Toon posts:

ASUS A7V -> piep en shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ASUS A7V start niet meer goed op. Als de computer aangezet wordt dan hoor ik 1 piepje en gaat de pc gelijk weer uit. De monitor gaat niet van standby af en ik heb al alles geprobeerd, del indrukken en ins ingedrukt houden niets werkt. Iemand nog ideeen?
PLZ help me ik wil niet nogmaals m'n BIOS laten flashen (heb dit 2 weken geleden ook al laten doen)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 22:34

Freak187

geen

Alles goed aangedrukt? Verschillende geheugenmodules geprobeert? Andere videokaart?

Kia Niro-EV 2024

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

haal alles eruit behalve je video kaart en geheugen. en cmos clearen

Verwijderd

Draait de ventilator van de processor wel? Ik heb hier een asus a7v133, en in de bios (revisie 1007) is er een optie die waarschijnlijk aan staat, als de ventiator niet snel genoeg aan gaat, de computer automatisch uit moet gaan....

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat ik die optie per ongeluk aan heb gezet. Hoe kan ik dat ongedaan maken?

• bernard_zijlstra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
CPU/FSB omzetten op mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben niet zo'n techie hoe doe ik dat precies?

• bernard_zijlstra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Oeps, tik het verkeerde antwoord in het verkeerde scherm.|:(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders een idee hoe ik het ventilator probleem kan herstellen? Ik heb geprobeerd om de BIOS te resetten maar dit blijkt niet te werken.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

probeer nog een ventilator te vinden met rpm-aansluiting
doe die in de cpufan connector en doe de cpufan stekker in de casefan connector

zet de comp aan druk del in en zet in de bios-scherm
of hij de fan moet controleren (menu 3 dacht ik,ik weet het niet meer zo uit m'n hoofd ) op disable

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk zonder zo'n ventilator anders moet ik er een gaan kopen beetje zonde want ik heb hem maar 1 keer nodig.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 14 maart 2002 12:48 schreef Kenshi het volgende:
Is het ook mogelijk zonder zo'n ventilator anders moet ik er een gaan kopen beetje zonde want ik heb hem maar 1 keer nodig.
Nee dan is je proc binnen de 10 seconden doorgefikt

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoelde is of het ook mogelijk is met de normale ventilator zonder RPM aansluiting. Kan het systeem genept worden op de een of andere manier zodat ik wel in de BIOS terecht kan komen en die optie kan uitzetten.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Reset de BIOS eens (PC uit en voeding ook en dan twee contactpuntjes kortsluiten, zie boekje).
Misschien werkt het dan.

Of geef je fan een flinke slinger bij het aanzetten :)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, de leverancier had de ventilator (waar blijkbaar al een RPM aansluiting op zat) op de verkeerde aansluiting geplaatst. Teruggezet, opnieuw gestart en de boel werkte weer. Bedankt voor alle hulp
Pagina: 1