles kunnen formateren en omzetten naar fat32.

Dit ter aanvulling voor de search ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 14 maart 2002 12:29 schreef CyberJ het volgende:
fdisk van dos /windows is nogal beperkt in het herkennen van fs typen. NTFS verwijderen met een dos fdisk gaat ook niet altijd lekker.
Gelukkig zijn er mensen die een enhanced fdisk hebben gemaakt efdisk.exe www.masterbooter.com en aefdisk zoals hierboven gemeld.
Deze uitgebreidere types van fdisk kennen veel meer soorten fs naast de standaard fat12/16/32 en nondos.
Met efdisk kan je hpfs/linux native etc. partities al maken onder dos.
En weet je wat het enge is? fdisk weet helemaal niks van de verschillende filesystems af; het enige wat fdisk qua verschillende filesystems hoeft te doen is in de MBR zetten om welk filesystem het gaat (is alleen een nummertje, 0x83 voor ext2 bijvoorbeeld). Met het onderliggende filesystem heeft fdisk niets te maken.

En toch krijgt de standaard MS fdisk het voor elkaar om daar telkens weer over te struikelen.
Pagina: 1