Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Devschuur herinrichten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Modjes,

Ik bezoek zo nu en dan de devschuur (Programming & Webscripting). Ik ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in een beperkte groep onderwerpen. Ik zoek me dan ook meestal een rotje om alle topics te kunnen lezen die ik wil lezen. Is het geen goed idee om een verdere specioficering van het forum te gaan doen? Bijvoorbeeld al een onderscheid tussen 'Programming' en 'Webscripting'. Misschien zelfs een verder onderscheid door Microsoft Programming en Non-Micrtosoft-Programming een apart forum te geven.

Het is maar een idee... :)

Verwijderd

Dat is al eens geprobeerd :) Het resultaat was dan dat 1 forum helemaal leeg liep en de spreiding te groot werd en de kans op antwoorden hierbij ook lager :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Ik ben ervoor om alle programmeertalen een eigen forum te geven. ga ik fijn in Python zitten ofzo ;)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 12:44

Super_ik

haklust!

Op donderdag 14 maart 2002 10:40 schreef dusty het volgende:
Ik ben ervoor om alle programmeertalen een eigen forum te geven. ga ik fijn in Python zitten ofzo ;)
daarom vinden ze t ook zo fijn als je de taal ff tussen [] zet
like [php] of [python] :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Serieus reageren mag ook wel lui. Dat hij een dergelijk aantal posts heeft wil niet zeggen dat hij op dat moment ook voor het eerst hier is geweest ;)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Op donderdag 14 maart 2002 10:30 schreef ddc het volgende:

[..]

|:(
Dat zegt niks :)

Misschien lurkt 'ie wel meer dan jij en ik bijelkaar :P

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 14 maart 2002 10:48 schreef MetHod het volgende:
[..]
Dat zegt niks :)

Misschien lurkt 'ie wel meer dan jij en ik bijelkaar :P
D2k is net een tweede helpdsk joh, alleen post ie wat minder :P

[edit: Foutje, bedankt]

Back In Black!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje jammer dat je blijkbaar geen mening kunt hebben als je een beperkt aantal posts op je username hebt staan. Ik ben absoluut geen n00b die alleen maar zinloze vragen stelt zonder eerst de handleiding te hebben gelezen. Ik bezoek fora als deze meestal alleen maar met de instelling om vragen te beantwoorden, daarnaast doe ik vaak goede ideeën op. Mijn eigen probleempjes los ik over het algemeen wel op met behulp van MSDN of Google.

Blijkbaar is er geen behoefte aan ideeën. Ik begrijp het. :'(

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op donderdag 14 maart 2002 11:03 schreef dusty het volgende:

[..]

D2k is net een tweede helpdsk joh, alleen post ie wat minder :P
En dat terwijl hij verwees naar DDC :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb de geheel nietszeggende post van ddc verwijderd, en als ik nog zoiets tegenkom van hem krijgt hij een waarschuwing erbij.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

meedenken wordt altijd gewaardeerd :)

maar we hebben het al eerder geprobeerd, en dat is helaas op niets uitgelopen (verschillende oorzaken)

We zijn nog steeds op zoek naar de ideale indeling/beschrijving etc.

Dus moch je nog meer ideeen hebben hoor ik ze graag.

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 14 maart 2002 11:22 schreef Renegade het volgende:
[..]
En dat terwijl hij verwees naar DDC :P
Ai... uhm.. Ik had toch 33% goed.. de eerste letter :+

Back In Black!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik weet nog dat W&G ooit werd opgesplitst in het standaard W&G forum en dan het Hardcore Interaction Design forum. Dat werkte twee weken en daarna hadden we wel al het serieuze gehad en toenw as er hooguit nog eens per week behoefte aan iets diepgaands ..

|{ brrr }] |

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben ook tegen een scheiding van P&W. Gewoon omdat lezen over andere talen ook interessant is en bovendien vaak tegen dezelfde problemen aanloopt.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Peertje
  • Niet online
En WOS en NOS scheiden lijkt em niet echt handig. Kan elkaar namelijk ook gewoon overlappen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 14 maart 2002 11:48 schreef Yellow het volgende:
Ik weet nog dat W&G ooit werd opgesplitst in het standaard W&G forum en dan het Hardcore Interaction Design forum. Dat werkte twee weken en daarna hadden we wel al het serieuze gehad en toenw as er hooguit nog eens per week behoefte aan iets diepgaands ..
ai, * Yellow|A erkent daar eigenlijk iets te openhartig dat W&G'ers diep in hun hart gewoon freewheelende frontpage-designers zijn :) Dat kunnen we beter 'onder ons' houden.

inderdaad heeft de DevSchuur al twee weinig succesvolle opdelingen gehad, HID <> W&G en Programeren <> Webscripting

maar verder heeft de topicstarter wel gelijk met het idee dat een groep onderwerpen gewoonweg niet interessant zijn en standaard genegeerd worden: zeker met een forum met veel verschillende onderwerpen.

wat mogelijk interessant zou zijn (voor het nieuwe forum waarschnl.) is de mogelijkheid om je Active topics persoonlijke voorkeuren mee te geven, gecombineerd met een 'vaste' optie om binnen het forum het onderwerp te definieren:
ipv de text [xml] voor de titl te zetten is dat dan een apart db-veld.

in je Avtive topics zou je dan aan kunen geven uit P&W wel de [xml] en [discussie] topics te willen volgen, maar de vloed aan [php]-topics te kunnen negeren.
zoiets zou voor mij een reden zijn vaker in P&W te kijken en er weer te gaan posten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal voor de extra uitleg. Ik wist niet dat het al eerder gebeurd was. Lijkt me een duidelijke reden om het niet nog een keer te doen. Het idee over active topics lijkt me erg interessant, daarmee zou naar mijn smaak het forum veel leesbaarder en interessanter worden. Je kunt dan in een paar minuten alle onderwerpen die interessant zijn doorlezen, daarop reageren en weer doorgaan met werken.

In ieder geval nogmaals bedankt voor de reacties! :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:58
Ik blijf bij mijn standpunt dat je dat na 1 dag niet kunt zeggen.

En als je wilt onderbouw ik het wel hoor.

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 17:43 schreef ddc het volgende:
Ik blijf bij mijn standpunt dat je dat na 1 dag niet kunt zeggen.

En als je wilt onderbouw ik het wel hoor.
Misschien loopt hij hier al een jaar rond maar heeft hij gister pas regegd, weet jij veel. Ik heb geen problemen met de huidige inrichting van de devschuur :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 14 maart 2002 13:42 schreef Peertje het volgende:
En WOS en NOS scheiden lijkt em niet echt handig. Kan elkaar namelijk ook gewoon overlappen.
Geef eens enkele voorbeelden ?
OK, er komen af en toe topics voor in NOS die over 'Windows verbinden met Linux' gaan o.i.d., maar dan ligt het probleem meestal aan een van de besturingssystemen, en als het een probleem van Windows is, is er altijd wel een modje zo vriendelijk om hem over te zetten.

Verder zou ik eigenlijk geen voorbeeld kunnen verzinnen :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op donderdag 14 maart 2002 10:28 schreef JeroenDega het volgende:
Hallo Modjes,
hoi
Ik bezoek zo nu en dan de devschuur (Programming & Webscripting). Ik ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in een beperkte groep onderwerpen. Ik zoek me dan ook meestal een rotje om alle topics te kunnen lezen die ik wil lezen. Is het geen goed idee om een verdere specioficering van het forum te gaan doen? Bijvoorbeeld al een onderscheid tussen 'Programming' en 'Webscripting'. Misschien zelfs een verder onderscheid door Microsoft Programming en Non-Micrtosoft-Programming een apart forum te geven.
ik zou meer zien in een id wat Alarmnummer gelanceerd heeft tegen mij op irc:
een mogelijkheid tot een andere weergave
dus /14/java en /14/php met dan alleen de topics over die taal en in /14 gewoon alles
maar dat is denk ik niet realiseerbaar
Het is maar een idee... :)
op zich geen slecht id maar het is helaas gebleken dat het niet werkt

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

W&G is nog wel zo overzichtig dat een afsplitsing geen enkele toegevoegde waarde zal hebben. Als je javascript wegneemt uit W&G hou je helemaal niets meer over. Ik vind dat je alle serverside taal (ASP, PHP, CFM, JSP) in P&W moet houden en alle clientside (javascript en dhtml) in W&G moet laten.

Misschien iets harder gaan modden in het goed naamgeven van topics, zodat usertjes meteen zien wat interessant voor ze kan zijn.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op donderdag 14 maart 2002 19:06 schreef cutter het volgende:
W&G is nog wel zo overzichtig dat een afsplitsing geen enkele toegevoegde waarde zal hebben. Als je javascript wegneemt uit W&G hou je helemaal niets meer over. Ik vind dat je alle serverside taal (ASP, PHP, CFM, JSP) in P&W moet houden en alle clientside (javascript en dhtml) in W&G moet laten.

Misschien iets harder gaan modden in het goed naamgeven van topics, zodat usertjes meteen zien wat interessant voor ze kan zijn.
En daar ben ik het wel mee eens, helemaal omdat de vorige splitsingen weinig succesvol waren... gewoon bij elkaar werkt denk ik toch het beste :)
Pagina: 1