Is het mogelijk, en zo ja, hoe, dat ik in mijn HTML pagina de tekst 90 graden kan laten draaien. Ik wil namelijk als mensen raporten uit gaan draaien dat hij als landscape eruit komt. Het gaat hier over dynamische pagina's die via een database worden ontwikkeld, dus kom a.u.b. niet met de opmerking: "Maak een printscreen en zet deze in een hidden frame!"
Dit is helaas niet mogelijk in HTML.
Ik heb het vage vermoeden dat je hieraan niets kunt doen, aangezien het over de intstellingen van de printer van de gebruiker gaat. Wat ik zou doen is de gebruiker -d.m.v. een JS alert- vertellen dat hij bij de instellingen van de printer 'Landscape' moet instellen, bij het afdrukken van het document.
Hier was 1,5 week geleden nog een topic over (MET OPLOSSING!!)
Nee joh, dat was puur tekstmatig HTML 90 graden draaien. Dit gaat er toch om, om het document Landscape uit te printen i.p.v. de default Portret instelling. Snap je?ddc:
Hier was 1,5 week geleden nog een topic over (MET OPLOSSING!!)
Ik geloof dat dat al wel lukt.Op donderdag 14 maart 2002 10:15 schreef willem169 het volgende:
Dit gaat er toch om, om het document Landscape uit te printen i.p.v. de default Portret instelling. Snap je?
Verwijderd
Ja, en dat kan met ScriptX: www.scriptx.com, je kunt zelfs de print-dialog achterwege laten enzo.
Ik wou het eigenlijk gewoon 90 graden draaien, dus betekend het als je afdrukt dat je landscape gaat afdrukken. Ik ga nog ff op de site kijken die daxx909Op donderdag 14 maart 2002 10:15 schreef willem169 het volgende:
[..]
Nee joh, dat was puur tekstmatig HTML 90 graden draaien. Dit gaat er toch om, om het document Landscape uit te printen i.p.v. de default Portret instelling. Snap je?
edit:
zei
! Maar misschien ga ik het op een andere manier doen, misschien laat ik een asp document een word/excel document genereren, en deze dan in een hidden frame laden en uitprinten!
zei
Verwijderd
Je kunt onder MSIE5.* en hoger met MSIE only properties een filter toewijzen waardoor je Objects kunt roteren 
Eventjes zoeken op msdn.microsoft.com en je hebt hem
Eventjes zoeken op msdn.microsoft.com en je hebt hem
zeijouwmobiel:
Ik wou het eigenlijk gewoon 90 graden draaien, dus betekend het als je afdrukt dat je landscape gaat afdrukken. Ik ga nog ff op de site kijken die daxx909 zij!
Prima, maar ik vrees dat je daar niets mee oplost. Als de oplossing van daxx909 werkt, lijkt me dat de beste, want een andere is er niet IMHO.jouwmobiel:
Maar misschien ga ik het op een andere manier doen, misschien laat ik een asp document een word/excel document genereren, en deze dan in een hidden frame laden en uitprinten!
Het voordeel als ik een Word/Excel laat genereren is dat ze alle (financiale)raporten ook op hun computer kunnen opslaan! Maar dan is de vraag, als ze een overzicht van een ordernummer uitprinten die enkele 100-en subnummers bevat, dan zal de laattijd enorm zijn. En zeker als ze op lokatie zitten (WAN-lijntje)Op donderdag 14 maart 2002 10:32 schreef willem169 het volgende:
Prima, maar ik vrees dat je daar niets mee oplost. Als de oplossing van daxx909 werkt, lijkt me dat de beste, want een andere is er niet IMHO.
Heeft hier iemand ervaring qua snelheden met Wordt/Excel documenten over WAN?
Waarom kan ik het niets vinden op die siteOp donderdag 14 maart 2002 10:17 schreef daxx909 het volgende:
Ja, en dat kan met ScriptX: www.scriptx.com, je kunt zelfs de print-dialog achterwege laten enzo.
jouwmobiel: Dit heeft geen enkele betrekking meer op het onderwerp waar je over begon. Als je wilt weten wat de ervaringen zijn qua snelheden van bestandsuitwisseling op een WAN zou ik een nieuw topic openen, en in ieder geval niet hier.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()