Toon posts:

perl 5.6.1 en use diagnostics

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Heb een vraag over perl, toen ik het programma Bugzilla (van de Mozilla groep) wilde installeren gaf hij errors bij de volgende regel:

use diagnostics;

Nou heb ik van al deze regels commentaar gemaakt (# ervoor), maar dit kan nooit de bedoeling zijn. De eerste regel (waar de verwijzing naar Perl.exe staat) eindig ik wel met "-w".
Kan iemand me vertellen of bovenstaande regel echt nodig is (aangezien het programma nu wel draait), of dat het programma nu elk moment kan crashen?

Verwijderd

Ik zou zeggen, als het perl script bedoeld was om bugzilla te installeren en verder is er niks fout gegaan, dan zit dat allemaal wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Nou niet alleen het installatie-bestand gebruikte deze regel, de bestanden van Bugzilla gebruiken bijna allemaal deze regel ook. Ik wil weten waar die regel voor dient en of hij dus wel of niet weggelaten kan worden....

Verwijderd

Topicstarter
Heel tof dat de regel "use diagnostics;" niet nodig is, maar ik het kan toch niet zo zijn dat een goed stuk code een error geeft.
Tenminste, Perl5.6.1 accepteert "use diagnostics" niet.
En nog zoiets raars, op mijn ene comp. draait hij vlekkeloos, terwijl hij op een andere comp. een 500 internal server error geeft. Terwijl op beide comps. precies dezelfde versie van Perl staat.

Heeft iemand dit ooit eerder gehad???