Toon posts:

[PHP]Image Refresh?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
<? header ("Content-type: image/png");$vast = "1";$r = "1";while ($vast != "255"){$im = @ImageCreate (500, 500);$background_color = ImageColorAllocate ($im, $r, 234, 234);ImagePng ($im);$vast++;$r++;}?>

Ik wil in dit script graag het plaatje laten refreshen, zodat je een soort kleurverloop krijgt.
Het eerste plaatje krijg je wel te zien, maar daarna schrijft hij ze niet opnieuw.
Ik heb ook geprobeert om de png naar een file weg te schrijven om die dan weer te laten zien, dit werkte ook niet :( . Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:33

Super_ik

haklust!

je zult voor elk plaatje t script apart moeten laten lopen en dit met een ander programma aan elkaar moeten plakken zodat het een animated gif wordt

zoals je t nu doed kan t simplelweg niet :)

[edit]
is t niet image/x-png ipv image/png :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:33

Super_ik

haklust!

zoek eens in de search op
animated gif php
wedde dat er iets tussen staat dat je kunt gebruiken ;)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:37 schreef Super_ik het volgende:
je zult voor elk plaatje t script apart moeten laten lopen en dit met een ander programma aan elkaar moeten plakken zodat het een animated gif wordt

zoals je t nu doed kan t simplelweg niet :)

[edit]
is t niet image/x-png ipv image/png :?
het script blijft wel lopen nadat het eerste plaatje is gemaakt, hij refreshed de output alleen niet. met ander progje achter elkaar plakken zou kunnen, maar nu kan je een heel mooi kleurverloop krijgen terwijl die toch redelijk klein blijft. (denk aan de mogelijkheden voor webicon >:) )

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 14 maart 2002 10:43 schreef pr0f het volgende:
[..]
het script blijft wel lopen nadat het eerste plaatje is gemaakt, hij refreshed de output alleen niet.
Omdat het geen animated plaatje is. Dus moet je er eerst een animated plaatje van maken.
met ander progje achter elkaar plakken zou kunnen, maar nu kan je een heel mooi kleurverloop krijgen terwijl die toch redelijk klein blijft.
Nee, nu krijg je alleen het eerste plaatje, en de rest wordt als onzinnig en overbodig overgegooid naar de user.
(denk aan de mogelijkheden voor webicon >:) )
Mogelijkheden blijven precies hetzelfde, jij genereert een nieuwe "plaatje" en die gooi je over naar de gebruiker. Verbruikt nog steeds evenveel bandbreedte als dat je meteen een animated plaatje maakt en dat overgooit. Je bespaart NIETS.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:53 schreef dusty het volgende:

[..]

Omdat het geen animated plaatje is. Dus moet je er eerst een animated plaatje van maken.
[..]

Nee, nu krijg je alleen het eerste plaatje, en de rest wordt als onzinnig en overbodig overgegooid naar de user.
[..]

Mogelijkheden blijven precies hetzelfde, jij genereert een nieuwe "plaatje" en die gooi je over naar de gebruiker. Verbruikt nog steeds evenveel bandbreedte als dat je meteen een animated plaatje maakt en dat overgooit. Je bespaart NIETS.
ok, ik dacht omdat een echo in een while loopje ook elke keer opnieuw wordt weergegeven dat dit ook misschien wel zou werken.
Stel, ik gebruik een overgang van 200 kleuren, in een gifje zou je 200 frames nodig hebben en afaik is de compressie van gif niet zo super. Maak je voor elke kleur een nieuw pngtje dan ben je +- 100 bytes per plaatje kwijt. ff snel rekensommetje 200 frames*100 bytes=20000 bytes= 19 Kb. Als de refresh snelheid +- 10 fps is heb je dus een overgang van 20 ! :9~ seconden.
Pagina: 1