Toon posts:

router gebruiken om netwerkje te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs een router gekocht en deel er tot mijn grote tevredenheid mijn internet-aansluiting mee over mijn 3 pc's. Ik vraag me nu af of ik met deze router ook een gewoon netwerkje kan opstarten, om harde schijven van de 3 pc's te kunnen delen en op die manier gemakkelijk data versturen van de ene pc naar de andere.

Ik heb een telenet-breedband kabelaansluiting. De router (SMC barricade 7004br) zit na de breedbandmodem. Vanuit de router vertrekken 3 UTP-kabels naar de 3 verschillende pc'c. Kan ik een netwerk maken met deze configuratie of moet ik nog andere kabels trekken ?

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
In principe heb je daarmee genoeg. Ik neem tenminste aan dat de router aan de kant van je pc's ook als switch/hub werkt. (Vrijwel allemaal)

Dan moet je alleen nog bestands en printerdeling installeren op de werkstations en zorgen dat ze dezelfde 'werkgroep' naam hebben. Dan ben je klaar.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, de router heeft een ingebouwde switch en hub voor 4 pc's. maar hoe doe ik dat precies, die instellingen en die werkgroepen? op 2 pc's heb ik windows me en op de andere windows 98SE: is dat een probleem?

Verwijderd

Nee verschillende os is geen probleem, je moet gewoon ff de bestands en printerdeling aanzetten en daarna je hd sharen.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dat precies, die bestandssharing aanzetten ? (printer is niet nodig)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53

Super_ik

haklust!

rechts klikken op netwerkomgeving. eigenschappen
toevoegen en dan client voor microsoft bestands deling en ook server voor microsoft bestands deling. van beide ff de eigenschappen goed zetten en t zou moeten werken

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Ik denk dat je even in de FAQ moet kijken, en in Windows zelf staat het ook heel uitgebreid! Zoek in Windows Help even onder bestanden delen :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ff een kick.
Ik heb dezelfde router en k krijg het echt niet voor mekaar om die bestandsdeling goed te maken. Is het al gelukt, topicstarter ? (kan helaas niet contact met je opnemen, je mail staat niet in je profile) Of weet iemand anders hoe het moet ?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
eMAeRCe schreef op 12 oktober 2002 @ 23:36:
Ff een kick.
Ik heb dezelfde router en k krijg het echt niet voor mekaar om die bestandsdeling goed te maken. Is het al gelukt, topicstarter ? (kan helaas niet contact met je opnemen, je mail staat niet in je profile) Of weet iemand anders hoe het moet ?
Stel dat je een aparte switch/hub gebruikt, lukt het je dan wel? Zo nee, dan is het een fout van jouw kant, zo ja, dan lijkt het dat je de router moet flashen...

|>

Pagina: 1