[access] geen toegang, toch openen?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
Voor mijn stage moet ik een Access database inzien die al een tijdje geleden gemaakt is...

Het probleem is dat ik m niet kan openen,
want, zo schijnt, ik heb geen permission als user zijnde erin te komen

ik krijg de volgende melding:
The current user account doesn't have permission to convert or enable this database

To convert or enable a database, ensure the following:
• You must join the workgroup that defines the user accounts used to access the database
• Your user account must have Open/Run and Open Exclusive permissions for the database object
• Your user account must have Modify Design or Administer permissions for all tables in the database, or it must be the owner of all tables in the database
• Your user account must have Read Design permission for all objects in the database<li>Request that other users close the database
</li>

Hieruit maak ik op dat de database eerst geopend moet worden door iemand met toegang, om mij vervolgens daarbinnen toegang te geven
Probleem is alleen dat de laatste persoon die hiermee wist te werken ook een stagiair was die inmiddels al een jaar weg is hier

Weet er iemand een manier om er toch in te komen?

Leeg - Sinds 20180907

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ga naar de office directory, en klik op werkgroepbeheer.

Of hetzelfde maar dan in het engels.

• Chillz
Op donderdag 14 maart 2002 09:46 schreef wielhelm het volgende:
ga naar de office directory, en klik op werkgroepbeheer.
In de Microsoft Office97 folder staat het bestand:
MS Access Workgroup Administrator

Dubbelklikken daarop liet mij of een nieuwe werkgroep aan maken, of de (op de pc aanwezige) werkgroep joinen

Join heb ik dus gedaan, maar daarna nog steeds geen toegang tot de database

Leeg - Sinds 20180907

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

geeft ie nog steeds dezelfde foutmelding?

En met welke access versie is de database gemaakt, en met welke versie probeer je hem te benaderen?

• Chillz
Op donderdag 14 maart 2002 10:11 schreef wielhelm het volgende:
geeft ie nog steeds dezelfde foutmelding?

En met welke access versie is de database gemaakt, en met welke versie probeer je hem te benaderen?
Dezelfde foutmelding ja

met welke versie dat de database gemaakt is weet ik niet precies zeker... ik neem aan dat het in office 97 is geweest

ikzelf probeer te openen met acc2000 en acc97

met betrekking tot de backwardscompatibiliteit (scrabblewoord :) ) heb ik geprobeerd om de database te converteren (Convert database to current access database version)... lukt niet:
You do not have the necessary permissions to use the 'C:\........mdb' object. Have your system administrator or the person who created this object establish the appropriate permissions for you.

Leeg - Sinds 20180907

• SjosPin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:19

SjosPin

Zomergast

Dit heeft denk ik te maken met het system.mdw bestand (werkgroepbeheer van Office). Probeer anders dit bestand te overschrijven met een bestand van een andere pc waar geen gebruikers en gebruikersgroepen zijn aangemaakt. Los dit het probleem niet op, dan is de DB beveiligd door de maker zelf.

Ik verveel me nooit!!

• Chillz
Op donderdag 14 maart 2002 10:34 schreef SjosPin het volgende:
Dit heeft denk ik te maken met het system.mdw bestand (werkgroepbeheer van Office). Probeer anders dit bestand te overschrijven met een bestand van een andere pc waar geen gebruikers en gebruikersgroepen zijn aangemaakt. Los dit het probleem niet op, dan is de DB beveiligd door de maker zelf.
Er zijn geen pc's aanwezig hier zonder gebruikers en -groepen.

Ik ben ook bang dat het bestand beveiligd is door de maker...
Is er desondanks toch geen manier om dit te omzeilen?

Leeg - Sinds 20180907

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

probeer in contact te komen met die stagair! er moet vast wel bekend zijn wie dat geweest is!

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 15:28
Kan je niet met een blanco database een koppeling maken met die beveiligde database? (via 'File-Get external data - Import) Men wil nog wel eens vergeten die optie dicht te timmeren. Als dat lukt heb je in ieder geval de data te pakken....

• Chillz
Nope, dat wil niet
dat zit dus dicht...

Leeg - Sinds 20180907

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Op donderdag 14 maart 2002 10:40 schreef Chillz het volgende:
Is er desondanks toch geen manier om dit te omzeilen?
Ja, wachtwoorden kraken. Ik heb een proggie, dat zonder problemen dit soort problemen kan oplossen.
Maar ik denk niet, dat dit mag in dit topic...

• Chillz
Op donderdag 14 maart 2002 12:58 schreef Vavoom het volgende:
Ja, wachtwoorden kraken. Ik heb een proggie, dat zonder problemen dit soort problemen kan oplossen.
Maar ik denk niet, dat dit mag in dit topic...
Denk ook niet dat dat mag, nee

maar denk ook niet dat ik er veel aan heb,
want ik moet helemaal geen wachtwoord kraken. Ik kom nergens geen wachtwoord tegen en ik hoef nergens niks in te vullen... ik kom er gewoon niet in

Leeg - Sinds 20180907

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Nee, je komt er niet in, omdat er een bestand op je harde schijf staat genaamd: "system.mdw" Dit bestand wordt automatisch gekopieerd naar de c:\"systemroot"\system32 directory tijdens het installeren van Access. Als je dan een access-database gaat beveiligen, komen daar de wachtwoorden in te staan.

Dus als je dan de database probeert te openen, komtie met die foutmelding, zoals je eerder had genoemd.

Wat je dus moet hebben is de juiste system.mdw, en kopieer die naar de directory die ik al eerder heb genoemd.

Maar ik heb al gelezen dat het lastig gaat worden om de juiste system.mdw te pakken te krijgen.
Pagina: 1