Toon posts:

Temperatuur OC AMD 900 normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn AMD duron 900 OC naar 1000MHz.
Ik gebruik een standaard coolermaster cooler en ik heb een 8*8 casefan bovenaan de achterkant van mijn a-open hq48 kast naar buiten blazen. Verder zit er een koeler op mijn hd, die naar boven blaast, op zich genoeg airflow lijkt mij...
Onderaan kast gaten in zijwand, standaard van A-open kast

Temp. idle: 37 graden
Temp. stressed: 43 graden

Is dit normaal, kan ik dit nog verlagen ergens mee?
Maybe andere coolpasta? Gebruik nu de standaard die op het blokje zat van coolermaster. rozeachtig spulletje

Bedankt en greetz. Wouter

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Andere koelpasta zal hooguit een paar graadjes schelen. Verder heb je als het goed is onderin de voorkant van je kast nog een plek voor een casefan. Daar zou ik er ook 1 plaatsen.

De temperaturen zijn verder wel normaal.

Ik had pas een duron 750 te leen en die werd 42 graden stressed onder mijn waterblok. Toen draaide hij wel op 950 met 1.95 Vcore.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 05:51
Zet je voltage omlaag Dit hielp wel bij me duron 600 @ 901... nu loopt ie op 1.5 V , 30 idle, 40 stressed (DPC)

Verwijderd

Topicstarter
Ahha,

Maar dan nog een vraag. Ik wilde juist mijn Vcore iets omhoog gooien, vanwege een betere OC te halen. op 1100 liep de pc vast. zag op verschillende forums en faqs e.d. dat de vcore dan omhoog kan, op stabieler te krijgen. werkt misschien. Weet alleen niet waar ik mijn vcore omhoog/omlaag kan doen! Heb een ASUS A7V-E moederbord en een award bios.

Thanx, greetz

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 05:51
Je kunt de VCore eerst naar 1.85 V gooien en dan overclocken, en daarna langzaam de Vcore omlaag gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Uh ja, maar kwqeet niet waar ik mijn vcore kan veranderen!

das het probleem, greetz

Verwijderd

Temperatuur valt best mee, niets om je zorgen over te maken, als je het toch doet, vervang de koelprut van je coolermaster, scheelde bij mij 5 graden

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Vriendelijk verzoek aan de topicstarter niet meer z'n naam + greetz onderaan z'n posts te zetten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Hier zijn genoeg topics over en er is in de FAQ's ook zat over te vinden.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6 bijvoorbeeld
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.