Toon posts:

Registry Terminal Server Windows2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een vraagje omtrent een pad verwijzing:

Gebruikers in ons netwerk maken een verbinding via een Terminal Server en krijgen zo de applicaties aangeboden, zo ook Internet Explorer 5.5 SP2.
Wij willen graag als standaard download directory dat dit hun home drive h:\ is.

Nu heb ik uitgevonden wanneer je onder deze key een string value toevoegd met Download Directory =h:\ dan werkt het.
Echter is dat slechts voor de huidige gebruiker.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer]

"Download Directory"="h:\\"

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Want elke keer als een andere user inlogt op de terminal server krijgt hij een nieuwe current user. Waarschijnlijk is dit een kopie ergens van. Maar ja, waarvan ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

CJ

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wordt er een script gedraaid bij het inloggen van de gebruikers? Zo ja, zou je het daarin kunnen zetten.

Misschien deze key toevoegen aan de "HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer" Geldt dan alleen voor gebruikers welke nog gee (roaming) profile hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit geprobeerd, echter werkt dit ook niet. (de gebruiker waarmee ik inlogde had nog geen profiel)

Wanneer ik het op de terminal server aanpas dan dan blijft deze in de HKEY_USER staan.

De Current_User is toch een kopie ergens van ?
Dan zou je zeggen wanneer ik het in het origineel aanpas dan moet elke gebruiker dit krijgen ?
Mits ze natuurlijk nog geen profiel op de server hebben staan ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter dat er op een terminal server ook nog een shadowkey bestaat hetgeen een kopie (dacht ik) is naar de current user, echter werkt ook dit niet.

Dit is de shadowkey :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Install\Software\MICROSOFT\Internet Explorer]

Er moet toch wel een oplossing te vinden zijn voor dit varkentje ?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Gebruik je kix ?

Dan zou de syntax in het script er zo ongeveer uit moeten zien:

IF INGROUP ("Domain Users")
WRITEVALUE
("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer","Download Directory",H:\,REG_SZ)
ENDIF

Maar wacht even, is het niet zo dat wanneer een gebruiker iets download in IE, en een ander pad kiest, dat dit laatste pad dan onthouden wordt ? Bij de volgende keer inloggen staat het dan weer goed maar niet zolang de gebruiker nog in die sessie zit.

Naja, kijk maar of je er iets mee kunt.
Moet je wel kix gebruiken maar das zowiezo erg makkelijk. :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:24 schreef seq_uence het volgende:
Gebruik je kix ?

Dan zou de syntax in het script er zo ongeveer uit moeten zien:

IF INGROUP ("Domain Users")
WRITEVALUE
("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer","Download Directory",H:\,REG_SZ)
ENDIF

Maar wacht even, is het niet zo dat wanneer een gebruiker iets download in IE, en een ander pad kiest, dat dit laatste pad dan onthouden wordt ?
Thanx, maar we gebruiken hier geen kix, we gebruiken de active dir. van Win2k.

Het klopt inderdaad dat het pad onthouden wordt wanneer hij kiest voor een andere locatie. Maar omdat het om een terminal server gaat willen we niet dat hij op c:\xxxxx uit komt.

• seq_uence
Op donderdag 14 maart 2002 10:26 schreef SiDje het volgende:

[..]

Thanx, maar we gebruiken hier geen kix, we gebruiken de active dir. van Win2k.

Het klopt inderdaad dat het pad onthouden wordt wanneer hij kiest voor een andere locatie. Maar omdat het om een terminal server gaat willen we niet dat hij op c:\xxxxx uit komt.
Als het goed is is de C:\ schijf de gemapte schijf van de client, dan zet je deze mapping toch uit ?

Als de C:\ schijf je server systemschijf is dan heb je deze hidden gezet voor gebruikers toch ?
En op de wtsrv (of winnt) directory alleen read rechten voor alle users.

Zo te lezen heb je trouwens ook IE gewoon in Program Files op de systemschijf geinstalleerd ? Het advies is om alle applicaties op een aparte schijf te installeren, en IE installeer je nooit tijdens het installeren van de server maar pas later. (maar dat wist je vast al ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 10:33 schreef seq_uence het volgende:

[..]

Als het goed is is de C:\ schijf de gemapte schijf van de client, dan zet je deze mapping toch uit ?

Als de C:\ schijf je server systemschijf is dan heb je deze hidden gezet voor gebruikers toch ?
En op de wtsrv (of winnt) directory alleen read rechten voor alle users.
De C:\ schijf is inderdaad hidden gemaakt, en ja IE wordt pas geinstalleerd na de installatie van de server. :)

De gebruikers hebben geen mapping maar wanneer ze iets willen downloaden komen ze uit in c:\documents and settings\user\desktop

Nu hebben wij deze in de policies doorverwezen naar h:\ echter wil onze projectleider NIET dat er iets op c:\ wordt gezet. Eigenlijk vat ik hem niet helemaal want, we verwijzen de gebruikers in hun eigen profiel door naar de h:\ schijf.

Dus ik zou zeggen, wat is het probleem ?
Maar goed,....

Weet iemand hoe ik die setting in de registry voor elke gebruiker kan activeren ?
Er moet toch een origineel zijn waarvan de HKEY_CURRENT_USER een kopie van is ?

• seq_uence
Heb je al gezocht op het forum van http://thethin.net ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 11:12 schreef seq_uence het volgende:
Heb je al gezocht op het forum van http://thethin.net ?
Goede site !

Die kende ik nog niet,...echter heb ik hier wel iets kunnen vinden over de default download directory van Internet Explorer in de Current User, die had ik echter al.
Maar niets over het origineel van de current user.

Jammer....

• seq_uence
Nog even een vraagje, werkt het soms als je de key toevoegd / wijzigd in 'install mode' of doe je dat al ?

Want daarmee geef je in principe aan dat de wijziging voor alle gebruikers geld. Alleen of dit ook voor de registry geld weet ik zo niet. (morgen maar eens wat proberen op de testserver :))

Ik heb dit zelf niet ingesteld, maar bij ons werken dan ook allemaal brave gebruikers :P

Verwijderd

Elke gebruiker op een Terminal server start het bestand c:\winnt\system32\usrlogon.cmd Daar kun je de juiste registrykey(s) door laten wegschrijven.

• seq_uence
Op donderdag 14 maart 2002 23:26 schreef smiley het volgende:
Elke gebruiker op een Terminal server start het bestand c:\winnt\system32\usrlogon.cmd Daar kun je de juiste registrykey(s) door laten wegschrijven.
Ja das waar ook, had ik even iet aan gedacht omdat ik met kix de keys voor bepaalde groepen kan instellen. :)

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12
Als je de registry voor nieuwe gebruikers aan wilt passen, moet je met regedt32.exe het bestand ntuser.dat in de 'Default User' directory aanpassen.

PSN: PcDCch

Pagina: 1