suse en gnome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deze vraag is al eerder gesteld maar er was geen bevredigend antwoord welgeteld twee topics en die gene heeft linux opnieuw geinstalleerd.

dus hier mijn vraag heb alleen kde geinstalleerd en wil nu achteraf gnome instaleren .

moet ik nu ales van gnome selecteren in yast en in rc.config editor gnome aanvinken als de desktop om mee op te starten . of kan het makkelijker ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat wat jij zegt de makkelijkste manier, of je moet ximian gnome instaleren (zie http://www.ximian.com/), dan kan het via een enkel commando in de shell en de rest een grafische volautomatische installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
je zou het met ximian red acrpet kunnen proberen.
die installen en vandaar uit ximian gnome installen (heb je tenminste ook geen dependencie problemen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeh: je weet hopelijk wel dat SuSE zwaar *$#&(@ :X is wat betreft de configuratie van Gnome?! De rest is perfect geconfigureerd, alleen Gnome is heeeeeeel slecht. Je zult de meeste instellingen nog zelf moeten optimaliseren, en het menu zelf in orde moeten maken (die is nog het ergste);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er precies slecht aan de Gnome die met Suse meekomt?
Als het de menu's zijn valt dat nog wel mee lijkt me.

Het lijkt me verder wel logisch dat de Gnome die Suse meelevert juist minder dependencie problemen heeft dan die van Ximian.
Ik zou eerst de Gnome van Suse uitproberen. Vind je dat inderdaad zuigen, probeer dan eens Ximian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 'zuigt' niet... dat bedoel ik niet. Maar de configuratie laat ten opzichte van de overige desktop- en windowmanagers in SuSE wat te wensen over. Kijk bijvoorbeeld maar naar KDE, windowmaker, icewm of welke windowmanager dan ook. Allemaal hebben ze perfecte menuutjes, met alle apps erin die SuSE meegeinstalleerd heeft. In Gnome is dit niet helemaal netjes gedaan (tenminste: dat is mijn ervaring (7.1 overigens)) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke het is gelukt heb nautilus geinstallerd gaat gnome automatisch mee.

maar is wel een kale boel als je kde gewend ben kan niets is weer even zoeken de komende tijd

allemaal bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Oke ik ben een beetje noob :) Maar ik heb dus ook nuatilus geinstalleerd en gnome toegevoegd aan het keuze menu. Je ziet de splash van gnome en bij nuatilus stopt hij en doet hij niks. Ik heb daarna de hele gnome shit geinstalleerd maar dat werkte ook niet. Is er een manier om te zien wat er fout is?

[ Voor 42% gewijzigd door Wbdsgnr op 28-12-2002 20:41 ]

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Hmm, het blijkt dat ik een stapel bestanden mis, maar is er een manier om achter te komen welke? Ik heb al alles geinstaleerd vanuit yast, maar lijkt alsof de helft niet echt word geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wbdsgnr schreef op 28 december 2002 @ 23:02:
Hmm, het blijkt dat ik een stapel bestanden mis, maar is er een manier om achter te komen welke? Ik heb al alles geinstaleerd vanuit yast, maar lijkt alsof de helft niet echt word geinstalleerd...
Je zou de binary van bijv. nautilus op kunnen zoeken (Ik gok in /usr/bin) en dan het commando ldd nautilus draaien. Dan laat 'ie zien naar welke libs hij is gelinked, als er eentje mist zul je een 0x0000000 erachter zien staan. Daarna kun je op http://rpmfind.net de benodigde libs opzoeken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Nu breekt mijn klomp :) Ik heb ze allemaal maar toch draait galeon niet en zie ik in gnome alleen vier icoontjes op desktop staan, geen balken oid, of hoort dat?

Pagina: 1