Toon posts:

Server commando geven met GSM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een server (Win2k) commando's op afstand te geven via een GSM? Ik ben ooit een programma tegengekomen, ik kan het echter helemaal niet meer vinden.
Iemand een idee hoe ik dit kan realiseren?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik had in smoothwall ingebouwd dat wanneer er een incoming call van mijn gsm in de logs verscheen hij ging inbellen op het internet zodat ik bij mijn thuis lan kon.

misschien kun jij ook iets doen met het om de 5 min lezen van een log ?!?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:55 schreef xychix het volgende:
ik had in smoothwall ingebouwd dat wanneer er een incoming call van mijn gsm in de logs verscheen hij ging inbellen op het internet zodat ik bij mijn thuis lan kon.

misschien kun jij ook iets doen met het om de 5 min lezen van een log ?!?
Nee, dat is juist niet mijn bedoeling.
Ik wil echt controle over een server met behulp van commando's via een mobiele telefoon (Short Messaging Service is ook goed :)).

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je zou aan je servertje een gsm kunnen hangen met een datakabel, en dan via AT commando's het ding uitlezen, zo kan je ook SMS'jes ontvangen/versturen, is alleen verschillend per GSM.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:03 schreef erkens het volgende:
je zou aan je servertje een gsm kunnen hangen met een datakabel, en dan via AT commando's het ding uitlezen, zo kan je ook SMS'jes ontvangen/versturen, is alleen verschillend per GSM.
Dat zou eventueel kunnen. Maar volgens mij heb ik in het verre verleden een softwarepakket gezien die meerdere mogelijkheden had...iemand enig idee?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

ik kan mij herinnneren dat er iemand op GOT rondzwerft waarvan IEDEREEN dmv. sms commado's zijn signature kan wijzigen !

er gaat een sms naar een gsm die aan een data kable ligt, met delphi wer de gsm uitgelezen en de signatures in een wachtrij geplaatst...
zoiets moet jij ook maar gaan bouwen !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1