Toon posts:

Smoothwall systeem eisen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al gebruikt.
Ik heb op de site van smoothwall gekeken en daar staat dat er een pentium 1 nodig is. Ik vroeg me af of er ook mogelijk heden zijn om het op een 486 liefst 386 te draaien.
Dit wil ik graag omdat ik graag de PC pasief wil coolen en geen lawaai er van wilt hebben ja de HD dan :)
Ik heb namelijk al een server draaien die altijd aan en als die andere er ook nog bij komt. lijkt het net of mijn moeder de heledag aan het stofzuiogen is 8-)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Hoe groot is die hd? Debian Linux draait wel op een 100 MB schijf en een 386 processor! Ik heb nu een uptime van: 27 dagen en een 18 uur ofzow! En dat met een 386 hij doet een msn proxy en een caching only dns!

Succes! :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

Topicstarter
IK weet net wat voor een HD ik d8 iets van 2 gig. ik moet nog kijken of ik zo'n oud bakkie gaat halen. maar smoothwall zal dus moeten draaien. ik kan ook wel een 133 Mhz nemen maar die moet je weer coolen :(

Verwijderd

Ik heb Smoothwall 0.9.9 zelf nog niet geïnstalleerd maar wel gedownload. In de FAQ staat dat het theoretische minimum een 386 met 8 MB is en dat het geteste minumum een 486DX met 8 MB is.
Een 486DX of low-end Pentium is voldoende als het om een klein netwerk gaat met niet al te veel dataverkeer.

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:53

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Op donderdag 14 maart 2002 10:42 schreef itstim het volgende:
Hallo,

k vroeg me af of er ook mogelijk heden zijn om het op een 486 liefst 386 te draaien.
Ik heb smoothwall op een 486sx-25 met 20MB geheugen en een hd van 210MB. Draait als een zonnetje. Aangezet, nooit meer naar gekeken :)