5.1 speakers voor plm. ¤200,-

Pagina: 1
Acties:

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een speakerset te kopen voor bij mijn computer.
Op de computer (zie sig.) speel ik vrij veel games en doe ik wat met MIDI en geluidsbewerking. Daarnaast kijk ik ook veel DVDs.

Ik wil ongeveer 200 tot max. 250 euro eraan besteden.

Ik zat te denken aan een setje van creative oid. maar als jullie me kunnen helpen op andere gedachten te brengen, met een goede onderbouwing, graag!

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11
Kijk hier eens naar:
http://www.tweakers.net/pricewatch/25236
Digitaal 5.1 voor 228 euro + verzend kosten

Heb deze set zelf ook thuis en ben er zeer tevreden over.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op donderdag 14 maart 2002 09:53 schreef TeTsUo2000 het volgende:
Kijk hier eens naar:
http://www.tweakers.net/pricewatch/25236
Digitaal 5.1 voor 228 euro + verzend kosten

Heb deze set zelf ook thuis en ben er zeer tevreden over.
Die zou ik dus zeker niet doen. Een combinatie van slechte ondiepe bas met een gebrek aan midden maakt dit setje tot een niet al te best setje.

Als het goed is kan jouw Audigy een Dolby Digital signaal decoderen. De decoder zit dus als het goed is al op de kaart. Dan kan je mij inziens beter gaan voor de Logitech Z560. Ok, je mist een center, maar omdat de front speakers bij een pc dicht op elkaar staan is die makkelijk te simuleren.

Al zou dat niet zijn, er is gewoon echt geen beter setje voor het geld denk ik, en al helemaal niet van Creative.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Zelf heb ik de Midiland S4 7100. Dies nou nog maar 175,- + 5,- rembours. Ik ben er uiterst tevreden over. Ze blazen behoorlijk namelijk :D http://www.tweakers.net/pricewatch/12188

Verwijderd

Misschien de PHILIPS A3.600 :9~ ?? Deze wil ik hebbe...
Ga dit weekend naar de Cebit hoop hem daar te zien en horen..

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik weet er verder weinig van, maar ik heb een paar reviews gelezen en daar kwam uit dat de Terratec iig een betere prijs/kwaliteit had.

Specs

Verwijderd

Kijk eens naar de J&S 5000 Watt speakerset op www.acbb.nl
Ik heb deze wel eens geinstalleerd bij een maat van me en het geluid dat daar uit komt is heel goed en het kost niet veel.

Verwijderd

Ik ben geen kenner zeg ik alvast :D Maar ik heb wel in een review van de set van Creative gelezen dat er betere keuze zijn voor hetzelfde geld.

De motivatie was namelijk dat de Creative boxen 1 speaker gebruiken voor de midden en hoge tonen, waardoor de kwaliteit niet optimaal was. Vergelijkbare sets met eenzelfde soort prijskaartje hadden wel een aparte speaker voor de middentonen en een tweeter voor de hoge tenen in het boxje geintegreerd.

Pin me er dus niet op vast, maar ik kon me zoiets herinneren. :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:17
Op donderdag 14 maart 2002 11:50 schreef mhijma het volgende:
Kijk eens naar de J&S 5000 Watt speakerset op www.acbb.nl
Ik heb deze wel eens geinstalleerd bij een maat van me en het geluid dat daar uit komt is heel goed en het kost niet veel.
Zier er op het eerste gezicht wel leuk uit, maar hoe komen ze in godsnaam aan die 5000 watt :?
Die dingetjes hebben maar 110 Watt RMS totaal :+

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik vind die Creative Inspire 5300 wel een goed setje. Volgens allerlei reviews is het een van de beste 5.1 speakerset (prijs/kwaliteit verhouding).

In de pricewatch staat ie voor € 112,- wat natuurlijk niet veel geld is.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:46 schreef JT het volgende:

[..]

Als het goed is kan jouw Audigy een Dolby Digital signaal decoderen. De decoder zit dus als het goed is al op de kaart. Dan kan je mij inziens beter gaan voor de Logitech Z560. Ok, je mist een center, maar omdat de front speakers bij een pc dicht op elkaar staan is die makkelijk te simuleren.
Ik heb ff bij logitech gekeken, en dit setje ziet er goed uit, en THX gecertificeerd :9~ .
Maar hij is niet digitaal, dan gaan er 3 kabeltjes van mijn geluidkaart naar de verschillende speakers, of gaat er 1 kabel naar de subwoofer en dan van daaruit naa de sattelieten?

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 14 maart 2002 12:30 schreef DPC-Postman het volgende:

[..]

Ik heb ff bij logitech gekeken, en dit setje ziet er goed uit, en THX gecertificeerd :9~ .
Maar hij is niet digitaal, dan gaan er 3 kabeltjes van mijn geluidkaart naar de verschillende speakers, of gaat er 1 kabel naar de subwoofer en dan van daaruit naa de sattelieten?
THX... :Z Dat zijn THX multimedia specs. Wat neit wegneemt dat dit setje heel goed kan klinken :) Er gaan dan 3 kabeltjes naar je sub of naar dat control center ding (mooi dingetje trouwens :) ) maar dat maakt niks uit voor de kwaliteit.

Je kan er zelfs je eigen speakerkabel tussen gooien en er zitten standaard muurbeugels bij :7

Ik ga ze waarschijnlijk ook halen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Topicstarter
Ja ik weet dat het MM THX is, maar dat neemt niet weg dat George Lucas himself ernaar geluisterd heeft. :P

Maar waar is het setje te koop? Want op de pricewatch zie ik maar 1 winkel? Of zit hij in het standaard assortiment van een normale computer/audio winkel?

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 15 maart 2002 09:16 schreef DPC-Postman het volgende:
Ja ik weet dat het MM THX is, maar dat neemt niet weg dat George Lucas himself ernaar geluisterd heeft. :P
Nee hoor, hij doet slechts aan bepaalde specs :)
Maar waar is het setje te koop? Want op de pricewatch zie ik maar 1 winkel? Of zit hij in het standaard assortiment van een normale computer/audio winkel?
Geen idee, zou je ff in de stad moeten kijken.

Ecodan warmtepomp

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 09:56 schreef JT het volgende:

[..]

Nee hoor, hij doet slechts aan bepaalde specs :)
[..]
*D
Geen idee, zou je ff in de stad moeten kijken.
ok

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 15 maart 2002 10:11 schreef DPC-Postman het volgende:

[..]

*D
Mwoah...hecht er maar niet al teveel waarden aan...tis toevallig dat goede setjes die THX MM specs hebben, maar dat een set speakers dat heeft wil niet zeggen dat het goed is.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1