Toon posts:

waar switcher kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort boven een computer staan die ik aangesloten heb op @home, alleen moeten we nu steeds het utp-kabeltje in de kabelmodem verwisselen als er beneden iemand op internet wil. Daarom wil ik graag een switchertje kopen, maar ik zou niet weten waar (ik ben al langs verschillende computerzaken geweest, maar daar hadden ze zoiets niet). Weet iemand waar je zo'n ding kunt kopen?
alvast bedankt.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

kijk eens op norrod.nl (sorry voor de reclame maar dan is hij ook weer geholpen.

daar staan unex switches (een hub is in jou geval ook een goede/goedkopere optie !)

ik weet neit of je kabel van pc > modem straight of crossed is, hier zal iemand die zelf kabel heeft iets over moeten zeggen.

ik vermoed dat deze crossed is, je moet dan ook 3 nieuwe kables aanschaffen!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:32 schreef xychix het volgende:
(een hub is in jou geval ook een goede/goedkopere optie !)
Is een hub goedkoper? ik dacht juist veel duurder...
Op donderdag 14 maart 2002 11:32 schreef xychix het volgende:

ik weet neit of je kabel van pc > modem straight of crossed is, hier zal iemand die zelf kabel heeft iets over moeten zeggen.

ik vermoed dat deze crossed is, je moet dan ook 3 nieuwe kables aanschaffen!
extra kabels zijn niet nodig, we hebben gewoon 1 kabel naar beneden en 1 kabel naar boven, en maar 1 aansluiting in de kabelmodem (maar dat lijkt me logisch) dus die moeten gewoon gesplitst worden. Overigens bedankt voor je hulp

Verwijderd

Volgens mij kon je niet live switchen tussen UTP kabels... kan het fout hebben. En een hub is idd duurder dan een switsheR maar goedkoper dan een switch wat ze in de posts hierboven bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:38 schreef mgfun het volgende:
Volgens mij kon je niet live switchen tussen UTP kabels... kan het fout hebben. En een hub is idd duurder dan een switsheR maar goedkoper dan een switch wat ze in de posts hierboven bedoelen.
Toen @home langskwam (alweer 2 jaartjes geleden) zeiden ze dat als ik boven een computer aan wilde sluiten (aansluiting is toen al meteen aangelegd) het enige wat ik nodig had een 'splittertje' en ff een extra computernaam aanvragen. Ik was er toen niet bij maar dat heeft mijn moeder toen allemaal opgeschreven...

Verwijderd

Hubje plaatsen en mbv remote desktop (XP), terminal serices (2000 svr), vmware (kopen) of VNC (shareware) PC boven overnemen ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:45 schreef CybErvee het volgende:
Wat dacht je van remote desktop (XP), terminal serices (2000 svr), vmware (kopen) of VNC (shareware) te gebruiken ?
ja dan moet ik crosskabeltje aanleggen toch? en als pc dan beneden uit is kan ik zeker niet meer op internet! :( ik moet gewoon een hub/switchertje hebben

Verwijderd

Als je een HUB of SWITCH neemt moet je ook een extra IP hebben dit is niet nodig met een SWITCHER als die bestaan...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:49 schreef mgfun het volgende:
Als je een HUB of SWITCH neemt moet je ook een extra IP hebben dit is niet nodig met een SWITCHER als die bestaan...
Extra IP heb ik al. En is switcher en switch iets verschillends dan? het komt er gewoon op neer dat ik mijn kabelmodem-aansluiting kan splitsen, dat is toch niet zo moeilijk?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die jongen wil gewoon een schakelaar hebben om te kunnen schakelen tussen twee computers. Volgens mij kan je standaard niet meer dan 1 pc aansluiten op @home dus een hub zal niet werken.
die schaklaartjes bestaan wel. Er was ooit een topic over van HlpDsk himself en daar werden ze ook gevonden.
Waarom zet je niet een 2e netwekr kaart in je beneden pc dan kan jeteglijk internetten tenminste als die pc beneden aanstaat natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:52 schreef TrailBlazer het volgende:
Die jongen wil gewoon een schakelaar hebben om te kunnen schakelen tussen twee computers. Volgens mij kan je standaard niet meer dan 1 pc aansluiten op @home dus een hub zal niet werken.
die schaklaartjes bestaan wel. Er was ooit een topic over van HlpDsk himself en daar werden ze ook gevonden.
Waarom zet je niet een 2e netwekr kaart in je beneden pc dan kan jeteglijk internetten tenminste als die pc beneden aanstaat natuurlijk
precies, jij begrijpt het; je hebt alleen 1 ding fout : op @home kun je 3 computers per huisadres aansluiten (je betaalt 5 euro per maand extra per extra IP). Ik kan natuurlijk wel via pc beneden maar daar wil ik liever niet afhankelijk van zijn.

• joca
  • Laatst online: 12-07-2025
Hij zegt net dat hij al een extra ip-adres/computernaam heeft gekregen van @home, dus wat hij nu nog nodig heeft is een switch of een hub.

Die zijn gewoon te koop bij de meeste computerzaken.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 11:52 schreef TrailBlazer het volgende:
Idd die topic kan ik me nog wel herinneren... alleen kan ik niet meer op de naam komen hoe die dingen heten :(...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:56 schreef Joca het volgende:
Hij zegt net dat hij al een extra ip-adres/computernaam heeft gekregen van @home, dus wat hij nu nog nodig heeft is een switch of een hub.

Die zijn gewoon te koop bij de meeste computerzaken.
dan is raalte een uitzondering :P, ik ben hier al langs 3 computerzaken geweest en daar hadden ze het niet en die kneuzen wisten ook niet waar je wel zo'n ding kan kopen :(

• TrailBlazer
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 14 maart 2002 11:58 schreef mgfun het volgende:

[..]

Idd die topic kan ik me nog wel herinneren... alleen kan ik niet meer op de naam komen hoe die dingen heten :(...
[topic=358882/1/100]
zo dus :P

Verwijderd

SWITCHER: Een kabel switch. (je kan met een schakelaar kiezen tussen 2 of meer kabels. Je hebt hier dus ook maar 1 IP voor nodig en geen 2 of 3 :) (zonde van je geld)
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ewout1978/hubbel%20klein.jpg

HUB: Alle computer kunnen tegelijk op internet.
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/l/lrzh81.jpg

SWITCH: Zelfde als bij de HUB.
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/200x200/l/lrzi18.jpg

Een switch kan iets meer als een hub verder zijn ze het zelfde :) (naja)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op donderdag 14 maart 2002 12:03 schreef mgfun het volgende:
SWITCHER: Een kabel switch. (je kan met een schakelaar kiezen tussen 2 of meer kabels.
[afbeelding]
jajaja zo eentje bedoel ik , maar ff terug op mijn vraag : waar kun je nou zo'n ding kopen :)

Verwijderd

Lees het topic van hlpdsk even door: [topic=358882/1/100]

Verder lees mijn nieuwe opmerking boven die plaatjes even :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 12:14 schreef mgfun het volgende:
Lees het topic van hlpdsk even door: [topic=358882/1/100]

Verder lees mijn nieuwe opmerking boven die plaatjes even :)
ok, daar stond een link in waar je zo'n ding kan bestellen. Bedankt iedereen.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 12:18 schreef loekie2002 het volgende:

[..]

ok, daar stond een link in waar je zo'n ding kan bestellen. Bedankt iedereen.
Nu moet je alsnog steeds een schakelaar omzetten, koop gewoon een switch/hub voor €50.- en je kan internetten wat je wil.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Met een Hub kan je toch het internet niet delen? Je moet dan twee ip's hebben van je isp.

Je kan volgens mij beter een Router kopen met interne switch. Lijkt mij de simpelste oplossing.

PC1 - 192.168.23.2 -\
__________________192.168.23.1 - Router - ip.isp ---- kabelmodem ----- internet
PC2 - 192.168.23.3 -/

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 17:25 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Met een Hub kan je toch het internet niet delen? Je moet dan twee ip's hebben van je isp.

Je kan volgens mij beter een Router kopen met interne switch. Lijkt mij de simpelste oplossing.

PC1 - 192.168.23.2 -\
PC2 - 192.168.23.3 -/
zoals hierboven al vaker vermeld, ik héb 2 ip's

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 17:25 schreef TsiisSkaaf het volgende:

PC1 - 192.168.23.2 -\
PC2 - 192.168.23.3 -/
Stap 1: lees de tread
Stap 2: bedenk een zinnig antwoord
Stap 3: post dit antwoord
*als je stap niet kunt, doe dan 2 en 3 ook niet.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 18:06 schreef jadjong het volgende:

[..]

Stap 1: lees de tread
Stap 2: bedenk een zinnig antwoord
Stap 3: post dit antwoord
*als je stap niet kunt, doe dan 2 en 3 ook niet.
haha, niet zo flauw, hij probeert ook alleen maar te helpen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 16:17 schreef jadjong het volgende:

[..]

Nu moet je alsnog steeds een schakelaar omzetten, koop gewoon een switch/hub voor €50.- en je kan internetten wat je wil.
ik doe idd dat maar ja denk ik. zonde dat er geen goedkoper alternatief voor is.

• Bjorker
  • Laatst online: 18:35

Bjorker

Cadillacs rule!

Wat TsiisSkaaf zegt, is eigenlijk in de 'long run' nog de beste oplossing. Bv met een cable router van linksys. Link naar pricewatch Ok hij kost 155€ maar dat heb je er na 31 maanden uit zeg maar ;) en je hoeft niet telkens die schakelaar om te zetten.

Nope

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Als @home zecht dat je die 2 ip's door middel van een hub/switch kan delen (dit kan ik me nouwelijks echt voorstellen). kun je gewoon een goedkope 10mbit 5port hub nemen. kost bij alternate 26 euro. ik weet niet of dat je dan nog wel lokaal kan netwerken. Ik zou als ik jou was @home maar even bellen....

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 21:10 schreef duncanvdlinden het volgende:
Als @home zecht dat je die 2 ip's door middel van een hub/switch kan delen (dit kan ik me nouwelijks echt voorstellen). kun je gewoon een goedkope 10mbit 5port hub nemen. kost bij alternate 26 euro. ik weet niet of dat je dan nog wel lokaal kan netwerken. Ik zou als ik jou was @home maar even bellen....
+en toch is het zo, als @home je meerdere ips geeft vanaf hun router/dhcp server dan is dat niets anders dan dat jij dat thuis doet met een freesco router met daarschter een switch.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat is wel anders en twee 'echte' IPs is meestal makkelijker.

Verwijderd

Niet zo moeilijk doen allemaal, HUB en of SWITCH, zorg dat je er een neemt met een UPLINK. Vanuit de kabelmodem de kabel UTP in de uplink, ergens centraal neerzetten. Verder iedere computer op aansluiten, je kunt internetten, en je kunt elkaars bestanden delen, etc... As Simple As it Is....
:D

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een uplink is een downlink met 'cross-connectie', dus een downlink met cross-over kabel werkt ook.
Volgens mij heb je met sommige modems zelfs een downlink met straight kabel nodig.

• jadjong
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 22:01 schreef OlafvdSpek het volgende:
Dat is wel anders en twee 'echte' IPs is meestal makkelijker.
Het gaat erom dat elke pc een ip heeft en of jij of @home dat doet maakt niet uit.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:47

Duinkonijn

Huh?

volgens mij kan je het beste een switch kopen.
en die met een cros verbinden met je kabel modem

vervolgens moet je met je 2 pc`s een dhcp ip krijgen,

meerdere ip`s moeten over 1 lijntje kunnen
en
je switch levert het dan nog juist af

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 22:21 schreef jadjong het volgende:

[..]

Het gaat erom dat elke pc een ip heeft en of jij of @home dat doet maakt niet uit.
Jawel. Als jij het doet zijn het private IPs, als @home het doet zijn het public IPs. Met public IPs heb je geen problemen met NAT.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
koop dan metteen een switch +2 (als je die nog niet hebt) 10/100 netwerkkaarten. Dan kun je ook snel je bestanden delen. 1t0 heeft ze wel goedkoop: 42 euro 10/100 switch. Hier heb je meer aan dan een 10mbit hub van 26 euro.
Pagina: 1