Veiligheid van .NET

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik lees geregeld iets over een verbeterd veiligheidsmodel van .NET wat veel op dat van Java lijkt. Ik kan echter nergens duidelijk vinden wat dit precies inhoudt. Zoeken in /14 op .NET gaat ook niet, dus ik zou graag willen vragen of één van jullie mij duidelijk uit zou kunnen leggen wat men hiermee bedoeld, of misschien een link heeft naar een goed artikel.

Ik ben alleen goed op de hoogte over de beveiligingsmethoden van ASP.NET (windows, passport, forms), maar ik neem aan dat dit hier niet mee bedoeld wordt. Bedankt voor de moeite alvast! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57

https://fgheysels.github.io/

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Deze documentjes had ik al gezien, maar ik zocht wat objectievere documenten, en dan vooral waarin ze het met Java vergelijken, maar dat had ik niet duidelijk genoeg vermeld :) Was er hier in P&W niet een keer een discussie daarover? :?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Vergelijken met java is een beetje lastig, want Java's security zit heel anders in elkaar.

Wat de vraag ook is: Waarom wil je het weten? Om te bepalen of bv .NET veilig genoeg voor je is, zul je toch in de concepten mbt security moeten duiken en voor .NET is dat nogal wat documentatie. Qua concepten zijn er weinig flaws zo op het 1e gezicht, qua implementatie weten we pas na een tijdje :)