Toon posts:

Gigabit Ethernet |:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, jongens hier nogmaals de vraag.

Ik loopstage bij een bedrijf in Frankrijk en dat bedrijf wil de mogelijkheden van Giga Ethernet weten. Ik heb al een project gedaan met Fast Ethernet, maar ik heb ze gewezen op Giga Ethernet (IEEE 802.3ae). Ik zou graag willen weten hoe en of ik de kernel (2.4.2) moet aanpassen, hij is dus al geschikt voor Channel Bonding en welke NIC's ik hiervoor moet gebruiken (nu gebruik ik 2·3Com 3c905-TX kaarten 10/100). Ik neem aan dat deze een fiberoptic moet zijn

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als het goed is hoef je niks te configgen enkel de goede module voor je nic draaien. Check de ethernet howto eens op www.linuxdoc.org

edit.

ik zie dat het je eerste post is daaraom ff dit.
Lees de faq greetings onder post mogen niet
je post in het verkeerde forum je moet namelijk in NOS (non Windows Operating systems) als je een goede indruk wil maken post je het zelf in SU (Stoute Usertjes)dat je een foutje hebt gemaakt. Dit is verder niks ernstigs. Anders doe ik het straks zelf wel.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Een Giga bit netwerkkaart misschien :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op donderdag 14 maart 2002 10:21 schreef FastBunny het volgende:
Een Giga bit netwerkkaart misschien :?
Lijkt me logisch hè :P
Zoek eens op www.3com.com :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 14 maart 2002 10:22 schreef ddc het volgende:

[..]

Lijkt me logisch hè :P
Zoek eens op www.3com.com :)
Ja hij vraagt welke nic's ie er voor nodig heeft ;) Ik geef een een hint :D

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Jups, gewoon een volledig willekeurige 1 Gbit NIC met bijpassende kernel module

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 14 maart 2002 10:23 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Ja hij vraagt welke nic's ie er voor nodig heeft ;) Ik geef een een hint :D
Mischien is het handiger om te kijken welke gigabit kaarten reeds door linux worden onderstuend.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 14 maart 2002 10:26 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Mischien is het handiger om te kijken welke gigabit kaarten reeds door linux worden onderstuend.
Okay een nuttige reply dan :7

3COM gigabit server nic 3C996B-T Zijn linux drivers voor is hier te zien

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat ik hier voor het eerst ben, maar volgens mij zit ik in NOS.

Toch bedankt voor de informatie

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 14 maart 2002 10:17 schreef nakkooblanco het volgende:
Thanks *D
Dit is ook niet de meest handige manier om alles te wissen. Nu weet niemand de originele vraag meer. Maar je bent in ieder geval wel goed bezig. Ik zie ene gezonde toekomst voor jou op tweakers :)
Op donderdag 14 maart 2002 10:41 schreef nakkooblanco het volgende:
Het klopt dat ik hier voor het eerst ben, maar volgens mij zit ik in NOS.

Toch bedankt voor de informatie
Ik dacht dat je eerst in NT zat mischien heeft een modje hem al gemoved maar normaal melden ze dat ff.
Ik wist al dat je hier voor het eerst was kan ik zien in je profile vandaag geregged en maar een post :7

Verwijderd

Topicstarter
Hé nog eventjes een laatste vraagje, wordt dit bericht automatisch afgesloten? :?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 17:34

cue

|:( Beetje jammer dat je je vraag niet hebt laten staan :(:(

zo zou je misschien meer meer mensen met hezelfde probleem kunnen helpen.

ZUCHT.....

En Topics worden (op slotjes na) nooit afgesloten, er kan altijd nog op gereageerd worden, maar wat maakt het je nou uit?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, jongens hier nogmaals de vraag.

Ik loopstage bij een bedrijf in Frankrijk en dat bedrijf wil de mogelijkheden van Giga Ethernet weten. Ik heb al een project gedaan met Fast Ethernet, maar ik heb ze gewezen op Giga Ethernet (IEEE 802.3ae). Ik zou graag willen weten hoe en of ik de kernel (2.4.2) moet aanpassen, hij is dus al geschikt voor Channel Bonding en welke NIC's ik hiervoor moet gebruiken (nu gebruik ik 2·3Com 3c905-TX kaarten 10/100)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 14 maart 2002 10:49 schreef Cue het volgende:
|:( Beetje jammer dat je je vraag niet hebt laten staan :(:(

zo zou je misschien meer meer mensen met hezelfde probleem kunnen helpen.

ZUCHT.....
Hee dit is zijn eerste post. En ik heb hem er ook al op gewezenen dat dit niet oz handig is.
Op donderdag 14 maart 2002 10:46 schreef nakkooblanco het volgende:
Hé nog eventjes een laatste vraagje, wordt dit bericht automatisch afgesloten? :?
Met bericht bedoel je het topic neem ik aan. Nee het topic wordt in principe niet afgesloten. Een topic wordt afgesloten (lees krijgt een slotje)
indien het topic te groot wordt +1000 replies dan wordt er vaan een nieuwe geopend met de naam topic deel2
er reeds een vergelijk baar probleem al 1000 keer langs is geweest.
Het gewoon troep is (vaak inde huiskamer) maar daar mag je nog niet in)
en nog tig andere redenen lees de faq voor meer info

Verwijderd

Dan heb ik nog een vraagje aan de topicstarter. Je bent er al op gewezen, maar kun je de oorspronkelijke vraag gewoon even weer in de eerste post zetten ? Voor de mensen die dit pas na 10:35 lezen is dit zo een totaal vaag topic. Bovendien roepen wij regelmatig dat men de search moet gebruiken maar dat heeft geen zin als de post het probleem niet meer bevat .

Dank u :)

Verwijderd

Dit is een capture van de drivers die standaard in de 2.4.18-ac2 kernel zitten.
code:
1
2
3
4
5
 < > Alteon AceNIC/3Com 3C985/NetGear GA620 Gigabit support
 < > D-Link DL2000-based Gigabit Ethernet support
 < > National Semiconduct DP83820 support
 < > Packet Engines Hamachi GNIC-II support
 < > Packet Engines Yellowfin Gigabit-NIC support (EXPERIMENTAL)

Je kunt voor kernel 2.4.2 vanuit de kernel source een make menuconfig geven. Daar staat dan onder het kopje Network device support -> Ethernet 1000 Mbit de drivers die al standaard bij je kernel zitten. Om dit menu te zien dien je in
Code maturity level options de optie Prompt for development and/or incomplete code/drivers aan te zetten. Wellicht is het ook handig om dan gelijk naar een nieuwere kernel te gaan (2.4.18 is de current stable).
Verder zijn er van fabrikanten ook drivers verkrijgbaar. Maar ik zou gaan voor de in de kernel ondersteunde kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Thank you very much, ik zal direct kijken of het werkt
Pagina: 1